Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Torowisko na Hubskiej da się zaprojektować taniej. Są nowe oferty

Weronika Skupin
Torowisko na ul. Hubskiej ma zostać przedłużone do skrzyżowania z ul. Dyrekcyjną i Suchą
Torowisko na ul. Hubskiej ma zostać przedłużone do skrzyżowania z ul. Dyrekcyjną i Suchą WSK
Do drugiego przetargu na projekt brakującego torowiska na ulicy Hubskiej zgłosiło się 5 firm. Pierwszy został odwołany, bo miasto nie chciało przeznaczać około miliona złotych na projekt, a tyle życzyli sobie oferenci. Po otwarciu ofert po raz drugi okazało się, że tym razem wykonawcy zaproponowali niższe ceny, od ok. 800 do ok. 950 tys. zł. Torowisko na Hubskiej miałoby powstać do 2017 roku i połączyć istniejące fragmenty torów na ul. Glinianej i Dyrekcyjnej.

Przetargi ogłaszały Wrocławskie Inwestycje. Zgodnie z wymogami, wykonawca będzie miał 11 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie projektu torowiska. Przyszłego lata dokumenty mogłyby być gotowe, a wtedy będzie można rozpisać przetarg na realizację robót budowlanych. Te potrwać mają do końca 2017 roku.

Do pierwszego przetargu zgłosiły się trzy firmy, które zażyczyły sobie około miliona złotych za projekt. Do drugiego wpłynęło pięć ofert, najtańsza na 799,8 tys. zł od firmy Grontmij Polska z Poznania. Trwa analiza ofert.

Tory będą łączyć istniejące trasy na Tarnogaj i Gaj z torami na ul. Dyrekcyjnej w pobliżu wiaduktu (przy skrzyżowaniu z Pułaskiego). Następnie tramwaje będą mogły stamtąd skręcić w prawo w ul. Pułaskiego i pojechać w kierunku pl. Grunwaldzkiego lub w przyszłości w ul. Suchą. Pod jezdnią ul. Hubskiej swoje prace musi przeprowadzić także MPWiK.

Budowa torów wiąże się z planowaną likwidacją torowiska na ul. Dyrekcyjnej między budowaną galerią z dworcem a remontowanym starym szpitalem. Gdy torów na Dyrekcyjnej zabraknie, w razie awarii tramwaje pojadą objazdem na Gaj i Tarnogaj właśnie ulicą Hubską.

Na ul. Dyrekcyjnej likwidacja torowiska jest konieczna, gdyż będą tam po dwa pasy ruchu dla samochodów w każdą stronę. Przepustowość ulicy się zwiększy, ponieważ właśnie tam przeniesie się ruch z ul. Suchej. Nowe torowiska powstające we Wrocławiu zawsze są wydzielone, a na ul. Dyrekcyjnej ograniczyłoby to znacznie ruch samochodów i mogło sparaliżować wzmożony ruch przy wielkiej galerii handlowej Wroclavia. Poza tym torowisko w tym miejscu to niepotrzebny koszt. Co więcej, tory na Hubskiej i tak są konieczne dla poprowadzenia większej liczby linii w kierunku Gaju czy Tarnogaju, a w przyszłości Jagodna, bo przepustowość ul. Borowskiej przy dworcu, gdzie jeżdżą linie 8, 9, 15, 31 i 32 i zjeżdżają tramwaje do zajezdni Gaj, jest już mocno nadwyrężona.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska