Mosty Pomorskie łączą ul. Pomorską z Nowym Światem. Most północny był odnawiany po uderzeniu bomby w 1945 roku, z kolei południowy nie przechodził gruntownej przebudowy i przetrwał w niemal takim samym kształcie od początku XX w., kiedy został zbudowany.
Firma, która zostanie wybrana w ogłoszonym właśnie przetargu, będzie musiała zaprojektować przebudowę mostu wraz z basztami znajdującymi się przy skrzyżowaniach z ul. Nowy Świat i Grodzką (działały tam punkt ksero czy piekarnia) i opracować organizację ruchu zastępczego na czas budowy. Bardzo prawdopodobne, że tramwaje i samochody znikną z mostu na czas robót. Wykonawca ma także przygotować wizualizacje, dzięki którym dowiemy się, jak nowa konstrukcja będzie wyglądać, a także zdobyć wszelkie potrzebne zgody do rozpoczęcia prac.
Mosty Pomorskie różnią się od siebie. Ten północny jest nowszy, skończony w latach 30. XX w., potem przebudowany, podobnie jak most środkowy. Z kolei most południowy składa się z trzech przesęł, jest częściowo betonowy i częściowo murowany z klinkieru. Miał trzy wieżyczki, które zniknęły po wojnie, wtedy też most został oszpecony przez zamontowanie na nim rury ciepłowniczej.
Wrocławskie Inwestycje mają też wkrótce przebudować inne mosty: planowany jest remont m. Uniwersyteckich czy Tumskiego. Będzie remontowana także kładka Zwierzyniecka i ta nad al. Jana III Sobieskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?