Menu Region

W Tauronie jak za komuny. W kolejce do okienka trzeba...

W Tauronie jak za komuny. W kolejce do okienka trzeba spędzić nawet kilka godzin

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Bartosz Józefiak

54Komentarze Prześlij Drukuj
Wrocławianie mają dość tego, w jaki sposób obsługiwani są przez firmę Tauron - dostawcę energii elektrycznej. - Odwiedziny w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Menniczej 20 to droga przez mękę - mówią. Półtorej godziny spędzone w kolejce, by załatwić najprostszą sprawę, to norma. Kiedy to się zmieni?
2/3

(© Tomasz Hołod)

- W poniedziałek czekałem półtorej godziny. To i tak nieźle, bo podczas wizyty w grudniu w kolejce spędziłem cztery godziny - opowiada wrocławianin Tadeusz Peter. - Panie obsługujące punkt informacji są kompetentne. Dramat zaczyna się w sali obsługi. Załatwienie najprostszej rzeczy zajmuje 10 minut.

Punkt przy Menniczej to jedyna taka placówka we Wrocławiu. Klienci, którzy chcą m.in. kupić
energię do liczników przedpłatowych, zlecić korektę faktury, podpisać nową umowę czy załatwić sprawy związane z przyłączeniem do sieci muszą się tu wybrać. Placówki obsługi klientów przy ul. Powstańców Śląskich i Trzebnickiej zostały bowiem zlikwidowane i w 2011 r. przeniesione na ul. Menniczą. Znajduje się tam 12 okienek obsługi. Gdy odwiedziliśmy punkt, działało dziesięć.

- To skandal, jak Tauron traktuje klientów. Ścisk i tłok o każdej godzinie. Gołym okiem widać, że to pomieszczenie powinno być cztery razy większe. Czy tak bogatej firmy nie stać na wynajęcie większych pomieszczeń? - pyta Jacek Mazur, który chciał przerejestrować licznik.

Elżbieta Bukowiec, rzecznik firmy Tauron Sprzedaż, która prowadzi punkt, wyjaśnia, że szybkość obsługi zależy od liczby klientów danego dnia oraz rodzaju spraw, z jakimi przychodzą.

- Aby skrócić czas oczekiwania, uprościliśmy procedury realizowanych spraw oraz wyznaczyliśmy osobne stanowisko do obsługi liczników przedpłatowych. Aby nie czekać w kolejce, klienci mogą także złożyć wypełnione wnioski na dzienniku podawczym - wyjaśnia rzecznik spółki.

Elżbieta Bukowiec mówi, że coraz więcej spraw da się załatwić telefonicznie pod numerem infolinii 32-606 0-606 (czynne od pon. do pt. w godz. 7-18). Spółka Tauron Sprzedaż stawia właśnie na kontakt telefoniczny. - Planujemy otworzyć we Wrocławiu dodatkowy Punkt Obsługi Klienta, który z pewnością usprawni obsługę. Ma to nastąpić w pierwszym półroczu 2013 roku - dodaje rzecznik. Szczegółów nie podaje.

Niezadowoleni z firmy Tauron teoretycznie mogą zmienić dostawcę prądu. Teoretycznie, bo sprawa nie jest prosta. Tauron jest bowiem właścicielem sieci energetycznej i większość spraw dotyczących przesyłu energii i tak trzeba załatwiać z tą firmą.

- Analiza ofert pokazuje, iż zmiana dostawcy nie oznacza obniżki kosztów. Do tego odstąpienie od umowy wiąże się często z wysokimi karami umownymi - twierdzi Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu. - Trzeba poczekać, aż rynek się ustabilizuje, żeby klienci indywidualni poczuli pozytywne efekty uwolnienia rynku energii - dodaje Barański.
Reklama
54

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

W

+27 / -22

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

w (gość)  •

Każda spółka publiczna ma swojego, 7Czume

odpowiedzi (0)

skomentuj

W

+33 / -15

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

w (gość)  •

Każda spółka publiczna ma swojego, 7Czume

odpowiedzi (0)

skomentuj

12 okienek na 300tyś gospodarstw domowych!!!

+31 / -13

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kpina (gość)  •

12 okienek do obsługi ok. 300tyś gospodarstw domowych i kilkudziesięciu tyś. firm. Nic tylko pogratulować pomyślunku decydentów w Tauronie.

odpowiedzi (0)

skomentuj

wyrzucic kierownika, wprowadzic ustawe kolejkowa

+21 / -9

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

manager (gość)  •

wszyscy ktorzy sa odpowiedzialni za kolejki powinni ponosic ODPOWIEDZIALNOSC za marnowanie czyjegos czasu! skanadal zeby stac w kolejce wiecej niz 10min, to absolutne minimum, powinna byc ustawa kolejkowa, jak ktos stoi obojetnie gdzie i niezaleznie w jakiej sprawie w kolejce (w sklepie, urzedzie, dziekanacie) powienien domagac sie odszkodowanie za zmarnowany czas

skomentuj

socjalizm

+10 / -14

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

imć (gość)  •

wystarczy zakończyć socjalizm i kolejki w dziekanatach, Tauronie, na pocztach, w PKP, sądach same znikną.

odpowiedzi (0)

skomentuj

od momentu jak się wynieśli

+17 / -12

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

do Krakowa (gość)  •

to mają W-w w d...., ale chyba nie zorbili tego dla widzimisia tlyko z powodów ekonomicznych które można było pewnie i u nas zaproponować ale ....

odpowiedzi (0)

skomentuj

bo w wiedzą że w praktyce

+27 / -12

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

... (gość)  •

są monopolistą .... ich faktury opłacane z góry na podstaie jakiejś tam prognozy to też fikcja ( nie tylko tej firmy energetycznej ), za normalne usługi płąci się po jej wykonaniu

skomentuj

prognozy

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

xyz (gość)  •

to co za problem,żeby sobie zmienić prognozy wg.uzniania albo zmianić cykl na 1 lub 2 miesięczny? od tego jest infolinia, zresztą równie dobrze można wysłać meila i po sprawie

odpowiedzi (0)

skomentuj

naciągacze

+17 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

miki (gość)  •

Tauron w reklamach przestrzega przed naciągaczami a sam rozesłał pisma zachęcajace do "bezpieczeństwa"Niby gwarantujące neizmienność cen energi -chociaż na giełdach energia tanieje- a udział ceny w tym co płacimy jest taki sobie. Płacimy nie tylko za ebergię, ale też za to że firma jest, że łaskaewie wydierżawiła drut do przesyłania od innej firmy, że kupiła prąd od elektrowi i nam sprzedała iże musi być -bo na naszym terenie to jedyna słuszna firma

odpowiedzi (0)

skomentuj

TO POPROSTU SKANDAL .......

+19 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

czechna (gość)  •

Niech jakaś organizacja konsumencka zajmie się tą sprawą. Zarabiają tak dużo na naszych opłatach, oni też pensje mają pokaźne, a nas traktują jak bydło. Niech ktoś przywoła tych cwaniaków do porządku. Tauron to bryndza!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Komuna

+25 / -13

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

_I (gość)  •

A czego się spodziewaliście, tauron to typowy monopolista, do tego z kierownictwem
i personelem o mentalności czysto wyjętej z komuny. Im się wszystko należy, oni o wszystkim decydują z pozycji pana i władcy , a bydło ma być posłuszne.
I tak nie macie wyboru (macie pozorny).

odpowiedzi (0)

skomentuj

W poniedziałki w urzędach są największe kolejki

+12 / -14

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

urzędnik (gość)  •

Ludzie po weekendzie idą coś załatwić w urzędzie właśnie w poniedziałek. Jak ktoś nie ma terminu zapłaty to powinien dla własnego dobra pójść w innym dniu, bo wtedy jest luźniej.

skomentuj

.

+16 / -12

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

to tauron ma zadbać o komfort obsługi a nie kto inny, jak kogoś stać
na bezsensowne sponsorowanie różnych głupstw i durne reklamy to może
też zapłacić za większe biuro do obsługi klienta

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 4 5 »
Reklama
Reklama