Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław. Na Drobnera nie ma progu zwalniającego. Jest “wyniesiona powierzchnia spowalniająca”

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Ulica Drobnera we Wrocławiu
Ulica Drobnera we Wrocławiu Marcin Kruk
Na ulicach, po których jeżdżą autobusy komunikacji zbiorowej, progi zwalniające mogą być wyłącznie wyspowe. Tak mówi przepis dotyczący urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kierowcy jadący ul. Drobnera na wysokości wlotu ul. Probusa widzą jednak znak ostrzegający przed progiem zwalniającym i ograniczenie prędkości, a po chwili najeżdżają na próg, który łączy obie strony ulicy. Miasto przekonuje, że to wcale nie jest próg zwalniający.

Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej ratusza mówi, że to nie jest próg zwalniający, tylko “wyniesiona powierzchnia spowalniająca”, a najazd na to wyniesienie jest sinusoidalny, czyli taki, że w żadnym miejscu nie załamuje się pod kątem, tylko stopniowo wznosi się, a następnie obniża. Urzędniczka wskazuje, że ten element nie jest żadnym z progów wymienionych w załączniku nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

W odpowiedzi na przesłane pytanie informuję, że przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przez ul. Drobnera, w okolicy skrzyżowania z ul. Probusa wykonane zostały według projektu organizacji ruchu docelowego, który posiada wymagane prawem opinie i zatwierdzenia - tłumaczy Maciąg. - Wyniesiona powierzchnia spowalniająca posiada najazdy o przekroju sinusoidalnym i nie jest żadnym z progów wymienionych w myśl Załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Co więcej, zgodnie z interpretacją z dokumentu „Zasady uspokajania ruchu na drogach za pomocą fizycznych środków technicznych”, zrealizowanego na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury ze względu na przekrój sinusoidalny najazdów, w zastosowanym przez nas rozwiązaniu, nie można mówić o progu zwalniającym w myśl przepisów przytoczonego Załącznika nr 4 - informuje Elżbieta Maciąg.

We wspomnianych "Zasadach uspokajania ruchu..." jest zapis, że "istnieje prawna możliwość stosowania praktycznie dowolnych metod zmierzających do fizycznego ograniczenia prędkości jazdy".

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska