Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Swojczyce nabiera realnych kształtów. Będzie nowy TAT we Wrocławiu. Miasto szykuje przetarg

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
Nowy TAT zawiezie mieszkańców Wrocławia mostami Chrobrego na Swojczyce.
Nowy TAT zawiezie mieszkańców Wrocławia mostami Chrobrego na Swojczyce. Aneta Kolesińska/Polska Press
Miasto Wrocław wybuduje nową trasę tramwajową, po której pojadą także autobusy. Nowy TAT zawiezie mieszkańców Wrocławia mostami Chrobrego na Swojczyce. I to już za dwa lata.

– Gdy jesienią zeszłego roku umożliwialiśmy przejazd nowymi mostami Chrobrego zapowiadaliśmy, że tor - już wbudowane w most - są realną zapowiedzią budowy tramwaju. Tory tramwajowe na Swojczycach kończyć się będą w pobliżu przystanku kolejowego. To zapewnia nie tylko łatwość komunikacji autobusami i tramwajami, ale też daje możliwość łatwej przesiadki do i z pociągu. Będzie tu _Park and Ride_ na 166 aut, wiaty rowerowe, bo przecież nowa trasa to też 3 kilometry drogi rowerowej – mówi prezydent Jacek Sutryk.

Zobacz też:

Nowa trasa będzie zaczynać się na pętli na Sępolnie. Tramwaje pojadą trasą przez mosty Chrobrego do nowej pętli. Ta będzie zlokalizowana przy cmentarzu na Swojczycach. Trasa będzie miała niecałe dwa kilometry. Pojadą tamtędy autobusy, więc we Wrocławiu będziemy mieć nową trasę autobusowo-tramwajową.

Na trasie łącznie znajdzie się 15 przystanków w tym:

  • osiem podwójnych tramwajowo-autobusowych,
  • trzy tylko tramwajowe i cztery autobusowe.

Planowana trasa będzie przedłużeniem istniejącej, która teraz kończy się na Sępolnie. Na nowej pętli zostaną posadzone drzewa. Na obu pętlach powstanie zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych.

Zobacz też:

Projekt nowej trasy ma kosztować 1,7 milionów złotych. Budowa będzie współfinansowana ze środków unijnych. Te mają wpłynąć do miejskiej kasy w maju.

– Przetarg na budowę odbędzie się w wakacje 2024. Planowany czas realizacji to do 24 miesiące. Projektowana trasa ma takie same założenia, jak znany już wrocławianom TAT na Nowy Dwór, czyli torowisko składające się z dwóch torów i jest jednocześnie wydzielonym pasem jezdni dla autobusów. Szacunkowe koszty to blisko 200 mln zł za nową trasę plus ponad 83 mln które kosztowały nowe mosty Chrobrego – mówi  Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska