Duże korki na Podwalu do pl. Orląt Lwowskich. Urzędnicy:...

    Duże korki na Podwalu do pl. Orląt Lwowskich. Urzędnicy: Jedźcie Nabycińską

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Korki na Podwalu od placu Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich to codzienność. Kierowcy z czterech pasów ruchu wjeżdżają na jeden. Kiedyś do dyspozycji były dwa pasy, ale teraz jeden z nich to buspas służący tramwajom, autobusom, taksówkom i pojazdom uprzywilejowanym. Urzędnicy tłumaczą, że korka nie da się rozładować zmieniając ustawienia świateł i zalecają jechać objazdem przez ul. Nabycińską.
    Duże korki na Podwalu do pl. Orląt Lwowskich. Urzędnicy: Jedźcie Nabycińską

    ©Paweł Relikowski

    Dyskusja o buspasie na Podwalu wróciła po tym, jak na przełomie roku przywilej jazdy po nim zyskali taksówkarze. Zdaniem niektórych, buspas ten powinien zostać zlikwidowany. – W tym miejscu są zawsze korki. Np. w niedzielę 28 grudnia było kompletnie puste miasto, a w tym miejscu korek! Parę razy dzwoniłem na policję w tej sprawie, nic się nie da zrobić – pisze nasz Czytelnik Przemysław Przystupa.


    Wylicza, że samochody wjeżdżają tam z czterech pasów: dwóch od strony mostu Sikorskiego, jednego z Legnickiej i jednego ze św. Mikołaja. Jak pisze, światła na pl. Orląt Lwowskich przepuszczają tylko 4-5 samochodów. – Na skrzyżowaniu na placu Jana Pawła II bardzo często zostają samochody i czasem jest tam policja. Stworzenie buspasa na Podwalu powoduje korek nie tylko w tym właśnie miejscu, ale w konsekwencji na ulicy Legnickiej i to kilkusetmetrowego – dodaje Przemysław Przystupa.

    Przyjrzeliśmy się sytuacji na Podwalu uważniej. Przez światła na pl. Orląt przejeżdża co prawda więcej niż 5 samochodów na cykl (kilkanaście), ale korek i tak wolno się rozładowuje. Często też za skrzyżowaniem na ul. Piłsudskiego jest taki sam korek ciągnący się aż do Dworca Głównego. Konsekwencją tego jest m.in. zator na Legnickiej.

    CZYTAJ TEŻ: Wrocławscy taksówkarze chcą więcej przywilejów w mieście. Dostali buspasy, negocjują kolejne zmiany


    Światłami sygnalizacji oraz Inteligentnym Systemem Transportu wspomagającym ich pracę opiekuje się Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, ale decyzja o wydłużeniu cyklu należy do Wydziału Inżynierii Miejskiej. Jak tłumaczą urzędnicy, buspas jest konieczny, bo Podwalem na odcinku od placu Jana Pawła II do placu Orląt Lwowskich przejeżdżają cztery linie tramwajowe i trzy autobusowe w każdym kierunku. Przed wydzieleniem torowiska pojazdy te traciły na tym odcinku kilka, a czasem nawet kilkanaście, minut więcej niż obecnie.

    Jak wyliczyli urzędnicy, długość światła zielonego na wlocie na plac Orląt Lwowskich od strony placu Jana Pawła II wynosi przeciętnie 40 sekund. – To pozwala na przejazd około 20 samochodów przez skrzyżowanie w ciągu jednego cyklu – wyjaśnia Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej. W godzinę to ok. 700 pojazdów.

    Urzędnicy przypominają, że dla pojazdów indywidualnych jadących od strony ulicy Legnickiej w kierunku placu Orląt Lwowskich jest przejazd alternatywny prowadzący ulicą Nabycińską do pl. Orląt Lwowskich. Wydzielono tam pas do jazdy w prawo z ulicy Legnickiej w Nabycińską oraz wyremontowano i poszerzono jezdnię placu Orląt Lwowskich.

    Buspas zostaje, kierowcy i pasażerowie są podzieleni w tej kwestii. – To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko – mówi Paweł z czerwonego renault, kierowca z kilkunastoletnim stażem. Marzena Sołtysik, pasażerka MPK, zauważa że za skrzyżowaniem, na ul. Piłsudskiego, też jest korek. – Całe miasto stoi, więc niech chociaż tramwaje i autobusy mają ten przywilej, żeby ominąć korek. Likwidacja buspasa nie jest tu rozwiązaniem, tak czy siak trzeba by znaleźć jakiś objazd, a Nabycińska jak widać nie wystarcza – mówi Marzena Sołtysik, która mimo posiadania prawa jazdy w ścisłym centrum wybiera komunikację miejską.

    Czytaj także

      Komentarze (82)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba myśleć

      Jasio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Mieszkam we Wrocławiu od urodzenia, prosta analiza.
      Aut jest coraz więcej, ulice te same = korki. Znam swoje miasto. Jeśli wiem że gdzieś występują korki po prostu nie pcham się tam autem, w...rozwiń całość

      Mieszkam we Wrocławiu od urodzenia, prosta analiza.
      Aut jest coraz więcej, ulice te same = korki. Znam swoje miasto. Jeśli wiem że gdzieś występują korki po prostu nie pcham się tam autem, w godzinach szczytu wybieram komunikacje miejską. Na zakupy jadę jak korków nie ma.
      Ludzie odklejcie się wreszcie od siedzeń waszych aut!
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mieszkancu Wrclawia

      Wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      Widzisz ze urzednicy robia wszystko by Tobie mieszkancu Wroclawia uprzykrzyc zycie. To nie jest tak ze to oni sie uwzieli na ciebie i wymyslaja co krok to gorsze pomysly. Ktos im na to pozwala a...rozwiń całość

      Widzisz ze urzednicy robia wszystko by Tobie mieszkancu Wroclawia uprzykrzyc zycie. To nie jest tak ze to oni sie uwzieli na ciebie i wymyslaja co krok to gorsze pomysly. Ktos im na to pozwala a nawet karze to robic za to dostaja jeszcze premie. NIe win tych bezdusznych babeczek z wydzialu ruchu one tancza jak im orkiestra zagrazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wąsko?

      mw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      "To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko – mówi Paweł z czerwonego renault."
      A czy pan Paweł ma świadomość, że to jest zabytkowe centrum, z zabudową z XIX...rozwiń całość

      "To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko – mówi Paweł z czerwonego renault."
      A czy pan Paweł ma świadomość, że to jest zabytkowe centrum, z zabudową z XIX i pocz. XX w.? Jak pan Paweł sobie to wyobraża, wyburzyć kamienice czy zasypać fosę, żeby mu zrobić miejsce?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Berlin, Paryz, Londyn - to nie sa zabytkowe miasta?

      Wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      w tych miastach jest bardzo przemyslalny ruch i transport sa duzo wieksze, maja duzo wieksze problemy i wiecej obszarow chroninych. Tylko ze tam pracuja kompetentni ludzie ktorzy pracuaj na rzecz...rozwiń całość

      w tych miastach jest bardzo przemyslalny ruch i transport sa duzo wieksze, maja duzo wieksze problemy i wiecej obszarow chroninych. Tylko ze tam pracuja kompetentni ludzie ktorzy pracuaj na rzecz wszystkich mieszkancowzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nabycińską? to chyba żart głupi...

      jah (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Przecież to jest jeszcze bardziej zakorkowana droga, tylko dłuższa i podporządkowana...
      Najpierw na pl Solidarności pas do skrętu w lewo - w szczycie cały zapchany, krótki czas na skręt. Potem...rozwiń całość

      Przecież to jest jeszcze bardziej zakorkowana droga, tylko dłuższa i podporządkowana...
      Najpierw na pl Solidarności pas do skrętu w lewo - w szczycie cały zapchany, krótki czas na skręt. Potem Nabycińska też zapchana. Potem skręt w lewo do pl. Orląt, gdzie też sporo aut. Na koniec lądujemy pod fontanną gdzie światła mają cykl podporządkowany głównej drodze, czyli Podwale-Piłsudskiego.
      Gdzie ta oszczędność czasu? Jechałem przez ten "skrót" (zamiast stać normalnie w korku na Podwalu) kilka razy i zawsze, niezależnie od natężenia ruchu i wielkości korka, wychodziło dłużej niż typowe stanie na Podwalu.
      A moment, może chodzi o sytuację pt. niedziela o g. 19? Fakt, wtedy też jest korek na Podwalu i Nabycińską nadkładamy drogę ale się jedzie... Tylko czy omijanie niedzielnego korka to jest to o co chodzi wrocławianom?

      Myślę że już nikt nie chce pamietać, że miał być wiadukt na Góralskiej i każdy kto z okolic Legnickiej chciałby jechać na Grabiszyńską, nie musiałby wjeżdżać w ścisłe centrum i nie zagęszczałby ruchu na JP2 i pl.Orląt, tylko po to by zaraz skręcić w Tęczową... Ale to przecież za proste. Lepiej realizować politykę "zniechęcania kierowców". Tylko że kierowcy już są zniechęceni, ale nie ma ich jak zachęcić. Jak pojechać komunikacją miejską z Popowic na Zaporoską? Ile to zajmie?

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szersze ulice nie sa rozwiazaniem.

      geniusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      "To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko"

      szersze ulice nie sa rozwiazaniem, lecz wrecz tylko wzmacniaja problem. Jedyne rozwiazanie to poprawienie i...rozwiń całość

      "To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko"

      szersze ulice nie sa rozwiazaniem, lecz wrecz tylko wzmacniaja problem. Jedyne rozwiazanie to poprawienie i uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej - tez kosztem komunikacji indywidualnej.

      Dla zainteresowanych polecam:
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Lewisa-Mogridge%E2%80%99a zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sio, urzędasie, już po pracy

      premii czy pochwały szukasz? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      na razie, to we Wrocławiu jedynie sprawdza się prawo Murphy'ego - "Jeśli tylko coś może pójść źle, to na pewno pójdzie"

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szersze ulice nie sa rozwiazaniem.

      geniusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      "To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko"

      Miejsce w centrum jest ograniczone. Szersze ulice nie sa rozwiazaniem, lecz tylko wzmacniaja problem. Jedyne...rozwiń całość

      "To centrum miasta, jeździ tędy mnóstwo aut i to wręcz skandal, że jest tak wąsko"

      Miejsce w centrum jest ograniczone. Szersze ulice nie sa rozwiazaniem, lecz tylko wzmacniaja problem. Jedyne rozwiazanie to uprzywilejowac i poprawic komunikacje zbiorowa - tez kosztem komunikacji indywidualnej.

      Dla zainteresowanych polecam:
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Lewisa-Mogridge%E2%80%99a zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      z czterech w jeden

      jan z placu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Oto efekty kretyńskich pomysłów urzędników od organizacji ruchu! Co za ludzie bez grosza wyobraźni sa zatrudniani przez wodza ... Żenujące!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obóz Wrocław

      jaco (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      Nic się nie da zrobić w tym mieście, za duże pieniądze tu grają role. Od ładnych paru lat utrudniają życie kierowcom i utrudniać nadal będą i nikogo to nie obchodzi. Ludzie popiszą pogadają...rozwiń całość

      Nic się nie da zrobić w tym mieście, za duże pieniądze tu grają role. Od ładnych paru lat utrudniają życie kierowcom i utrudniać nadal będą i nikogo to nie obchodzi. Ludzie popiszą pogadają ponarzekają a wybiorą Dutkiewicza, a on nawet rano jeździ mostami którymi nie powinien (wypadek z tramwajem). I nie sądzę żeby jego limuzyna stoi w korku na Podwalu. To miasto powoli wygląda jak wielki obóz, w którym rządzi komendant z garstką podwładnych a Ty zwykły ludku rób co Ci karzą i siedź cicho na d****zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mieszkaniec

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      zlikwidować wszystkie jezdnie, wszędzie namalować pasy, ustawić światła, i stawiać galerie, więcej galerii, można by galerie kioski na każdym rogu, a między galeriami sygnalizacje świetlne!!!
      ps....rozwiń całość

      zlikwidować wszystkie jezdnie, wszędzie namalować pasy, ustawić światła, i stawiać galerie, więcej galerii, można by galerie kioski na każdym rogu, a między galeriami sygnalizacje świetlne!!!
      ps. może z kilkaset fontann między każdą galeriokioskiem a światłami, o taki Wrocław mi się maży :)

      Rafał D.
      ps ktoś wie dlaczego słownik podkreśla mi słowo maży? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ponieważ pisze się

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      marzy


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mieszkaniec

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      nie wyczułaś/eś ironii :) no chyba, że ja nie wyczułem :) pozdrawiam :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      droga Góralska - Tęczowa

      Szczepan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      Pani Marzena Sołtysik mądrze mówi. Rozwiązaniem nie jest zabieranie buspasa, ale wybudowanie alternatywnej drogi między Góralska i Tęczową. Tylko wtedy część aut jadąca z Legnickiej na Krzyki nie...rozwiń całość

      Pani Marzena Sołtysik mądrze mówi. Rozwiązaniem nie jest zabieranie buspasa, ale wybudowanie alternatywnej drogi między Góralska i Tęczową. Tylko wtedy część aut jadąca z Legnickiej na Krzyki nie będzie musiała przebijać się przez wąskie gardło jakim jest pl. Orląt Lwowskich.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama