Wrocław z muralem kampanii MAKi

Materiał informacyjny FUNDACJA EMPIRIA I WIEDZA
Na ścianie budynku przy ulicy Tadeusza Boya-Żeleńskiego 74 namalowany został wrocławski mural w kampanii społeczno-edukacyjnej MAKi („Męski a kobiecy punkt widzenia”). Przedstawia jadącą na tandemie parę, a w tle widać zarysy obiektów charakterystycznych dla stolicy Dolnego Śląska obiekty – Ostrowa Tumskiego i Hali Stulecia. Autorem projektu murala jest znany wrocławski rysownik Andrzej Tylkowski.

- Wrocław to kolejne polskie miasto, w którym odsłaniamy mural kampanii MAKi. To wyraz naszego zaangażowania w promowanie edukacji społecznej i podziękowanie dla władz Wrocławia, które aktywnie wspierają naszą inicjatywę. Murale zaprojektowane przez Andrzeja Tylkowskiego to wyjątkowe dzieła, które mają na celu podkreślenie, jak ważne jest partnerstwo kobiet i mężczyzn – wyjaśnia Zuzanna Piasecka, Prezes Fundacji „Empiria i Wiedza”. – W tej kampanii mówimy o potrzebie rozwijania umiejętności komunikowania się, zrozumienia i wzajemnej uważności na siebie, dawaniu przestrzeni do rozwoju. Wierzymy, że to klucz do podniesienia kapitału społecznego, który ma duży wpływ na przyszłość Polski – dodaje.

Wrocław to trzecie po Katowicach i Chorzowie miasto, w którym namalowany został mural kampanii. Każdy różni się detalami i zawiera m.in. panoramę miasta. Na projekcie wrocławskiego malowidła jego autor Andrzej Tylkowski zdecydował się umieścić w tle kontury Ostrowa Tumskiego oraz Hali Stulecia.

- Stworzony przeze mnie rysunek mówi o tym, że wspólna droga kobiet i mężczyzn jest możliwa, satysfakcjonująca, a może być nawet ciekawa. Ważne było również pokazanie, że istotna jest współpraca, wspólny kierunek, szacunek i zainteresowanie. Z chęcią to zilustrowałem, bowiem promowana w kampanii MAKi idea wzmacniania partnerstwa jest mi bliska – mówi Andrzej Tylkowski, autor murala.

***
Ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna MAKi realizowana jest przez Fundację „Empiria i Wiedza” oraz Fundację State of Poland przy wsparciu polskiego banku rozwoju BGK. Projekt wpisuje się w misję zaangażowania społecznego będącego jednym z pięciu najważniejszych filarów Strategii Banku Gospodarstwa Krajowego 2021-2025.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie internetowej www.naszemaki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska