Trwa budowa nowych mostów Chrobrego. Pojedziemy nimi już za dwa miesiące
Na mostach Chrobrego docelowo ma zostać położone 330 metrów torowiska, które w przyszłości będzie wykorzystane dla trasy tramwajowej na Swojczyce od pętli na Sępolnie.
- To bardzo ważny element, który zostanie wmontowany w mosty, zarówno po stronie mostu nad Kanałem Żeglugowym, jak i mostu nad Kanałem Przeciwpowodziowym. Pierwsze torowisko mamy już na międzywalu, pomiędzy tymi obiektami – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Na obiekcie nad Kanałem Żeglugowym, który wybudowany został najwcześniej, położona jest już nawierzchnia żywiczna. Istnieje również część drogi dla rowerów i chodnika. Elementy te będą po obu stronach nowych mostów Chrobrego.
Przypomnijmy, że stare mosty były już w tragicznym stanie technicznym. Nie miały także odpowiedniej nośności, aby utrzymać jadący po nich jednocześnie ruch samochodowy i tramwaj. Według aktualnych zapowiedzi, inwestycja zakończy się w sierpniu lub wrześniu 2023 r.
- Wtedy zostanie przełożony ruch ze starych mostów Chrobrego i będziemy mogli przeprowadzić prace wykończeniowe na jezdni od strony ul. Monte Cassino, gdzie dzisiaj jest to niemożliwe. Jest tam wprowadzony ruch samochodów przez stare mosty Chrobrego – tłumaczy Krzysztof Świercz.
ZOBACZ FILM Z BUDOWY NOWYCH MOSTÓW CHROBREGO:
Co z tramwajem na Swojczyce?
Budowa nowych mostów kosztuje budżet Wrocławia ponad 70 mln zł. Oprócz nowej przeprawy, przebudowywany jest układ drogowy na odcinku blisko 900 metrów na wysokości ul. Monopolowej, Mydlanej i Monte Cassino od strony Sępolna.
- Jednocześnie prowadzimy prace projektowe przy projektowaniu tramwaju na Swojczyce. To znacznie bardziej skomplikowana inwestycja, która pozwoli połączyć pętle na Sępolnie z nową pętlą na wysokości ul. Magellana i Chałupniczej na Swojczycach, w pobliżu stacji Wrocław Swojczyce
Prace projektowe trasy tramwajowej na Swojczyce zakończą się prawdopodobnie w tym roku. Zakładają m.in. przebudowę blisko 2 kilometrów ul. Swojczyckiej, razem z całą infrastrukturą. Pozwoli to w ciągu drogi nie tylko zmieścić torowisko, ale także drogę rowerową, chodniki i przebudować całą sieć instalacji podziemnych. Dopiero po ich zakończeniu będzie można ogłosić przetarg na budowę tej trasy.
Kiedy powstanie? Nie wiadomo. Tramwaj na Swojczyce wymieniony został jako jeden z priorytetów rozwoju tras autobusowo-tramajowych do 2027 roku, z perspektywą rozliczenia unijnych środków do 2030 roku w ogłoszonym Wrocławskim Programie Tramwajowy 2.0. Więcej przeczytasz tutaj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?