Działaniu urządzeń na przejeździe przy ul. Szczecińskiej przyjrzeli się kolejarze.
- Wszystkie wymogi i rygory bezpieczeństwa są na nim zachowane - zapewnia Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe. Jak to więc możliwe, że przejazd zamyka się jeszcze w trakcie przejazdu pociągu?
Okazuje się, że to przejazd w pełni automatyczny, którego głównym elementem są cztery pół-rogatki. Najpierw pojawia się czerwone pulsujące światło. Nie może zapalić się później niż 30 sekund przed przejazdem pociągu. -
- Gdy minie 8,5 sekundy od pierwszego zapalenia się światła, zamykane są dwie rogatki, tak zwane wjazdowe. Pozostają otwarte dwie rogatki zjazdowe, by kierowca mógł bezpiecznie opuścić przejazd - dodaje Ząbek.
- Może się zdarzyć, że rogatki zjazdowe zamykają się w momencie przejazdu pociągu, nie jest to jednak nic nieprawidłowego. Choć dla obserwatora z zewnątrz może wyglądać na opóźnienie. Przypominam też, że już w momencie zapalenia się czerwonego światła, kierowca nie może wjechać na przejazd - podkreśla przedstawiciel PKP PLK.
Przejazd przez ul. Szczecińską leży na trasie Wrocław-Legnica. Pociągi jadą nią z prędkością do 160 km/godz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?