Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ogromne poranne korki po otwarciu TAT we Wrocławiu. Kierowcy jadą osiem razy dłużej niż zwykle. Winna sygnalizacja?

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Mieszkańcy wymieniają się opiniami na temat nowo otwartej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Niestety, nie są pozytywne. Rano utknęli w ogromnych korkach.
Mieszkańcy wymieniają się opiniami na temat nowo otwartej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Niestety, nie są pozytywne. Rano utknęli w ogromnych korkach. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Po otwarciu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór, podczas poniedziałkowych (24 lipca) porannych godzin szczytu kierowcy utknęli w wielokilometrowych korkach. Mieszkańcy mówią, że generuje je nieprawidłowo działająca sygnalizacja świetlna.

Uroczyste otwarcie TAT na Nowy Dwór odbyło się 22 lipca, w sobotę. Chwilowo w wersji jedynie dla autobusów, tramwaje pojadą trasą na początku września. W związku z otwarciem, zmieniły się trasy autobusów linii: 106, 107, 109, 132, 149, 206 i 249. Zatrzymują się na nowych przystankach. O szczegółach przeczytasz tutaj:

W zamyśle TAT powinien odkorkować tę część miasta. Mieszkańcy zgłaszają nam jednak, że jest całkowicie inaczej. „TAT otworzony, Strzegomska stoi” – pisze na skrzynkę naszej redakcji czytelnik Sebastian. Wtórują mu głosy innych mieszkańców. Kierowcy, komentując pierwszy dzień roboczy funkcjonowania nowej trasy autobusowo-tramwajowej na osiedlowej grupie „Muchobór Wielki” na Facebooku wskazują, że jeszcze w piątek Strzegomską pokonywali w 5 minut. Dzisiaj to aż minut 40.

Mieszkańcy mówią, że wpływ na korki ma m.in. zbyt krótki cykl świateł sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Strzegomskiej i Nowobabimojskiej oraz za wiaduktem kolejowym w stronę centrum. Padła propozycja wydłużenia długości cyklu lub całkowite przełączenie sygnalizacji w tryb pulsacyjny.

„Dodatkowo sygnalizacja świetlna na TAT przecinająca jezdnię do centrum miasta przy przystanku Strzegomska 148 załącza się w fazę nadawania światła czerwonego nawet jeśli nie jedzie żaden autobus przez co tworzą się zatory. Proszę o wprowadzenie poprawnego działania systemu ITS tak by ta sygnalizacja była wzbudzana jedynie wtedy gdy faktycznie jedzie tamtędy autobus/tramwaj MPK” – informuje jeden z mieszkańców.

Zobacz też:

Nie jest sam, bo inni także zauważyli brak jakiejkolwiek detekcji ruchu, a standardowe, czasowe przełączanie się sygnalizacji.

„Ponad godzina jazdy 9 km! Nowe światła za wiaduktem gdzie bus pas przecina Strzegomską to jest jakaś pomyłka! Światło czerwone zapala się nawet jeżeli nie jedzie żaden autobus! Czy ta przebudowa ma być ułatwieniem w ruchu?!” - komentuje jedna z mieszkanek.

Jeszcze po godzinie 9.40 korek na Strzegomskiej w stronę centrum Wrocławia miał długość 1,4 km. Ciągnął się od Rogowskiej do Nowobabimojskiej.

Tak wyglądała ul. Strzegomska o godz. 9.40. Korek ciągnął się na blisko 1,5 km.
Tak wyglądała ul. Strzegomska o godz. 9.40. Korek ciągnął się na blisko 1,5 km. Google Maps

Zobacz też:

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska