Jak przyznaje Adam Januchta, jeszcze kilka miesięcy temu w Pol-Miedź Transie pracowało około 1,5 tysiąca osób. Teraz jest ich już tylko 1020. To kładzie cień na zapewnienia władz spółki zajmującej się głównie transportem kolejowym w Polskiej Miedzi.
Przedstawiciele PMT są jednak spokojni i czekają na dalsze kroki związkowców, którzy do tej pory nie wystosowali oficjalnych postulatów, ani też nie weszli w spór zbiorowy z zarządem.
Jak informują związkowcy, do spotkania pomiędzy nimi, a zarządem PMT i KGHM ma dojść już 5 grudnia.
Czy na tym spotkaniu rozwiane zostaną wątpliwości dotyczące przyszłości załogi PMT?
Przedstawiciele spółki przekonują, że żadnych wątpliwości co do tego nie było i nie ma.
– Od początku zapewniamy naszych pracowników, że nie muszą się martwić o swoje miejsca pracy – powiedział nam Marek Danysz, rzecznik prasowy Pol- Miedź Trans. – Zmiany, jakie planujemy wprowadzić w kwietniu 2015 roku są częścią programu rozwoju naszej firmy.
Według wspomnianych planów, część paliwowa, samochodowa i infrastruktura kolejowa będące jeszcze w strukturach Pol- Miedź Trans przejdą do innych spółek, w których Polska Miedź ma 100 proc. udziałów.
– Zarówno my, jak i KGHM gwarantujemy, że nasi pracownicy zachowają swoje posady – zapewnia Marek Danysz.
Trwają również negocjacje pomiędzy PMT i PKPCargo, która zainteresowana jest przejęciem 49 proc. udziałów w spółce. Jednak jak zaznacza prezes PMT, Mirosław Krutin, każda ze stron biorąca udział w tych negocjacjach ma swoje oczekiwania co do ostatecznych rezultatów rozmów.
– Obecnie realizowany jest proces wydzielania ze spółki Pol-Miedź Trans działalności niezwiązanej z transportem kolejowym. Zakończenie tego procesu planowane jest na pierwsze półrocze 2015 roku, wtedy też planujemy objąć do 49 proc. udziałów w spółce PMT – powiedział nam Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP CARGO. – Transakcja ta pozwoli nam kontynuować realizację przyjętej strategii umacniania pozycji lidera kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Nasze zaplecze taborowe, możliwości finansowe oraz logistyczne know-how sprawiają, że możemy być cennym partnerem i źródłem wielu efektów synergii dla KGHM Polska Miedź. Podjęcie bliższej współpracy z miedziowym koncernem jest dla nas bardzo atrakcyjne.
Przedstawiciel spółki kolejowej nie chce jednak zdradzać szczegółów ewentualnego porozumienia z Pol-Miedź Trans ani też tego, czy PKPCargo, po połączeniu z PMT planuje redukcję zatrudnienia lub jakiekolwiek inne działania dotyczące załogi.
– Na tym etapie jest jeszcze zbyt wcześniej, aby mówić o takich szczegółach – dodaje Mirosław Kruk. – Na razie trwają prace dotyczące zmiany struktury w samym PMT. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że PKP CARGO będzie mniejszościowym udziałowcem PMT.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?