Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tędy poprowadzi nowy odcinek obwodnicy Wrocławia (PLAN)

Redakcja
30.04.2015 wroclawgazeta wroclawskalany, rondo, wschodnia obwodnica wroclawia, poczatek planowanego odcinka lany dlugolekajaroslaw jakubczak/polska presswschodnia obwodnica wroclawia wow rondo lany dlugoleka planowany odcinek
30.04.2015 wroclawgazeta wroclawskalany, rondo, wschodnia obwodnica wroclawia, poczatek planowanego odcinka lany dlugolekajaroslaw jakubczak/polska presswschodnia obwodnica wroclawia wow rondo lany dlugoleka planowany odcinek Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Za około miesiąc nastąpi podpisanie umowy na zaprojektowanie i wybudowanie północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia: z Łanów do Długołęki. Wykonawca w formule "zaprojektuj i zbuduj" jest już wybrany. Pokazujemy, którędy pobiegnie obwodnica.

Projektowanie będzie mogło ruszyć niemal od razu po kontroli Urzędu Zamówień Publicznych (to standardowa procedura). Konsorcjum Strabag, które przygotuje projekt, uzyska też wszystkie potrzebne zgody i będzie prowadziło prace budowlane. Na wszystkie zadania warte ponad 104 mln zł, Strabag będzie miał 45 miesięcy. Realnie patrząc projektowanie może zakończyć się w tym lub na początku przyszłego roku, a prace budowlane rozpoczną się najpewniej w przyszłym roku. Z ich końcem wykonawca musi się uporać do jesieni 2020 r.

TAK BĘDZIE PRZEBIEGAŁ ODCINEK ŁANY – DŁUGOŁĘKA
Poniżej możesz zobaczyć, gdzie znajdą się skrzyżowania i jak droga ominie zabudowania. Można dowolnie przybliżać i oddalać widok.

Wiadomo już, którym dokładnie korytarzem pobiegnie droga, jak będzie wyglądać, gdzie znajdą się skrzyżowania. Trasa będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku (szersza przy wjazdach i zjazdach). Każdy z pasów będzie miał 3,5 metra szerokości, a pobocza po obu stronach jezdni, 1,25 metra. Długość budowanego odcinka to 9,85 km. Po jednej stronie znajdzie się chodnik ze ścieżką rowerową szerokości 3,5 m.

Obwodnica poprowadzi od ronda, gdzie obecnie kończy się odcinek z Iwin do Łanów. Następnie polami, aż do Kiełczówka, który ominie po południowo-wschodniej stronie. Na przecięciu drogi z Kiełczówka do Dobrzykowic, powstanie skrzyżowanie.

Dalej obwodnica pobiegnie między polami, aż do drogi między Kiełczowem a Piecowicami i Śliwicami. Przewidziano dwa skrzyżowania. Na drodze Kiełczów – Śliwice powstanie rondo, a nieco większe skrzyżowanie z wysepkami rozdzielającymi na drodze Kiełczów – Piecowice.

W Mirkowie w rejonie styku ul. Bławatnej z Kryształową i nową drogą, powstanie kolejne skrzyżowanie. Ostatnia, największa "krzyżówka" zostanie zbudowana na połączeniu się ze starą krajową ósemką w miejscu, gdzie wychodzi łącznik „Długołęka”, czyli droga nr 98 prowadząca na autostradową obwodnicę Wrocławia (autostrada A8).

Technicznie nie jest to skomplikowana trasa. Obwodnica ominie zabudowania, zostanie wyznaczona głównie wzdłuż pól. Nie będzie też estakad czy dużych mostów (zostaną zbudowane jedynie przepusty nad strumykami, największą rzeką po drodze jest wąska w tym miejscu Widawa).

Przebieg południowego odcinka wschodniej obwodnicy z Iwin do Bielan Wrocławskich jest już niemal przesądzony. Urząd marszałkowski optuje za najtańszym wariantem: budowy obwodnicy przez wieś Wysoka. W tej sprawie oczekuje jeszcze na pozwolenie o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Wysoczanie chcieli oddalić drogę od zabudować, ale ich odwołania do inspektoratu ochrony środowiska nie przyniosły skutku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska