Właśnie spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała na tej trasie ostatni dalekobieżny pociąg kategorii InterRegio relacji Bolesławiec - Przemyśl. A ponieważ w nowym rozkładzie jazdy PKP nie uwzględniono żadnego połączenia Intercity TLK na trasie Jelenia Góra, Legnica, Wrocław, obecnie na tej linii nie jeździ żaden dalekobieżny pociąg.
- To skandal, że ta nowoczesna i kosztowana linia nie jest w pełni wykorzystana - denerwuje się Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.
- Ludzie z Bolesławca czy Legnicy mają utrudnione życie, bo aby dostać się koleją do Warszawy, muszą najpierw dojechać do Wrocławia - dodaje Janusz Karolak z Bolesławca, który studiuje zaocznie w Warszawie i zna trudy podróżowania na tej trasie.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych rozpoczął starania, by w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w czerwcu, przedłużyć dotychczasową trasę pociągu TLK Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny do Jeleniej Góry przez Legnicę i Węgliniec. Pomysł poparli parlamentarzyści i samorządowcy.
- W ubiegłym roku Spółka PKP Intercity zawarła z Ministerstwem Infrastruktury 10-letnią umowę na dofinansowanie międzywojewódzkich połączeń dalekobieżnych na poszczególnych liniach kolejowych - dodaje Marzena Machałek, posłanka PiS. Tą umową jest również objęta linia Jelenia Góra - Legnica - Wrocław. Czy jest szansa, że takie połączenie się pojawi?
- Przeanalizujemy taką możliwość - obiecuje Małgorzata Siatkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Warunkiem jest dofinansowanie połączenia przez ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?