Aktywiści spierają się o most Wschodni. Budować, czy nie?

    Aktywiści spierają się o most Wschodni. Budować, czy nie?

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mieszkańcy zastanawiają się czy lepiej wybudować kilka linii tramwajowych niż budować most Wschodni

    Mieszkańcy zastanawiają się czy lepiej wybudować kilka linii tramwajowych niż budować most Wschodni ©mat. inwestora

    Wrocławscy aktywiści z Akcji Miasto domagają się, by miasto zorganizowało konsultacje społeczne ws. Mostu Wschodniego i zapytało mieszkańców, czy rzeczywiście chcą tej inwestycji. Aktywiści twierdzą, że zamiast kosztownego mostu można wybudować za 200 mln złotych siedem linii tramwajowych. Na apel natychmiast odpowiedzieli aktywiści z innej organizacji - Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego. Oni jednak twierdzą, że most jest potrzebny.
    Mieszkańcy zastanawiają się czy lepiej wybudować kilka linii tramwajowych niż budować most Wschodni

    Mieszkańcy zastanawiają się czy lepiej wybudować kilka linii tramwajowych niż budować most Wschodni ©mat. inwestora

    - Mamy wątpliwości związane z budową Mostu Wschodniego - mówi Jakub Nowotarski z Akcji Miasto i zadeklarował, że jeszcze dziś wrocławscy aktywiści złożą pismo do prezydenta Rafała Dutkiewicza z prośbą o konsultacje społeczne ws. Mostu Wschodniego. - Mieszkańcy mają za mało informacji na temat tej inwestycji - podkreśla Nowotarski i dodaje, że zamiast kosztownego mostu można wybudować za 200 mln złotych 7 linii tramwajowych na Maślice i Stabłowice, Jagodno, Muchobór Wielki, Bartoszowice, Gądów, Księże Małe, ulicę Suchą czy Kamieńskiego.


    - Budowa nowych inwestycji, np. Narodowego Forum Muzyki, kończy się zawsze tak, że kosztują dużo więcej niż na początku deklarowano - zauważa Nowatorski. Jego zdaniem za 200 mln złotych można pomóc mieszkańcom kilku osiedli, a nie tylko połączyć transportowo dwa - czyli Swojczyce i Biskupin czy Sępolno.

    Akcja Miasto podliczyła, że za pieniądze przeznaczone na budowę mostu można również wyremontować 10 kilometrów ulic tj., Zaporoską, Zielińskiego, Kościuszki, Maślicką, Poznańską, Pomorską Tęczową czy Szczytnicką.

    - Nie jesteśmy przeciwko budowie mostu. Chcemy zapytać tylko mieszkańców, czego potrzebują najbardziej. Czy pilniejszy jest most czy remonty i linie tramwajowe - dodaje Aleksander Obłąk.

    Sonda

    Na którą z inwestycji miasto powinno przeznaczyć pieniądze?



    Na apel Akcji Miasto szybko odpowiedzieli aktywiści z Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego. - Jesteśmy za debatą na temat kierunków rozwoju transportu we Wrocławiu. Jednak naszym zdaniem Most Wschodni jest potrzebny - napisał w wydanym oświadczeniu Patryk Wrona z Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego. - To prawda, że w tej cenie możemy wybudować siedem linii tramwajowych, do czego gorąco namawiamy władze Wrocławia. Tramwaje już teraz powinny docierać co najmniej na Psie Pole, Muchobór Wielki, Jagodno, do Wysokiej przez Ołtaszyn, na Krzyki-Partynice, przez Racławicką do Oporowa, na Maślice Wielkie, Stabłowice, a w kolejce szykują się kolejne osiedla. Jednak alternatywna przeprawa na Wielką Wyspę także jest potrzebna. Jakkolwiek działania władz miasta są niezrozumiałe – na transport indywidualny znaleziono pieniądze z kasy miejskiej, natomiast na potrzebne projekty tramwajowe, autobusowe, rowerowe i piesze – już nie. Jednocześnie nie uważamy, że kierowanie jednych mieszkańców przeciwko drugim jest słuszne – to wzmaga napięcia między dzielnicami i osiedlami, co jest całkowicie niepotrzebne. Most trzeba wybudować mądrze – od razu z trasą tramwajowo-autobusową. Tak aby podróżni mieli możliwość wyboru wygodnej i szybkiej komunikacji zbiorowej, gdy most się zakorkuje, co na pewno wystąpi - napisał Wrona.

    Przypomnijmy, że o budowie mostu Wschodniego mówi się od wielu lat. W końcu w połowie lutego urząd miejski podjął decyzję sprawie mostu Wschodniego i alei Wielkiej Wyspy. Inwestycja ma być budowana za pieniądze miejskie, a drogą - jak zapowiadają urzędnicy - pojedziemy w 2021 roku. Magistrat tym roku ma ogłosić przetarg na projekt i samą budowę trasy. Przypomnijmy, że wcześniej rozważano także budowę w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, ale to nieaktualne. Aleja i most miały kosztować nawet ok. 350 mln zł, ale teraz miasto podaje inną kwotę inwestycji – nieco powyżej 200 mln zł.

    Czytaj: Jest decyzja: Powstanie aleja Wielkiej Wyspy i most Wschodni. Magistrat podaje konkrety i daty

    Aleja Wielkiej Wyspy połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. Będzie miała 3,8 km długości i po jednym pasie w każdym kierunku. Powstaną most nad Odrą i nad Oławą, estakady nad terenami zalewowymi, dwupoziomowe skrzyżowania z ul. Krakowską i ul. Międzyrzecką i "płaskie", jednopoziomowe z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza, a także ekrany i przepusty dla zwierząt.

    Czytaj także

      Komentarze (189)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dwie nitki!!!! i tak trzba bedzie dobudować

      hmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      jedna nitka to porażka, zaraz trzeba będzie budować drugą.
      Most milejnijny Warszawski jagielońskie, , nawet chrobrego mają być docelowo dwa!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Most Wschodni

      Biskupin(mieszkaniec) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Most Wschodni - rozładuje korki w mieście,bez konsultacji bo opóźnią realizacje inwestycji

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie dla mostu

      Biskupin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

      Mostu nie ma i nie będzie ! Dlaczego ludzie którzy ,ieszkają na peryferiach chcą decydować o bycie ludzi z wielkiej wyspy ! Ciekawe gdyby im puścili S8 przez ich osiedla to czy także by mieli taki...rozwiń całość

      Mostu nie ma i nie będzie ! Dlaczego ludzie którzy ,ieszkają na peryferiach chcą decydować o bycie ludzi z wielkiej wyspy ! Ciekawe gdyby im puścili S8 przez ich osiedla to czy także by mieli taki zapał w podejmowaniu decyzji nie na swoim podwórku. Koncepcja tunelu jest słusznym rozwiązaniem i pogodzeniem interesów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poparcie dla Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego

      mieszkaniec Wrocławia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Tak dla Mostu Wschodniego-usprawni ruch w całym mieśćie, nie tylko dla "peryferii",
      Wielka Wyspa" to nie "peryferie"!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak dla mostu

      Książe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Dlaczego? Dlatego samego, dlaczego Traugutta jest zwężona, a mieszkańców Traugutta nikt nie pytał, ruch samochodowy się odbywa zwiększony czy ktoś tam chce czy nie chce.
      Jeśli powstanie obwodnica...rozwiń całość

      Dlaczego? Dlatego samego, dlaczego Traugutta jest zwężona, a mieszkańców Traugutta nikt nie pytał, ruch samochodowy się odbywa zwiększony czy ktoś tam chce czy nie chce.
      Jeśli powstanie obwodnica wyspy, to mniejszy ruch będzie na Traugutta, ogólnie ruch się spłaszczy,
      Jeśli chodzi o tranzyt - to rolę tą przejęła AOW
      Jak najbardziej TAK dla mostu. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie dla niszczenia Olszewskiego,Dembowskiego, Wielkiej Wyspy

      wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      ....i będzie to wyglądało jak na Muchobrze Małym przy ulicy Szkockiej, Francuskiej. Ohydne ekrany, beton, hałas, trochę trawy odzielajacej nieustanny ruch samochodów. Jeśli komuś podoba się takie...rozwiń całość

      ....i będzie to wyglądało jak na Muchobrze Małym przy ulicy Szkockiej, Francuskiej. Ohydne ekrany, beton, hałas, trochę trawy odzielajacej nieustanny ruch samochodów. Jeśli komuś podoba się takie rozwiązanie proponuje przeprowadzić się na Muchobor Mały tam już taka aleja jest. Wielka Wyspa ma swoj architektoniczny i urbanistyczny charakter i powinna charakter ten zachować. Tylko wtedy zmiany te będą modernizacja a nie degradacją. Obecne plany to degradacja Wielkiej Wyspyzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czego nie widzisz

      hmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      widzisz trasę przez Muchobór, natomiast nie widzisz tego, że jest ona względnie sprawna.
      nie dostrzegasz jednak gigantycznych korków jakie kiedyś były na trasie alternatywnej przez centrum, od...rozwiń całość

      widzisz trasę przez Muchobór, natomiast nie widzisz tego, że jest ona względnie sprawna.
      nie dostrzegasz jednak gigantycznych korków jakie kiedyś były na trasie alternatywnej przez centrum, od pl.1maja na podwalu na kazimierzazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      shut ap

      dziesiątki tysięcy Wrocławian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Panie Nowatorski Z......j się Pan wreszcie!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      most

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      tak budować most wschodni

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aż "po jednym pasie w każdym kierunku" - szkoda ze nie wahadło:P

      aż "po jednym pasie w każdym kierunku" - szkoda ze nie wahadło:P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      aż "po jednym pasie w każdym kierunku" - szkoda ze nie wahadło:P

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kopa

      kolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      Kopa w D... tym obłąkanym pożal się Boże aktywistom z akcji miasto. Czyje miasto się pytam? że próbują tu rządzić? Wynik sondażu mówi sam za siebie. MOST ma być budowany i to jak najprędzej, zanim...rozwiń całość

      Kopa w D... tym obłąkanym pożal się Boże aktywistom z akcji miasto. Czyje miasto się pytam? że próbują tu rządzić? Wynik sondażu mówi sam za siebie. MOST ma być budowany i to jak najprędzej, zanim kolejny nawiedzony coś wymyśli.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do koło

      Biskupin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Walnij się baranie w łeb. Skoro nie ma projektu to nie ma rzeczywistych kosztów takiej inwestycji a może się okazać ze. Edzio to 300 a może nawet 500 mln i to po jednym pasie. Trzeba być...rozwiń całość

      Walnij się baranie w łeb. Skoro nie ma projektu to nie ma rzeczywistych kosztów takiej inwestycji a może się okazać ze. Edzio to 300 a może nawet 500 mln i to po jednym pasie. Trzeba być de...e-mail żeby pchać się w taka inwestycję.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sciema

      mieszkaniec WW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 14

      To kolejna inicjatywa Akcji Park Szczytnicki - tylko wykorzystują inne stowarzyszenie. Chcą wywołać dyskusje - czas będzie płynął - decyzja środowiskowa dla drogi w międzyczasie straci ważność,...rozwiń całość

      To kolejna inicjatywa Akcji Park Szczytnicki - tylko wykorzystują inne stowarzyszenie. Chcą wywołać dyskusje - czas będzie płynął - decyzja środowiskowa dla drogi w międzyczasie straci ważność, Miasto będzie musiało uzyskać nową - którą oczywiście będzie oprotestowywał APS. Nim wypowie się NSA będą mieli kolejne 5 lat bez mostu. Nie dajmy się oszukać!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co zwlekać

      ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 11

      Proponuje dać 150 mln na Śląsk

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama