Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa zajezdnia tramwajowa we Wrocławiu jeszcze nie tak szybko

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na wykonanie koncepcji architektonicznej na nowoczesną zajezdnię tramwajową. Żadna z pracowni nie złożyła oferty zgodnie z regulaminem. Planowany obiekt ma powstać koło osiedla WUWA2 na powierzchni 16 hektarów i zapewnić obsługę 150 tramwajów
Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na wykonanie koncepcji architektonicznej na nowoczesną zajezdnię tramwajową. Żadna z pracowni nie złożyła oferty zgodnie z regulaminem. Planowany obiekt ma powstać koło osiedla WUWA2 na powierzchni 16 hektarów i zapewnić obsługę 150 tramwajów Tomasz Ho£Od / Polska Press
Wrocławskie Inwestycje unieważniły postępowanie na wykonanie koncepcji architektonicznej na nowoczesną zajezdnię tramwajową. Żadna z pracowni nie złożyła oferty zgodnie z regulaminem. Planowany obiekt ma powstać koło osiedla WUWA2 na powierzchni 16 hektarów i zapewnić obsługę 150 tramwajów.

Do konkursu na opracowanie koncepcji nowej zajezdni tramwajowej w rejonie ulic Szczecińskiej i Architektów zgłosiły się aż 23 pracownie architektoniczne. Jednak Wrocławskie Inwestycje unieważniły postępowanie wyjaśniając, że wszyscy uczestnicy zostali wykluczeni, ponieważ nie spełnili wymagań określonych w regulaminie.

Wszystkie pracownie dostały wiadomość o konieczności uzupełnienia dokumentacji. Czternaście z nich dosłało dokumenty, ale WI uznało je za niewystarczające. - Najczęściej nie potrafili wykazać doświadczenia pracowników wymaganego w regulaminie – informują WI i zapowiadają powtórzenie przetargu w sierpniu. W unieważnionym konkursie wzięły udział pracownie z całej Polski oraz jedna z Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej:Zajezdnia przy Szczecińskiej: nowoczesna, ekologiczna, potrzebna i droga

Przypomnijmy, że to zajezdnia przy Szczecińskiej ma być wzorcowa: ekologiczna, nowoczesna i funkcjonalna.
Na 16 hektarach miałby odbywać się obsługa 150 składów. Planowana jest m.in. hala zajezdni, budynek biurowy i pętla tramwajowa do obsługi linii przebiegających przez Nowe Żerniki i Żerniki 2.

Budynek biurowy z wjazdem od ul. Architektów ma mieć 5 kondygnacji plus parking podziemny na 500 aut i miejsce na 80 – 100 rowerów. Hala „obsługi codziennej” tramwajów ma mieć wg założeń do przyszłego projektu 6300 mkw. i wysokość 9 m, warsztaty 3000 mkw., budynek socjalny 6000 mkw., a hala postojowa ponad 16000 mkw.

W wytycznych do koncepcji WI określiły, że liczba pracowników na jednej zmianie wyniesie 690 osób: 300 pracowników administracyjnych, 200 motorniczych i 190 pracowników technicznych.

Miasto szacowało, że koszt inwestycji może wynieść prawie 400 mln zł, a wynagrodzenie pracowni architektonicznej, która wg koncepcji opracuje projekt nie więcej niż 9,8 mln zł netto.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska