Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Linia D nie pojedzie na Oporów. A co z Waszymi propozycjami?

Weronika Skupin
Tomasz Hołod/zdjęcie ilustracyjne
Linia D nie będzie kursować na aleję Piastów, urzędnicy argumentują to tym, że inne autobusy dobrze obsługują osiedle Oporów. Naszych Czytelników poprosiliśmy o wypisanie w komentarzach numerów linii, które powinny zostać przedłużone. Do tych propozycji odniesie się Wydział Transportu, a na niektóre już odpowiedział. Sprawdź, jak autobus 103 będzie kursował na Stabłowice. Adam Więcek z Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia odnosi się też do propozycji zmian tras linii K i 146.

Przedłużenie linii D z Kleciny na Oporów proponował radny miejski Sebastian Lorenc. Na prośbę mieszkańców wysłał interpelację do prezydenta w tej sprawie. Otrzymał już odpowiedź podpisaną przez prezydenta przygotowaną przez Wydział Transportu.

Autobus D będzie jeździł na Oporów? Które jeszcze linie powinny zostać przedłużone?

Niestety linia D nie zostanie przedłużona, choć teoretycznie jest na to mała szansa po wakacjach. Oto odpowiedź jaką otrzymał radny Lorenc.

W odpowiedzi na interpelację Pana Radnego z dnia 4 sierpnia 2014 r. dotyczącą przedłużenia trasy autobusu linii D do Alei Piastów na Oporowie uprzejmie informuję, że:
1. Połączenie Osiedla Oporów (skrzyżowanie ulicy Solskiego, Karmelkowej, Wiejskiej i Alei Piastów) z pętlą na Krzykach zapewniają przez ulicę Karmelkową autobusy linii 107, które kursują z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytowych tj. 6:00-8:00 i 14:00-17:30 oraz co 30 minut w pozostałym okresie.
2. Głównym zadaniem autobusów linii D jest zapewnienie połączenia mieszkańcom Osiedla Klecina z centrum miasta, natomiast połączenie Oporowa z centrum miasta zapewniają autobusy linii A. W przypadku przedłużenia trasy autobusu linii D do pętli przy Alei Piastów, czas przejazdu do centrum miasta wynosiłby około 36-38 minut gdzie czas przejazdu autobusem linii A wynosi około 20-22 minut.
3. Połączenie północnej części Osiedla Oporów (rejon pętli tramwajowej) ze skrzyżowaniem alei Hallera z ulicą Powstańców Śląskich zapewniają tramwaje linii 20, które dodatkowo z tramwajami linii 4 i 5 zapewniają dojazd do centrum miasta.
4. Wykorzystanie przystanków w ciągu ulicy Karmelkowej wzdłuż której znajdują się przede wszystkim obiekty handlowo-usługowe nie wykazują konieczności na skierowanie tą ulicą dodatkowej linii autobusowej. Z prowadzonych obserwacji wynika, że mieszkańcy Oporowa preferują podróż autobusami linii A, 107, 125, 325 oraz uruchomionymi dodatkowymi kursami linii 319 w kierunku ulicy Grabiszyńskiej i węzła przesiadkowego "FAT", na którym istnieje możliwość dogodnej przesiadki na inne pojazdy komunikacji miejskiej.

Wobec powyższego informuję, że przy zapewnionym połączeniu Osiedli Oporów i Krzyki autobusem linii 107 oraz z wystarczającą obsługą komunikacyjną Osiedla Oporów przez autobusy linii A, 125, 319, 325 oraz tramwaje linii 4, 5 i 20, nie ma potrzeby przedłużenia trasy autobusów linii D do Alei Piastów. Jednakże po zakończeniu okresu wakacyjnego będą prowadzone obserwacje zachowań pasażerów rozpoczynających podróż na Osiedlu Oporów.

Adam Więcek,
Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia

Pod tekstem, mówiącym o tym, że mieszkańcy Oporowa chcą przedłużenia linii D, znalazło się kilkadziesiąt Waszych komentarzy z propozycjami przedłużenia tras. Wysłaliśmy je do Wydziału Transportu. – Ustosunkujemy się do tych propozycji – zapowiada Adam Więcek. Już teraz odpowiada na kilka z nich.

Jeden z komentarzy brzmiał: "Stabłowice są jednym z najszybciej rozwijających się obszarów, gdzie przy nowo powstających osiedlach kursuje tylko linia 103 a w środkowej części Stabłowic (ul. Wojanowska - osiedle TBS; Kokosowa/ Arbuzowa - kolejne budynki stawia Milart, istniejące osiedla: Salwirak, Butterfly, Gant, Murapol) nie kursuje żaden autobus, a mieszka tam już kilka tysięcy osób. Brak sprawnie funkcjonującej komunikacji zmusza mieszkańców do dojazdów samochodami, co powoduje zakorkowanie osiedla podczas porannego szczytu. Rozwiązaniem jest stworzenie nowej pętli na końcu ulicy Wojanowskiej oraz wydłużeniu którejś linii z Kozanowa np. C, która powinna kursować Pilczycką, Królewiecką, Główną, Stabłowicką, Starogajową do Wojanowskiej. Wybór linii pośpiesznej oraz kursu po wskazanej trasie umożliwi szybkie wydostanie się z osiedla oraz przesiadkę pod Stadionem Miejskim do tramwaju lub na pętli Kozanów do jednej z pozostałych linii."

– W związku z planowanym zakończeniem prac umożliwiających nawrót autobusów na ulicy Wojanowskiej na Stabłowicach, od 30 sierpnia 2014 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany w rozkładzie jazdy autobusów linii 103 – zapowiada Adam Więcek. – Zostaną uruchomione dodatkowe kursy autobusów linii 103 do pętli przy ulicy Wojanowskiej.

Autobus linii 103 będzie kursował w trzech wariantach:

  • pl. Jana Pawła II - Pracze Odrzańskie - pl. Jana Pawła II z częstotliwością w szczycie co 20 min., a po szczycie co 30 min. trasą jak obecnie;
  • pl. Jana Pawła II - Janówek - pl. Jana Pawła II wg obecnego rozkładu jazdy;
  • pl. Jana Pawła II - Wojanowska - pl. Jana Pawła II z częstotliwością w szczycie co 20 min., a po szczycie co 30 min. w obu kierunkach przez ulicę Główną, Stabłowicką, Starogajową i Wojanowską.

Na wspólnym odcinku trasy tj. pl. Jana Pawła II - Główna/Stabłowicka - pl. Jana Pawła II autobusy tej linii będą kursowały z częstotliwością w szczycie co 10 min. a po szczycie co 15 min.

– Podsumowując, na podstawowym odcinku trasy będzie więcej kursów obsługujących północną część osiedla Stabłowice tj. ulicę Główną np. obecnie w godzinach szczytu linia 103 kursuje co 15 min. a będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut – mówi Adam Więcek.

Odnosi się też do innych propozycji. "Linia K powinna dojeżdżać do Sołtysowic przez Polanowice (przynajmniej co drugi
kurs)."

– Parametry techniczne ulicy Starościńskiej (ostre zakręty) uniemożliwiają bezpieczny przejazd komunikacji autobusowej proponowaną trasą do pętli na Sołtysowicach – odpowiada Adam Więcek.

"Linia 146 przez Biskupin i Spółdzielczą" - proponuje ktoś inny. – Głównym zadaniem linii autobusowej 146 jest obsługa komunikacyjna ciągu ulicy Bacciarellego i Dembowskiego. Natomiast ulica Olszewskiego jest obsługiwana już od soboty tj. 16 sierpnia 2014 r. przez 4 linie tramwajowe (1, 2, 4 i 10) – tłumaczy Adam Więcek.

Czytaj też: Koniec remontu Curie-Skłodowskiej. Zmiany tras tramwajów i autobusów

– Oczywiście wszelkie propozycje Pasażerów Komunikacji Miejskiej są bardzo szczegółowo analizowane – dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska