Pod przebudowę ul Buforowej zagospodarowany został bardzo szeroki pas drogowy. Obecny prześwit pod wiaduktem powiększy się ponad trzykrotnie. Mieszczą się tam dwa pasy jezdni po 3,5 m szerokości każdy oraz wąski chodnik. Docelowo mają się mieścić dwie jezdnie po 7 m szerokości (po dwa pasy w każdym kierunku) z tzw. pasem rozdziału, obok jezdni rezerwa pod torowisko tramwajowe (także około 7 m), a dalej chodnik z drogą rowerową.
Póki nie ma tramwaju, rezerwa tramwajowa będzie po prostu pasem zieleni. Cała szerokość pasa drogowego będzie miejscami wynosić ponad 20 metrów. Pawilony handlowe za wiaduktem kolejowym w większości już zniknęły. Pozostałe zostaną zburzone w ramach przygotowania pod budowę.
Zostanie przebudowany wjazd z Terenowej na Buforową, a konkretnie na rondo. Będzie ono bardzo duże, przesunięte na zachód względem obecnego skrzyżowania. Na zdjęciu poniżej widać nowe rondo, a palcem zaznaczono dzisiejsze skrzyżowanie Buforowej i Terenowej.
Buforowa z dwoma pasami w każdym kierunku będzie sięgać aż za Konduktorską. Na zdjęciu poniżej odcinek od ronda do Konduktorskiej. Palcami pokazana szerokość i lokalizacja obecnej Buforowej. Na różowo – nowe jezdnie. Poniżej na zielono rezerwa tramwajowa. Po obu stronach kolorami pomarańczowym i żółtym zaznaczono chodniki i drogi rowerowe
Tuż za Konduktorską droga z dwoma jezdniami szerokości po 7 m, zmieni się w jedną jezdnię szerokości ok. 8 m. Od tego momentu będzie po jednym pasie w każdym kierunku, a nie po dwa. Stara ul. Buforowa według planów ma posłużyć autobusom. O ewentualnym pozwoleniu na dojazd do osiedli tą właśnie drogą, ma decydować Wydział Inżynierii Miejskiej.
Dalej ulica Buforowa będzie prowadzić po zachodniej stronie obecnej, w odległości kilku metrów. Obok niej, dalej na zachód, będzie biegł pas zieleni będący rezerwą pod torowisko tramwajowe i pętlę. Tak będzie aż do terenów naprzeciw osiedla Cztery Pory Roku, gdzie będzie zlokalizowana pętla. Dopiero za terenem pod torowisko znajdzie się droga rowerowa i chodnik. Po wschodniej stronie także zaplanowano drogę rowerową i chodnik.
Poniżej schematyczny plan nowej drogi. Zaznaczono tam m.in. budynki do wyburzenia i orientacyjną lokalizację oraz wielkość nowego ronda i wiaduktu. Widok należy przybliżyć, opisy przeczytamy po kliknięciu na dany element
Zostaną przebudowane wjazdy na ul. Buforową. Dotyczy to ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego, Asfaltowej, Dróżniczej i nowej drogi naprzeciwko ul. Brzozowej, Vivaldiego, Sarniej (przy której zostaną zburzone budynki) i Kiepury. Na pozostałych ulicach nastąpi nie tyle przebudowa wlotów, co przyłączenie do nowej drogi.
Wyniesione zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych na zjazdach w ul. Buforową na ulicach: Malinowskiego, Brzozowej, Strawińskiego (naprzeciwko Kajdasza), Vivaldiego.
Przystanki autobusowe (a w przyszłości też tramwajowe) znajdą się: po obu stronach nowego ronda, na wysokości Konduktorskiej, Malinowskiego, Brzozowej, Kajdasza, Sarniej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?