Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozbiórka nowej drogi rowerowej przy pl. Jana Pawła II we Wrocławiu. Powstała w ramach WBO [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Rozkopany odcinek nowej drogi rowerowej od przejścia podziemnego przy pl. Jana Pawła II do ul. Sokolniczej.
Rozkopany odcinek nowej drogi rowerowej od przejścia podziemnego przy pl. Jana Pawła II do ul. Sokolniczej. Konrad Bałajewicz / Polska Press
Niewielki fragment nowej drogi rowerowej przy wyjeździe z przejścia podziemnego na pl. Jana Pawła II musiał zostać rozebrany niecały rok po jej otwarciu. Dlaczego? Przeczytajcie poniżej.

Rozbiórka nowej drogi rowerowej w centrum Wrocławia.

7 miesięcy po otwarciu nowej ścieżki dla rowerzystów, jej fragment - od przejścia podziemnego na pl. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Sokolniczą - został rozkopany. Powodem jest przebudowa sieci ciepłowniczej, aby ograniczyć straty na przesyle oraz emisji dwutlenku węgla i pyłów, prowadzona przez spółkę Fortum Power and Heat Polska.

Krótki, ale ważny odcinek dla rowerzystów. Powstał w ramach WBO

Nowa ścieżka obejmująca krótki odcinek od ul. Rybackiej do przejścia podziemnego przy pl. Jana Pawła II (blisko 200 metrów) została oddana do użytku 22 października 2022 r. Był to projekt zrealizowany na prośbę mieszkańców, z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2018. Za budową drogi rowerowej w tym miejscu wrocławianie oddali aż 8 963 głosy.

Koszt jej budowy wyniósł około 1 mln zł, a głównym celem inwestycji było uniknięcie pułapki w jaką wpadali rowerzyści jadący w stronę pl. Solidarności. Przed powstaniem drogi, jazda na rowerze w tym miejscu była zabroniona. Zgodnie z prawem, wcześniej tę przeszkodę można było pokonać tylko przejeżdżając po ścieżce znajdującej się "piętro wyżej", na ruchliwym skrzyżowaniu pl. Jana Pawła II.

Kiedy rowerzyści będą mogli z powrotem jeździć po ścieżce przy pl. Jana Pawła II?

- Ścieżka zostanie odtworzona do 10 czerwca do godz. 15 – mówi Jacek Ławrecki, rzecznik prasowy Fortum.

Jak dowiedzieliśmy się w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta, dodatkowo w ramach tej samej przebudowy Fortum będzie jeszcze zajmować fragment pasa drogowego w ul. Sikorskiego.

- Po pracach sieciowych inwestor (Fortum - przyp. red.) jest zobowiązany do odtworzenia nawierzchni ścieżki rowerowej do stanu pierwotnego (sprzed rozkopu), i - ponieważ jest to zupełnie niedawno powstały odcinek objęty gwarancją wykonawczą- inwestor przejmie na siebie również tę gwarancję – dodaje Ewa Mazur z ZDiUM.

Do zakończenia przebudowy, wyjazd z podziemnego przejścia jest dla rowerzystów utrudniony. Zaraz po wyjeździe z przejścia podziemnego rowerzystów wita znak C13-a oznaczający koniec drogi dla rowerów. Według przepisów, z jednośladu należy zejść, poprowadzić go po chodniku i z powrotem wjechać na nienaruszony odcinek.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska