Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto wymienia asfalt w trakcie przedświątecznego szczytu komunikacyjnego! Ogromny korek na obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
(29.03.2024) Obwodnica śródmiejska, al. Hallera. Miasto zleciło wymianę nawierzchni podczas komunikacyjnego szczytu. Kierowcy i pasażerowie MPK, chcąc dojechać na przedświąteczne zakupy, utknęli w potężnym korku.
(29.03.2024) Obwodnica śródmiejska, al. Hallera. Miasto zleciło wymianę nawierzchni podczas komunikacyjnego szczytu. Kierowcy i pasażerowie MPK, chcąc dojechać na przedświąteczne zakupy, utknęli w potężnym korku. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Nie mają dziś łatwo kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy chcą dojechać między innymi na przedświąteczne zakupy do wrocławskich centrów handlowych. Właśnie w tym czasie, podczas komunikacyjnego szczytu, miasto postanowiło zlecić drogowcom wymianę asfaltu. Na obwodnicy śródmiejskiej utworzył się ogromny korek. Auta i autobusy MPK stoją praktycznie na całej długości al. Hallera.

W ramach szybkiej wymiany nawierzchni, właśnie w Wielki Piątek, 29 marca przed świętami, miasto zleciło drogowcom wymianę nawierzchni na al. Hallera, która jest częścią obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia. Podczas naprawy, wyłączony został z ruchu jeden z dwóch pasów. Efekt? Większość alei Hallera stanęła w korku. Sznur aut rozpoczyna się już praktycznie od skrzyżowania z ulicą Grabiszyńską na jezdni w kierunku centrum handlowego Borek i skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich.

– Powracamy do Programu Szybkich Remontów Nawierzchni, ponieważ to efektywne rozwiązanie dla kierowców. Utrudnienia trwają bardzo krótko – tylko podczas frezowania i układania nowych warstw. Ruch kołowy wraca natychmiast po ostygnięciu masy bitumicznej. Uzyskujemy od razu poprawę komfortu jazdy. Równą i szczelną nawierzchnię odporną na pozimowe uszkodzenia przez długie lata – zaznacza Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Szybka wymiana nawierzchni prowadzona jest dziś na odcinkach:

  • al. Hallera, od nr 176 do ul. Odkrywców (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich)
  • al. Hallera, od ul. Mieleckiej do ul. Gajowickiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich)
  • al. Hallera, od ul. Gajowickiej do ul. Powstańców Śląskich (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich)

Szybkie wymiany nawierzchni ruszyły w połowie marca. Wszystko dlatego, że stan wielu ulic we Wrocławiu jest w katastrofalnym stanie. Urzędnicy tłumaczą to uszkodzeniami, które powstały podczas minionej zimy.

– Warunki zimowe są najbardziej szkodliwe dla ulic o nawierzchni bitumicznej, która z upływem lat traci szczelność i zaczynają pojawiać się na niej mniejsze i większe wykruszenia. Co roku, w okresie zimowym i wczesnowiosennym, mamy prawdziwy wysyp pozimowych ubytków, właśnie obserwujemy, jak zjawisko to narasta z każdym kolejnym dniem. Dlatego chcemy wejść w okres wiosenny nie tylko z akcją pozimowego łatania, ale od razu szybkich remontów na wybranych ulicach, aby uniknąć ich podwójnej naprawy – podkreśla Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Podział na pakiety Szybkich Wymian Nawierzchni:

Zadanie nr 1 – 5 odcinków ulic, realizowane przez PRO-TRA BUILDING Sp. z o.o., za kwotę ofertową 4 380 067,91 PLN:
a) ul. Ślężna, od ul. Kamiennej do al. Wiśniowej (jezdnia do ul. Wyścigowej);
b) ul. Kamienna, od ul. Borowskiej do ul. Ślężnej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
c) ul. Kamienna, od ul. Ślężnej do ul. Komandorskiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
d) ul. Kamienna, od ul. Komandorskiej do ul. Drukarskiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
e) ul. Gazowa, od wiaduktu do pętli;

Zadanie nr 2 – 5 odcinków ulic, realizowane przez ELEKTROTIM S.A., za kwotę ofertową 4 522 471,38 PLN:
a) al. Hallera, od nr 176 do ul. Odkrywców (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
b) al. Hallera, od ul. Mieleckiej do ul. Gajowickiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
c) al. Hallera, od ul. Gajowickiej do ul. Powstańców Śląskich (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
d) al. Karkonoska, od ul. Zwycięskiej do ul. Wyścigowej (jezdnia do centrum);
e) al. Karkonoska, od ul. Wyścigowej do wjazdu na cmentarz (jezdnia do centrum);

Zadanie nr 3 – 4 odcinki ulic, realizowane przez EUROVIA POLSKA S. A., za kwotę ofertową 3 303 030,26 PLN:
a) ul. Pilczycka, od ul. Tkackiej do ul. Kozanowskiej;
b) ul. Pilczycka, od ul. Mącznej do ul. Koszykarskiej;
c) ul. Legnicka, od wyjazdu z Magnolia Park do ul. Zachodniej (jezdnia do centrum);
d) ul. Rakietowa, od nr 33 do zabudowań na wysokości nr 25-27,

Zadanie nr 4 – 2 odcinki ulic, realizowane przez BERGER BAU POLSKA Sp. z o. o. za kwotę ofertową 2 940 187,80 PLN:
a) ul. Sołtysowicka, od ul. Przejazdowej do ul. Redyckiej;
b) ul. Królewiecka, od AOW do ul. Maślickiej;

Zadanie nr 5 – 2 odcinki ulic, realizowane przez COLAS POLSKA Sp. z o. o. za kwotę ofertową 2 986 142,98 PLN:
a) ul. Litewska, od ul. Gorlickiej do ul. Żmudzkiej;
b) ul. Królewska, od ul. Zatorskiej do ul. Wilanowskiej.

Zadanie nr 6 – 4 odcinki ulic, realizowane przez EUROVIA POLSKA S. A. za kwotę ofertową 3 228 084,28 PLN:
a) ul. Kołłątaja, od ul. Rejtana do ul. Podwale (jezdnia do pl. Dominikańskiego),
b) ul. Kołłątaja, od ul. Podwale do ul. Kościuszki (jezdnia do Dworca Głównego),
c) ul. Centralna, od. ul. Semaforowej do ul. Tatarskiej,
d) ul. Żmigrodzka, od ul. Kamieńskiego do przejazdu kolejowego (kierunek Poświętne).

Urzędnicy miejscy zwracają uwagę, że, jak to określają "pozimowe naprawy" i szybkie remonty to dwa różne programy.

- Równolegle z Szybkimi Wymianami Nawierzchni toczą się pozimowe naprawy cząstkowe. Od stycznia aż do końca marca wystawiono zlecenia takich napraw w prawie 400 lokalizacjach o powierzchni ponad 21 tys mkw. Pozimowe naprawy są w toku i szacowany czas ich zakończenia (przy wymaganych warunkach pogodowych) powinien nastąpić w czerwcu br – wyjaśnia Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Dlaczego Szybkie Wymiany Nawierzchni?

Do szybkich remontów wytypowano w sumie 22 odcinki na ulicach:

  • Karkonoskiej
  • Hallera
  • Kamiennej
  • Ślężnej
  • Gazowej
  • Pilczyckiej
  • Legnickiej
  • Rakietowej
  • Królewskiej
  • Litewskiej,
  • Sołtysowickiej
  • Kołłątaja
  • Centralnej
  • Królewieckiej
  • Żmigrodzkiej

Aby wykonać prace w jak najszybszym możliwym terminie, ulice podzielono na 6 pakietów – zadań, które zrealizuje 5 firm wybranych w drodze przetargu nieograniczonego. Koszt remontu odcinków o łącznej długości 12 km wyniesie 21, 360 mln.zł.

Zależnie od głębokości uszkodzeń jezdni, wymiana obejmie warstwę o grubości od 5 do 10 cm. Frezowanie i układanie nowej masy bitumicznej spowoduje krótkotrwałe utrudnienia (wyłączania jednego pasa lub połówkowe zajęcia), i co do zasady, bez konieczności wprowadzania objazdów (za wyjątkiem ul. Królewieckiej). Realizacja prac na każdym z odcinków w zależności od jego długości, wyniesie maksymalnie do 2 tygodni (wliczając niezbędne przerwy technologiczne).

od 7 lat
Wideo

Jak wyprać kurtkę puchową?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska