Na podwrocławskim odcinku budowanej trasy ekspresowej S5 (Wrocław - Poznań) widać coraz większe zmiany. Gotowa jest już część mostu nad Widawą od strony Wrocławia, lada chwila rozpocznie się nasuwanie segmentów przeprawy od strony Poznania.
Poważną zmianę zauważyć można również na rondzie Obrońców Grodna, gdzie zakończono montaż deskowań pod ustrój nośny na jednym z wiaduktów w ramach powstającej łącznicy.
Most nad Widawą
Dużo dzieje się na placu budowy nasuwanego mostu nad Widawą. Część obiektu od strony Wrocławia o długości ok. 300 metrów już stoi, gotowe jest przeniesione na drugą stronę rzeki stanowisko do nasuwania. Lada chwila rozpocznie się nasuwanie pierwszych segmentów od strony Poznania. Cały most nad Widawą będzie miał trzynaście przęseł i 750 metrów długości, według planów ma być gotowy pod koniec tego roku.
Rondo Obrońców Grodna i okolice węzła Wrocław Północ przy ul. Żmigrodzkiej
Coraz lepiej widać przyszłe łącznice powstające w ramach rozbudowywanego węzła Wrocław Północ. To drogi, które pozwolą połączyć budowaną drogę S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia i ul. Żmigrodzką. Przy wiadukcie nad ul. Polanowicką robotnicy zamontowali krawężniki, przygotowali wykopy pod mury oporowe i rozpoczęli prace związane z wykonywaniem bloków odciążających, a przy obiekcie budowanym od strony zjazdu z AOW zabezpieczono wykopy pod fundamenty. Zdecydowaną zmianę widać na samym rondzie Obrońców Grodna, gdzie kierowcy przejeżdżają już pod zamontowanym rusztowaniem wiaduktu postawionego wewnątrz ronda. Trwa tu montaż zbrojenia wiaduktu. Prace budowlane w ramach ronda Obrońców Grodna są tak zorganizowane, aby uczestnicy ruchu w jak najmniejszym stopniu odczuwali ewentualne niedogodności związane z robotami przy wiaduktach – mimo obecności barier betonowych, które chronią podpory wiaduktu, kierowcy poruszają się tak jak dotychczas po dwóch pasach ruchu.
Prace zgodnie z harmonogramem - czytaj na kolejnej stronie
Prace na budowie trzeciego odcinka drogi ekspresowej od Marcinowa do węzła Wrocław Północ, realizowanego przez firmę Astaldi, postępują zgodnie z harmonogramem. Wraz z poprawą warunków atmosferycznych zwiększono roboty drogowe, m.in. przy wykonywaniu nasypów w okolicach węzłów Trzebnica i Kryniczno oraz miejscowości Będkowo i Ligota Piękna.
Generalny wykonawca osiągnął na przełomie maja i kwietnia trzeci i ostatni kamień milowy inwestycji założony w kontrakcie, polegający na zrealizowaniu w terminie 20 miesięcy od rozpoczęcia robót o wartości nie mniejszej niż 30 proc. wartości kontraktu. Obecny poziom zaawansowania robót drogowych wynosi około 35 proc. zaplanowanych prac, natomiast robót mostowych – 40 proc.
Astaldi wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.
źródło: materiały prasowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?