Przypomnijmy, że ostatni remont na rondzie Reagana oficjalnie zakończył się we wrześniu 2020 roku. Polegał na zerwaniu kostki na peronach 1 i 2 od strony ul. Piastowej i zastąpienie ich betonową podbudową. Kostka ta zapadała się pod wpływem drgań autobusów i tramwajów, tworząc w niektórych miejscach prawdziwe "fale Dunaju". Beton miał rozwiązać problem.
Wielu podróżnych z niecierpliwością czekało na oddanie remontowanych przystanków. Nie minął jednak rok, jak betonowa nawierzchnia zaczęła się zapadać - podobnie jak kostka, którą zastąpiono z identycznego powodu. Miała zostać przeprowadzona ekspertyza i ustalona przyczyna, a wykonawca zobowiązany do przeprowadzania napraw na bieżąco.
Pisaliśmy o tym tutaj:
To było w roku 2021. Dzisiaj jest 2022 i mamy powtórkę z rozrywki. Beton znowu zapadł się i to w tym samym miejscu. Kto odpowiada za remontowy bubel? Blisko 2 miliony złotych za wykonane prace otrzymał Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. Wrocławska spółka (notabene do 1995 roku ściśle związana z MPK Wrocław) wykonywała prace związane z wymianą nawierzchni w torowisku tramwajowym na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2 oraz od strony ulicy Piastowskiej w terminie od 27 czerwca do 26 września.
Pęknięcia, które znowu pojawiły się na Grunwaldzie firma musi poprawić na własny koszt, w ramach 5-letniej gwarancji. W czym leży problem notorycznych napraw i pękania dwuletniej nawierzchni? Jak udało nam się dowiedzieć, wykonawca wylał beton o innej specyfikacji niż było to ustalone w przetargu. Okazało się, że użyty do tego remontu materiał był gorszej jakości, a tego, że jakość użytych surowców była niska, dowodzą zlecone przez MPK Wrocław ekspertyzy, weryfikujące próbki użytego w tamtym miejscu betonu. Podwykonawca prac deklarował w umowie, że dwa lata temu wykonał remont używając materiałów najwyższej jakości. Czas pokazał, że tak nie było. Cała sprawa może skończyć się w sądzie.
- Przez niekompetencję podwykonawców konieczna jest modernizacja nawierzchni. W efekcie siedemnaście linii tramwajowych oraz autobusowych musi zmienić swoje trasy. To spora niedogodność dla naszych pasażerów i nie możemy być wobec tego obojętni. Stąd, perspektywa procesu sądowego na linii wykonawca – podwykonawca. To także sygnał dla naszych przyszłych kontrahentów, żeby swoje zadania w ramach wzajemnej współpracy wykonywali z należytą starannością i zgodnie z zapisami umów. Punktem wyjścia jest profesjonalizm i zaangażowanie – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.
Na błędach Zakładu Sieci i Zasilania cierpią pasażerowie, bo utrudnienia mogą potrwać od 3 do nawet 4 tygodni. Pasażerowie kursujący przez ten rejon miasta muszą przygotować się na zmiany w komunikacji miejskiej od 4 czerwca.
Zmiany w kursowaniu 17 linii tramwajowych i autobusowych
Remont popękanej nawierzchni przy peronach 1 i 2 na rondzie Reagana ma zacząć się 4 czerwca (sobota). Wtedy trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz linie autobusowe C, D, 111, 115, 121, 131, 149, 151, 241, 253, 255 i 315.
Linia tramwajowa 1 - tramwaje linii 1 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach: od ulicy Piastowskiej przez ulicę Sienkiewicza, most Szczytnicki, aleję Różyckiego, Paderewskiego i ulicę Mickiewicza do ulicy Wajdy i Wróblewskiego.
Linie tramwajowe 2 i 10 - tramwaje linii 2 i 10 pojadą objazdem w obu kierunkach od placu Społecznego przez most Grunwaldzki i peron 3 i 4 pl. Grunwaldzkiego.
Linia tramwajowa 33 - tramwaje linii 33 od placu Społecznego przez most Pokoju, ulicę Wyszyńskiego i Sienkiewicza do mostu Szczytnickiego.
Linia tramwajowa 70 - tramwaje linii 70 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Piastowskiej przez ulicę Sienkiewicza, most Szczytnicki, aleję Różyckiego, Paderewskiego, ulicę Mickiewicza, Skłodowskiej-Curie do Ronda Reagana (perony 3 i 4).
Tramwaje linii 2, 10 oraz autobusy linii D i kursy nocne linii 241 w kierunku placu Dominikańskiego będą odjeżdżały z peronu 3 wyspy centralnej Ronda Reagana.
Linie autobusowe D, 111, 121, 131, 151 i 241 - autobusy jadące w kierunku Psiego Pola będą omijały wyspę centralną i zatrzymywały się na przystanku autobusowym przy budynku "Grunwaldzki Center".
Linie autobusowe C, 111, 253, 255 jadące w kierunku Kozanowa, Kminkowej lub Petrusewicza oraz autobusy linii 115, 121, 131, 151 i 315 jadące w kierunku Reja będą również omijały wyspę centralną i zatrzymywały się na przystanku tymczasowym zlokalizowanym przy Pasażu Grunwaldzkim, przy ulicy Skłodowskiej-Curie za skrzyżowaniem z Rondem Reagana w kierunku ulicy Szczytnickiej.
Linie autobusowe C i 149 – autobusy dojeżdżające do placu Grunwaldzkiego będą omijały wyspę centralną Ronda Reagana i zatrzymają się na przystanku autobusowym przy budynku "Grunwaldzki Center".
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?