Mieszkańcy dalej rozgoryczeni nowym zakazem skrętu w lewo
O wprowadzonym zakazie skrętu w lewo z nowych mostów Chrobrego w ul. Monte Cassino pisaliśmy wielokrotnie. Przed budową mostów, lewoskręt był możliwy i nie powodował większych problemów. Po przebudowaniu skrzyżowania, urzędnicy postawili znak zakazu skrętu w lewo dla samochodów zjeżdżających z mostów Chrobrego w stronę Wielkiej Wyspy.
Teraz, aby skręcić w lewo z mostów, trzeba jechać źle oznakowaną "nawrotką": z mostów Chrobrego dziurawą i zakorkowaną ul. Mickiewicza około 250 metrów do pętli Sępolno, na skomplikowanym skrzyżowaniu zawrócić i kontynuować jazdę w kierunku Biskupina i części Sępolna przez lokalną drogę ze strefą ruchu, progami zwalniającymi i równorzędnymi skrzyżowaniami. Tak urzędnicy uzasadniali wprowadzoną organizację ruchu:
- W projekcie docelowej organizacji ruchu dla zadania "Budowa Mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 we Wrocławiu" uwzględniono wskazany zakaz skrętu w lewo w celu eliminacji kierunku kolizyjnego oraz zapewnienia niezbędnej przepustowości drogi w ciągu ul. Swojczyckiej. Dojazd do ul. Monte Cassino przewidziano wyznaczając pas ruchu do zawracania w rejonie pętli tramwajowo-autobusowej na ul. Mickiewicza. Takie rozwiązanie zapewnia swobodny przejazd w ciągu Mostów Chrobrego oraz dojazd do ul. Monte Cassino. Obserwacje w terenie wykazały zasadność przyjętych założeń. Nie przewiduję wprowadzania zmiany w zatwierdzonym projekcie docelowej organizacji ruchu – tłumaczyła Agnieszka Bartoszewska, kierownik Działu Zarządzania Ruchem w Wydziale Inżynierii Miejskiej.
Mieszkańcy nadal nie kryją rozgoryczenia decyzją, nazywając ją "absurdalną i karygodną". Mówią, że po likwidacji lewoskrętu widać znaczące wydłużenie się korków. Do naszej redakcji cały czas wpływają listy w tej sprawie, na osiedlowych forach grzmi, a w internecie pojawiła się petycja o przywrócenie skrętu w lewo, skierowana do prezydenta Wrocławia, Jacka Sutryka: Petycja o przywrócenie skrętu w lewo z Mostów Chrobrego w ul. Monte Cassino.
Czy cokolwiek się zmieni? Osiedlowi radni zaproponowali testy przywrócenia lewoskrętu
11 marca radni osiedli: Strachocin, Swojczyce, Wojnów, Biskupin, Sępolno, Dąbie, Bartoszowice spotkali się w tej sprawie z Wydziałem Inżynierii Miejskiej. Rady osiedli zgłosiły, że są coraz częstsze skargi mieszkańców na zlikwidowany lewoskręt. Przedstawiciele Rady Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów podkreślili, że mieszkańcy osiedla Olimpia Port korzystają na co dzień z infrastruktury Biskupina i Sępolna, dojeżdżając do rejonowej szkoły podstawowej, liceów, przedszkoli, sklepów, przychodni itp. Brak lewoskrętu bardzo utrudnia mieszkańcom codzienne funkcjonowanie.
- Z powodu źle oznakowanej i zupełnie nieprzystosowanej "nawrotki", tworzą się korki do centrum przy obecnej pętli tramwajowej. Brakuje wyraźnie wydzielonych pasów do jazdy na wprost i do skrętu w lewo. Wystają stare krawężniki na pasach tymczasowych. Kierowcy są zdezorientowani tą sytuacją, a pojazdy którzy zawracają, stoją na pasie na wprost i blokują ruch. Na tym etapie Rady Osiedla prosiły o zdecydowane poprawienie oznakowania na trwałe i intuicyjne, w obu kierunkach ruchu – oznajmiła w komunikacie Rada Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.
Podczas rozmów, rady osiedla zaproponowały testy przywrócenia lewoskrętu do Monte Cassino, badania natężenia ruchu z kierunku Swojczyce na Biskupin, a także prosiły o szczegółową argumentację likwidacji lewoskrętu. WIM zagwarantował, że w najbliższych dniach wyśle swoich pracowników, aby zbadać natężenie ruchu w kierunku Biskupina. Na razie nie ma jednak mowy o likwidacji zakazu lewoskrętu. Udało się natomiast ustalić, że poprawiona zostanie nieszczęsna nawrotka.
- Przedstawiciele WIM wyjaśnili, że nawrotka w obecnym kształcie jest rozwiązaniem tymczasowym do czasu budowy torowiska i tramwaju na Swojczyce (perspektywa czasowa do końca 2026 roku) – informuje Rada Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.
Ma wtedy zostać przebudowana m.in. pętla Sępolno. Docelowe plany zakładają, że wszystkie autobusy będą wjeżdżać na pętlę, przez co nie będą blokować głównej ulicy Mickiewicza, a nawrotka zostanie wykonana ze sztuką. Poprawa oznakowania nawrotki i nawierzchni może nastąpić szybciej. Radni wymienili bowiem deklaracje urzędu miasta, które padły na spotkaniu. Niestety, bez konkretnych terminów:
- Pomiary ruchu na Mostach Chrobrego – testy zostaną przeprowadzone w dzień roboczy od godz. 7.15 przez ok. 30 min do 1h w najbliższym czasie.
- Lepsze oznakowanie nawrotki przy pętli, wylanie grubszej warstwy asfaltu w celu zniwelowania dużych nierówności i wystających krawężników, wyraźne oznakowanie pasów do skrętu w lewo i na wprost.
- Podanie terminu wykonania poprawek w oznakowaniu nawrotki w najbliższym możliwym czasie.
- Zostanie sporządzona notatka ze spotkania z ramienia Urzędu do akceptacji Rad Osiedli z wyjaśnieniem kwestii likwidacji lewoskrętu.
- WIM odniesie się w szerszym zakresie do pytania mieszkańców: "Dlaczego nie został zaprojektowany skręt w lewo na nowych Mostach Chrobrego?"
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?