15-kilometrowy przygraniczny odcinek S3 od Kamiennej Góry do granicy państwa
Inwestycja kosztuje prawie 900 mln zł i jest wykonywana przez konsorcjum firm Mosty Łódź oraz ONDE. W ramach budowy odcinka powstały trzy węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka. Poza przebudową istniejących dróg, sieci i infrastruktury, na trasie wykonano 16 obiektów inżynierskich oraz 13 przejść dla małych zwierząt i płazów.
Co dzieje się na budowie S3 Kamienna Góra - Lubawka?
Teraz na placu budowy pracuje około 350 osób. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w zakresie robót drogowych przy węzłach Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka oraz przy trasie głównej i drogach poprzecznych dotychczas położono:
- 98 proc. warstwy wiążącej na drogach bocznych,
- 40 proc. warstwy ścieralnej na drogach serwisowych oraz poprzecznych,
- 93 proc. warstwy ścieralnej z SMA na trasie głównej.
Do dzisiaj zrealizowano także ok. 60 proc. barier drogowych. Wykonano fundamenty bramownic i rozpoczęto ich montaż oraz montaż konstrukcji wsporczych. Powstał również odcinek próbny oznakowania poziomego. Obecnie trwają roboty związane z montażem znaków i mniejszych tablic oznakowania pionowego.
Na mostach pozostało położyć warstwę ścieralną. Na kilku z nich odbyły się już próbne obciążenia dynamiczne. Jednocześnie trwają drobne prace wykończeniowe przy ekranach przeciwolśnieniowych, schodach skarbowych, a także prace brukarskie.
Od połowy lipca wykonawca planuje rozpocząć montaż oznakowania poziomego grubowarstwowego na trasie głównej S3. Również w lipcu zamierza dokonać zmiany organizacji ruchu na DW369 (na wysokości węzła Lubawka), która będzie polegała na przełożeniu ruchu z by-passa na docelowy przebieg. Pojawi się nowe rondo, które w momencie oddania S3 do ruchu usprawni poruszanie się samochodów i poprawi bezpieczeństwo.
Kiedy pojedziemy odcinkiem S3 Kamienna Góra – Lubawka?
Jak udało nam się ustalić, otwarcie będzie miało miejsce na przełomie III i IV kwartału 2023 r. Tuż przed oddaniem planowane są ćwiczenia służb ratowniczych. Całą trasą pomiędzy Bolkowem a Lubawką pojedziemy w połowie 2024 r., po zakończeniu prac na odcinku Bolków - Kamienna Góra. O postępach w realizacji tego odcinka i dwóch tuneli informowaliśmy tutaj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?