Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rady osiedla interweniują w sprawie zakazu skrętu w lewo z nowych mostów Chrobrego. Jest też petycja do prezydenta

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Zakaz skrętu w lewo z mostów Chrobrego w Monte Cassino dalej daje się we znaki mieszkańcom. Rady okolicznych osiedli zgłosiły, że są coraz częstsze skargi mieszkańców na zlikwidowany lewoskręt.
Zakaz skrętu w lewo z mostów Chrobrego w Monte Cassino dalej daje się we znaki mieszkańcom. Rady okolicznych osiedli zgłosiły, że są coraz częstsze skargi mieszkańców na zlikwidowany lewoskręt. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Rady Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów oraz Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice spotkały się z przedstawicielami Wydziału Inżynierii Miejskiej (WIM), omawiając zlikwidowany skręt w lewo z nowych mostów Chrobrego w ul. Monte Cassino. Radni zaproponowali WIM przeprowadzenie testów przywrócenia lewoskrętu, a także poprosili o szczegółową argumentację jego likwidacji.

Mieszkańcy dalej rozgoryczeni nowym zakazem skrętu w lewo

O wprowadzonym zakazie skrętu w lewo z nowych mostów Chrobrego w ul. Monte Cassino pisaliśmy wielokrotnie. Przed budową mostów, lewoskręt był możliwy i nie powodował większych problemów. Po przebudowaniu skrzyżowania, urzędnicy postawili znak zakazu skrętu w lewo dla samochodów zjeżdżających z mostów Chrobrego w stronę Wielkiej Wyspy.

Zamiast od razu skręcić w lewo z nowych mostów Chrobrego w Monte Cassino, mieszkańcy muszą jechać takim objazdem.
Zamiast od razu skręcić w lewo z nowych mostów Chrobrego w Monte Cassino, mieszkańcy muszą jechać takim objazdem. Google Maps

Teraz, aby skręcić w lewo z mostów, trzeba jechać źle oznakowaną "nawrotką": z mostów Chrobrego dziurawą i zakorkowaną ul. Mickiewicza około 250 metrów do pętli Sępolno, na skomplikowanym skrzyżowaniu zawrócić i kontynuować jazdę w kierunku Biskupina i części Sępolna przez lokalną drogę ze strefą ruchu, progami zwalniającymi i równorzędnymi skrzyżowaniami. Tak urzędnicy uzasadniali wprowadzoną organizację ruchu:

- W projekcie docelowej organizacji ruchu dla zadania "Budowa Mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 we Wrocławiu" uwzględniono wskazany zakaz skrętu w lewo w celu eliminacji kierunku kolizyjnego oraz zapewnienia niezbędnej przepustowości drogi w ciągu ul. Swojczyckiej. Dojazd do ul. Monte Cassino przewidziano wyznaczając pas ruchu do zawracania w rejonie pętli tramwajowo-autobusowej na ul. Mickiewicza. Takie rozwiązanie zapewnia swobodny przejazd w ciągu Mostów Chrobrego oraz dojazd do ul. Monte Cassino. Obserwacje w terenie wykazały zasadność przyjętych założeń. Nie przewiduję wprowadzania zmiany w zatwierdzonym projekcie docelowej organizacji ruchu – tłumaczyła Agnieszka Bartoszewska, kierownik Działu Zarządzania Ruchem w Wydziale Inżynierii Miejskiej.

Mieszkańcy nadal nie kryją rozgoryczenia decyzją, nazywając ją "absurdalną i karygodną". Mówią, że po likwidacji lewoskrętu widać znaczące wydłużenie się korków. Do naszej redakcji cały czas wpływają listy w tej sprawie, na osiedlowych forach grzmi, a w internecie pojawiła się petycja o przywrócenie skrętu w lewo, skierowana do prezydenta Wrocławia, Jacka Sutryka: Petycja o przywrócenie skrętu w lewo z Mostów Chrobrego w ul. Monte Cassino.

Czy cokolwiek się zmieni? Osiedlowi radni zaproponowali testy przywrócenia lewoskrętu

11 marca radni osiedli: Strachocin, Swojczyce, Wojnów, Biskupin, Sępolno, Dąbie, Bartoszowice spotkali się w tej sprawie z Wydziałem Inżynierii Miejskiej. Rady osiedli zgłosiły, że są coraz częstsze skargi mieszkańców na zlikwidowany lewoskręt. Przedstawiciele Rady Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów podkreślili, że mieszkańcy osiedla Olimpia Port korzystają na co dzień z infrastruktury Biskupina i Sępolna, dojeżdżając do rejonowej szkoły podstawowej, liceów, przedszkoli, sklepów, przychodni itp. Brak lewoskrętu bardzo utrudnia mieszkańcom codzienne funkcjonowanie.

Zobacz też: Dworzec Świebodzki we Wrocławiu. W niedzielę tętni życiem, na co dzień to krajobraz jak po apokalipsie! Zobaczcie zdjęcia

- Z powodu źle oznakowanej i zupełnie nieprzystosowanej "nawrotki", tworzą się korki do centrum przy obecnej pętli tramwajowej. Brakuje wyraźnie wydzielonych pasów do jazdy na wprost i do skrętu w lewo. Wystają stare krawężniki na pasach tymczasowych. Kierowcy są zdezorientowani tą sytuacją, a pojazdy którzy zawracają, stoją na pasie na wprost i blokują ruch. Na tym etapie Rady Osiedla prosiły o zdecydowane poprawienie oznakowania na trwałe i intuicyjne, w obu kierunkach ruchu – oznajmiła w komunikacie Rada Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.

Podczas rozmów, rady osiedla zaproponowały testy przywrócenia lewoskrętu do Monte Cassino, badania natężenia ruchu z kierunku Swojczyce na Biskupin, a także prosiły o szczegółową argumentację likwidacji lewoskrętu. WIM zagwarantował, że w najbliższych dniach wyśle swoich pracowników, aby zbadać natężenie ruchu w kierunku Biskupina. Na razie nie ma jednak mowy o likwidacji zakazu lewoskrętu. Udało się natomiast ustalić, że poprawiona zostanie nieszczęsna nawrotka.

- Przedstawiciele WIM wyjaśnili, że nawrotka w obecnym kształcie jest rozwiązaniem tymczasowym do czasu budowy torowiska i tramwaju na Swojczyce (perspektywa czasowa do końca 2026 roku) – informuje Rada Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.

Ma wtedy zostać przebudowana m.in. pętla Sępolno. Docelowe plany zakładają, że wszystkie autobusy będą wjeżdżać na pętlę, przez co nie będą blokować głównej ulicy Mickiewicza, a nawrotka zostanie wykonana ze sztuką. Poprawa oznakowania nawrotki i nawierzchni może nastąpić szybciej. Radni wymienili bowiem deklaracje urzędu miasta, które padły na spotkaniu. Niestety, bez konkretnych terminów:

  • Pomiary ruchu na Mostach Chrobrego – testy zostaną przeprowadzone w dzień roboczy od godz. 7.15 przez ok. 30 min do 1h w najbliższym czasie.
  • Lepsze oznakowanie nawrotki przy pętli, wylanie grubszej warstwy asfaltu w celu zniwelowania dużych nierówności i wystających krawężników, wyraźne oznakowanie pasów do skrętu w lewo i na wprost.
  • Podanie terminu wykonania poprawek w oznakowaniu nawrotki w najbliższym możliwym czasie.
  • Zostanie sporządzona notatka ze spotkania z ramienia Urzędu do akceptacji Rad Osiedli z wyjaśnieniem kwestii likwidacji lewoskrętu.
  • WIM odniesie się w szerszym zakresie do pytania mieszkańców: "Dlaczego nie został zaprojektowany skręt w lewo na nowych Mostach Chrobrego?"
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska