Szlifuje z dokładnością poniżej milimetra
Podbijarka i szlifierka rozpoczęły prace od strony Rawicza. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują tam inwestycję za ok. 1,5 mld zł. Zamierzony efekt inwestycji, to skrócenie czasu podróży do około 90 min ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Wielkopolski zapewnią prace specjalnych maszyn. Od Rawicza w stronę Czempinia regulację 70 km torów prowadzi tzw. podbijarka. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która bada ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów.
Jak zapewniają kolejarze, praca maszyn nie wpływa na rozkład jazdy pociągów. Prace na skrzyżowaniach zajmują od kilku godzin do 2 dni i są uzgadniane z zarządcami dróg. Zakończenie robót przewidziane jest w kwietniu.
Remontują też stacje i przystanki na tej trasie
Na dolnośląskim odcinku trasy Wrocław - Poznań oraz między Poznaniem a Czempiniem pociągi już jeżdżą z prędkością do 160 km/h. Istotnym efektem inwestycji na „środkowym” odcinku Czempiń - granica województwa dolnośląskiego jest 5 wyremontowanych stacji i 6 przystanków. Dla podróżnych, szczególnie osób mających trudności z poruszaniem się, przygotowano windy oraz pochylnie. Są nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania.
Bezpieczeństwo na trasie zwiększyły nowe bezkolizyjne skrzyżowania oraz przebudowa 24 przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja za ok. 1,5 mld złotych współfinansowana jest w wysokości ok. 1 mld zł ze środków Unii Europejskiej.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?