Pesa ledwo mieści się przy Stadionie Olimpijskim. W...

    Pesa ledwo mieści się przy Stadionie Olimpijskim. W pośpiechu szlifują krawężniki

    Weronika Skupin, fot. Jarosław Jakubczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pesa ledwo mieści się przy Stadionie Olimpijskim. W pośpiechu szlifują krawężniki
    1/10
    przejdź do galerii

    ©fot. Jarosław Jakubczak

    Problemów z nowymi tramwajami Pesy ciąg dalszy. Tym razem wagony ledwo mieszczą się na zakręcie przed pętlą przy Stadionie Olimpijskim. Pesy Twist, które od poniedziałku jeżdżą na linii 33, ocierają tam krawężnik. W poniedziałek trwało tam pospieszne szlifowanie krawężników. Pracownicy nadzoru ruchu MPK, których spotkaliśmy na miejscu, cicho przytakiwali, że powodem ich obecności w tym miejscu są właśnie kłopoty Pesy.
    Tramwaje Pesa Twist jeżdżą po Wrocławiu od kilku tygodni. Regularnie sprawiają problemy. Najpierw ich debiut opóźniono, bo nie mieściły się na przystankach. Potem inni motorniczowie usłyszeli zakaz mijania się z nowymi wozami na zakrętach.

    Ostatecznie Pesy wyjechały na linię 3, bo jest wyjątkowo prosta i ma niewiele zakrętów. Ale linia ta od dziś jest przedłużona do Leśnicy w związku z otwarciem nowego szpitala na Stabłowicach. A na trasie do Leśnicy są przystanki, na których szeroka Pesa mogłaby się nie zmienić. Tramwaje przeniesiono więc na linię 33, także dosyć łatwą.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Pesy nie dojadą do Leśnicy. Przenoszą je na inne linie (TRASY).

    Okazuje się jednak, że dość prosta trasa ma jeden problematyczny zakręt przed pętlą przy Stadionie Olimpijskim. Dotychczas jeździły tu skody 19T i 16T: te na wysokości peronów są nieco węższe i problemu nie ma. Z Pesą nie poszło tak łatwo.

    To nie pierwszy przystanek, gdzie krawężniki są szlifowane. Wcześniej korekta łuków, krawężników czy krawędzi peronów trwała na przykład na placu Strzegomskim, Sanockiej skrzyżowaniu Nowego Światu i św. Mikołaja, Orlej i Głubczyckiej.

    Robotnicy zeszlifowali i skuli dziś krawędzie krawężników na łuku przed wjazdem na pętlę i zdjęli kostkę na fragmencie drugiego łuku, na wyjeździe z pętli. Nadzór ruchu MPK pilnował, by prace przebiegały bezpiecznie.

    Spółka MPK twierdzi, że problemem nie jest wcale zamówienie za szerokich tramwajów. Przekonuje, że są tylko "elementy infrastruktury, które wymagają korekty". By skorygować przystanki na trasie do Leśnicy pieniędzy nie było. Fundusze do korekty krawężników koło Stadionu Olimpijskiego muszą się jednak znaleźć

    Czytaj także

      Komentarze (102)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zadanie dla GW

      Jacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Przystanki są nowe. Kto je projektował? Odpowiedzialni gdzieś są. Nie wykonywano przecież infrastruktury pod jeden typ tramwaju. Pesy bez "szlifów" jeżdżą w innych Polskich miastach Bułgarii,...rozwiń całość

      Przystanki są nowe. Kto je projektował? Odpowiedzialni gdzieś są. Nie wykonywano przecież infrastruktury pod jeden typ tramwaju. Pesy bez "szlifów" jeżdżą w innych Polskich miastach Bułgarii, Rumunii, Rosji i na Węgrzech. Czytelnicy GW chętnie dowiedzą się dlaczego?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BHP

      BHpowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      BHP z MPK pewnie jest dumne z fotografii przy artykule ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      oto jaki mamy stan torowisk - odstaja o 50 lat od norm budowlanych

      wrocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A do tego jak na podwalu I moscie sczytnickim podczas remontu wklada sie szyny z demobilu, efekt jest taki ze jezdzi sie tam jak na wesolym miasteczku lub jak jednosci przed remontem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      czyngis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Nie ma co stękać, zrobią i będzie git.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy ktos sie orientuje

      wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      o ile zwiekszy sie odstep pomiedzy peronem po tzw szlifowaniu tj ponownym montazu kraweznika, jak na przystanek podjedzie super tramwaj plus typu skoda?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pusty tramwaj przejedzie, pełny nie

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Pusty tramwaj przejedzie bez problemu. Gorzej jest jak tramwaj jest pełen pasażerów. Wtedy to jest problem z przejazdem wzdłuż krawędzi peronu.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      haha

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Na tej pętli w środku parku 33 jeździ tylko puste. Mało kto się na 33 przesiada tam. Ciemno, wieje, a 33 nie zawsze przyjedzie. A z Kochanowskiego więcej połączeń.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rafał mowił ze niewiele

      heh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      jakies 10-15cm - but sie zmiesci ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z CZEGO WYNIKA TEN PROBLEM? z takimi wymiarami jakie by odpowiadały wrocławskiej rzeczywistości. Wys

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Wyczytałem na forum komunikacyjnym, że Pesa Twist ma dość szerokie wózki i wystają na zakrętach poza pudło tramwaju. Nie maja tego problemu krakowiacy którzy obecnie również wpuścili na swoje tory...rozwiń całość

      Wyczytałem na forum komunikacyjnym, że Pesa Twist ma dość szerokie wózki i wystają na zakrętach poza pudło tramwaju. Nie maja tego problemu krakowiacy którzy obecnie również wpuścili na swoje tory Twista w nieco dłuższej wersji zwanej "krakowiakami". Te tramwaje mają węższe wózki i nie ma tego problemu. Poza tym w Krakowie niskopodłogowce w sporych ilościach jeżdżą od dawna, chodzi o BOMBARDIERY w różnych wersjach. Następne zakupy nowoczesnych i niskopodłogowych tramwajów trzeba wymiarowo sprecyzować do naszych peronów przystankowych i szyn. Bo można było zamówić te Twisty odpowiednie na nasze wrocławskie warunki. Wystarczyło zrobić odpowiednie pomiary i właściwie sprecyzować wymiary zamawianego tramwaju w procedurach przetargowych!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To już przestało być nawet zabawne

      t-shirt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      jw.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciag dalszy serialu: "proszę za mną powtórzyc: -nic się nie stało"

      pokaż mi swego prezydenta, a powiem ci, kim jesteś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

      Rozkopane dziesiatki przystanków w centrum. Również te, które niedawno były remontowane.
      Wyobrażacie sobie, jak dureń zrobi metro, a następnie kupi za wysokie wagony?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A czy zeszlifowane

      krawężniki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      nie będą zbyt daleko od starszych typów tramwajów, jeżdżących po Wrocq?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przebudować rynek na okrągły

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Dopiero wtedy łuki będą wystarczająco duże, a szpilkostrada nie będzie wystawać ponad szyny. Tam będzie można puszczać sobie i Pesy i Skody i nawet tank T-34 Rudy

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama