Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław przyjazny dla inwestorów

Katarzyna Gęsiarz
Wrocław przyjazny dla inwestorówDo najsilniejszych stron stolicy Dolnego Śląska zaliczyć możemy między innymi dostępność wykwalifikowanych profesjonalistów w kluczowych branżach i profesjach (np. finanse, IT)
Wrocław przyjazny dla inwestorówDo najsilniejszych stron stolicy Dolnego Śląska zaliczyć możemy między innymi dostępność wykwalifikowanych profesjonalistów w kluczowych branżach i profesjach (np. finanse, IT) Paweł Relikowski
Wrocław znalazł się na 62. miejscu na świecie według rankingu Tholons, jeśli chodzi o lokalizacje dla centrów usług outsourcingo-wych. Wrocław jest jednym z trzech polskich miast (obok Krakowa i Warszawy), które zostały ujęte w rankingu TOP 100.Atutem naszego kraju jest największa liczba dużych miast w regionie Europy Środkowej, co sprawia, że najwięksi światowi gracze, tacy jak np. Hew-lett Packard, IBM lub UPS mogą utworzyć w Polsce wiele centrów w różnych miastach, co nie jest możliwe w innych krajach regionu, posiadających w większości jeden lub dwa duże ośrodki miejskie.

– Podkreślić można także fakt, że Wrocław notuje w os-tatnich latach największą sumaryczną wartość awansu w rankingu – mówi Dariusz Ostrowski, prezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Do najsilniejszych stron stolicy Dolnego Śląska zaliczyć możemy m.in.: dostępność wykwalifikowanych profesjonalistów w kluczowych branżach i profesjach (finanse i księgowość, HR, administracja, IT, zarządzanie projektami), koszty pracy niższe niż w Europie Zachodniej, połączone z wysoką efektywnością i potencjałem pracowników. Inwestorzy podkreślają też probiznesowe podejście władz miasta oraz międzynarodową atmosferę Wrocławia, przyjazną dla nowo przybyłych mieszkańców zarówno z Polski, jak i zagranicy.
– Mając na uwadze liczbę projektów, które prowadzimy w obecnej chwili, inicjatywy podejmowane przez firmy i miasto (np. WRO DAY lub WrocławDoesIT) oraz kontekst ESK 2016 spodziewamy się dalszego awansu w rankingu – wyjaśnia Dariusz Ostrowski.

naczenie branż kreatywnych i przedsiębiorstw w nich działających z roku na rok jest w gospodarce światowej coraz większe.
Sektory kreatywne przyciągają wysokiej klasy specjalistów, oddziałując na kształtowanie atrakcyjnej przestrzeni dla biznesu. Nad ich rozwojem we Wrocławiu pracuje m.in. Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Program Creativro
Według klasycznej definicji, opracowanej przez brytyjskie Ministerstwo Kultury, Mediów i Sportu, do sektorów kreatywnych zalicza się przedsiębiorstwa, które opierają swoją działalność na eksploatacji własności intelektualnej wytworzonej dzięki wykorzystaniu kreatywności, umiejętności i talentów swoich pracowników.
Wymienia się w tej grupie łącznie trzynaście sektorów gospodarki, wśród nich: reklamę, architekturę, sztukę i antyki, gry komputerowe, rękodzieło, wzornictwo (design), projektowanie mody, film i wideo, muzykę, sztukę teatralną, poligrafię, oprogramowanie, telewizję i radio.
– Rok 2014 był to kolejny etap budowania Creativro – klastra firm z branży kreatywnej, komunikacji, IT i nowych mediów, którego celem jest promocja Wrocławia jako doskonałego miejsca pracy dla branży kreatywnej oraz budowania wizerunku Wrocławia jako dobrego miejsca na inwestycję z zakresu R&D, IT i creative industries – mówi Dariusz Ostrowski z Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Od września 2014 obowiązki koordynatora przejął Tomasz Kudła, który odpowiadał też za audyt dotychczasowych działań i wyznaczenie strategii na rok 2015.
 

Sukces na targach
Ważnym elementem działań w roku 2014 była obecność na targach Hall of Games, organizowanych w Hali Ludowej, gdzie Creativro było oficjalnym partnerem wydarzenia. Chcąc pokazać, że działanie klastra to efekt współpracy wielu podmiotów, zaprojektowano (wspólnie z firmą Let Me Out) grę, która pokazywała, że tylko dzięki łączeniu kompetencji można osiągnąć sukces. Badania przeprowadzone w 2011 roku wskazały, iż branże kreatywne generują ok. 2,7 procent eksportu UE oraz około 6 milionów miejsc pracy w skali europejskiej. Jak tłumaczy Dariusz Ostrowski, rozwój branży kreatywnej ma istotne znaczenie dla wzrostu atrakcyjności aglomeracji wrocławskiej dla firm oraz mieszkańców poprzez wzmacnianie siły jej oddziaływania na polu społeczno-kulturalnym oraz tworzenie nowych miejsc pracy.
Branże kreatywne nabierają też szczególnego znaczenia w kontekście planowanej organizacji wydarzeń związanych z Europejską Stolicą Kultury. Główną inicjatywą ARAW, nakierowaną na wspieranie branży, jest właśnie powołany w 2011 roku klaster Creativro.
W ramach prac związanych z klastrem w 2015 roku będą prowadzone m.in. takie działania, jak: formalizacja organizacyjna klastra i uzyskanie osobowości prawnej, intensyfikacja współpracy z biurem Europejskiej Stolicy Kultury, ustalenie możliwości finansowania działalności klastra w perspektywie średniookresowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska