Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Robert Grzechnik zgłosił 12 poprawek do budżetu Wrocławia. Miejski radny chce ułatwić życie kierowcom

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Na początku grudnia radny Robert Grzechnik złożył i przedstawił 12 autorskich poprawek do budżetu Wrocławia na rok 2024. "Finansowanie poprawek moglibyśmy uzyskać np. zmniejszając wkład z budżetu Wrocławia do spółek miejskich, tym samym, motywując kadrę nimi zarządzającą do oszczędności i szukania nowych źródeł dochodów" - tłumaczy.

Spis treści

12 poprawek do budżetu - estakady nad dużymi alejami

Radny Rady Miejskiej Robert Grzechnik zgłosił przed ostatnią w tym roku sesją 12 poprawek. Najbardziej odważne zakładają m.in. budowę estakady nad ul. Karkonoską lub ul. Poprzeczną. Pierwsza z nich to pomysł sprzed kilkunastu lat, a dokładnie z 2012 roku. Urząd Miejski Wrocławia pracował wówczas nad projektem poszerzenia alei i ewentualnym połączeniem jej ze Wschodnią Obwodnicą Wrocławia.

Radny Grzechnik zawarł również w swoim wniosku poszerzenie ulicy Zwycięskiej - od ul. Ołtaszyńskiej do zgłaszanej estakady.

- Mieszkańcy Ołtaszyna i Partynic od lat potrzebują tych inwestycji. Szczególnie, że w tej kadencji, w sprawach komunikacyjnych, są oni traktowani po macoszemu przez miejskie władze. Nierozsądna przebudowa ul. Zwycięskiej sprzed kilku lat, gdzie zamiast dwóch pasów w każdą stronę, powstało półtora, w połączeniu z uruchomieniem linii kolejowej z Wrocławia do Sobótki, sprawią że estakada, dobudowanie pasa ruchu oraz wiadukt/tunel kolejowy, powinny być priorytetowymi inwestycjami w tej części Wrocławia - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Robert Grzechnik.

Przypomnijmy, że aleją Karkonoską codziennie porusza się 62 tys. pojazdów, natomiast na ul. Zwycięskiej kierowcy jadą w korku ok. 2 km/h.

Likwidacja buspasów

Szczególnie niepotrzebnym według Roberta Grzechnika buspasem jest ten na ul. Grabiszyńskiej.

- Proponuję udrożnienie ulicy poprzez budowę estakady łączącej ul. Hallera z Klecińską. Można pogodzić wydzielenie buspasa z pozostawieniem kierowcom dwóch pasów. Wcześniej bowiem jedynym odcinkiem na tej ulicy, na którym samochody rzeczywiście utrudniały przejazd pojazdom MPK, był skrawek od ul. Bzowej do al. Pracy. Na pozostałym obszarze ulicy Grabiszyńskiej buspasy powinny jak najszybciej zostać usunięte - dodaje Robert Grzechnik.

Jak poprawić bezpieczeństwo rowerzystów?
Zdaniem radnego szczególną troską powinny zostać objęte skrzyżowania, które są jednymi z bardziej niebezpiecznych dla pieszych i rowerzystów, a wciąż nie funkcjonują nad nimi latarnie.

- Proponuję budowę ścieżki pieszo-rowerowej oraz oświetlenia ulicznego na ul. Redstowej. Odcinek między ul. Brzezińskiego a ul. Gałowską przypomina zapomniane, gminne drogi z lat 90. Jeżeli Miasto rzeczywiście kładzie nacisk na bezpieczeństwo wrocławian, to ta inwestycja powinna być zrealizowana priorytetowo - zakończył nasz rozmówca.

Wszystkie 12 poprawek:

  • budowa estakady na ul. Karkonoskiej,
  • remont basenu na Kłokoczycach,
  • budowa estakady na ul. Poprzecznej,
  • montaż plenerowych, wielkogabarytowych szachów na placu Wolności,
  • budowa estakady na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej i ul. Klecińskiej,
  • budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Awicenny z ul. Mokronoską,
  • budowa dodatkowego pasa jezdni na ul. Zwycięskiej (od ronda przy ul. Ołtaszyńskiej do al. Karkonoskiej),
  • likwidacja buspasów na ul. Grabiszyńskiej i budowa dodatkowego pasa jezdni na ul. Grabiszyńskiej (od wiaduktu przy ul. Bzowej do ul. Klecińskiej),
  • budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Szczecińskiej z ul. Żernicką,
  • budowa sieci kanalizacyjnej na ul. Zarembowicza, Desantowej i Wardzyńskich,
  • przygotowanie koncepcji bezkolizyjnych przejazdów przez tory linii 285 na ul. Grota-Roweckiego, Ołtaszyńskiej i Zwycięskiej,
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej oraz oświetlenia na ul. Rdestowej.

Przewodniczący Rady odniósł się do poprawek radnego

8 grudnia Przewodniczący Rady Miejskiej Wrocławia potwierdził, że wnioski pana Roberta Grzechnika spełniły wymogi formalne. W odpowiedzi nasz rozmówca dowiedział się jednak, że w przypadku estakady nad al. Karkonoską czy al. Hallera nie ma uzasadnienia ruchowego, a sygnalizacja świetlna odpowiednio porcjuje liczbę pojazdów wjeżdżających do Wrocławia.

Podobnie jest z przebudową ulicy Zwycięskiej czy zlikwidowanie buspasów na ul. Grabiszyńskiej. Tam z kolei przygotowana jest już realizacja kolejnych przystanków wiedeńskich, co "ma na celu usprawnienie komunikacji zbiorowej".

Przewodniczący tłumaczy również, że nie ma opcji na wyremontowanie kąpieliska na Kłokoczycach, gdyż ma ono zostać przekazane pod zarząd Ślęzy Wrocław.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska