Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strajk w POL MIEDŹ TRANS?

Ewa Chojna
Do podziału Pol-Miedź Trans ma dojść w kwietniu 2015 r.
Do podziału Pol-Miedź Trans ma dojść w kwietniu 2015 r. Piotr Krzyżanowski
Czy dojdzie do strajku w Pol-Miedź Transie, spółce należącej do KGHM Polska Miedź? Jak na razie dwa związki zawodowe działające w firmie ogłosiły pogotowie strajkowe. Dlaczego? – Boimy się o nasze miejsca pracy – powiedział nam wprost Adam Januchta, przewodniczący zakładowych struktur Solidarności. – Nie tak dawno zapowiadano, że wszystko będzie pięknie, a dzisiaj naszą firmę dzieli się na części. Nie wiemy co będzie z pracownikami, którzy przejdą do innych spółek.

Jak przyznaje Adam Januchta, jeszcze kilka miesięcy temu w Pol-Miedź Transie pracowało około 1,5 tysiąca osób. Teraz jest ich już tylko 1020. To kładzie cień na zapewnienia władz spółki zajmującej się głównie transportem kolejowym w Polskiej Miedzi.
Przedstawiciele PMT są jednak spokojni i czekają na dalsze kroki związkowców, którzy do tej pory nie wystosowali oficjalnych postulatów, ani też nie weszli w spór zbiorowy z zarządem.  

Jak informują związkowcy, do spotkania pomiędzy nimi, a zarządem PMT i KGHM ma dojść już 5 grudnia.
Czy na tym spotkaniu rozwiane zostaną wątpliwości dotyczące przyszłości załogi PMT?

Przedstawiciele spółki przekonują, że żadnych wątpliwości co do tego nie było i nie ma.
– Od początku zapewniamy naszych pracowników, że nie muszą się martwić o swoje miejsca pracy – powiedział nam Marek Danysz, rzecznik prasowy Pol- Miedź Trans. – Zmiany, jakie planujemy wprowadzić w kwietniu 2015 roku są częścią programu rozwoju naszej firmy.

Według wspomnianych planów, część paliwowa, samochodowa i infrastruktura kolejowa będące jeszcze w strukturach Pol- Miedź Trans przejdą do innych spółek, w których Polska Miedź ma 100 proc. udziałów.
– Zarówno my, jak i KGHM gwarantujemy, że nasi pracownicy zachowają swoje posady – zapewnia Marek Danysz.

Trwają również negocjacje pomiędzy PMT i PKPCargo, która zainteresowana jest przejęciem 49 proc. udziałów w spółce. Jednak jak zaznacza prezes PMT, Mirosław Krutin, każda ze stron biorąca udział w tych negocjacjach ma swoje oczekiwania co do ostatecznych rezultatów rozmów.

– Obecnie realizowany jest proces wydzielania ze spółki Pol-Miedź Trans działalności niezwiązanej z transportem kolejowym. Zakończenie tego procesu planowane jest na pierwsze półrocze 2015 roku, wtedy też planujemy objąć do 49 proc. udziałów w spółce PMT – powiedział nam Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP CARGO. – Transakcja ta pozwoli nam kontynuować realizację przyjętej strategii umacniania pozycji lidera kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Nasze zaplecze taborowe, możliwości finansowe oraz logistyczne know-how sprawiają, że możemy być cennym partnerem i źródłem wielu efektów synergii dla KGHM Polska Miedź. Podjęcie bliższej współpracy z miedziowym koncernem jest dla nas bardzo atrakcyjne.

Przedstawiciel  spółki kolejowej nie chce jednak zdradzać szczegółów ewentualnego porozumienia z Pol-Miedź Trans ani też tego, czy PKPCargo, po połączeniu z PMT planuje redukcję zatrudnienia lub jakiekolwiek inne działania dotyczące załogi.

– Na tym etapie jest jeszcze zbyt wcześniej, aby mówić o takich szczegółach – dodaje Mirosław Kruk. – Na razie trwają prace dotyczące zmiany struktury w samym PMT. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że PKP CARGO będzie mniejszościowym udziałowcem PMT.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska