Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe autobusy elektryczne zasilą flotę jednej z ważniejszych linii we Wrocławiu. Sprawdź, gdzie będą jeździć

Aneta Kolesińska
Aneta Kolesińska
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Już w czwartek (14 grudnia) na ulicę Wrocławia wyjadą kolejne autobusy elektryczne marki Mercedes-Benz eCitaro. Łącznie jest ich już 9, Magistrat zapowiada zamknięcie kontraktu i dostarczenie ostatnich sztuk do końca roku.

Przypomnijmy, że pierwszy elektryczny autobus, który zasilił tabor MPK Wrocław został zaprezentowany 28 sierpnia na wrocławskim rynku. Choć sam model autobusu jest w użytku od dawna, to nowy eCitaro z wbudowanym pantografem daje zupełnie nowe możliwości.

Pierwsza we Wrocławiu linia autobusów elektrycznych

Pierwszy autobus z tej serii poruszał się na linii K, i to właśnie na tej linii do końca roku zobaczymy ich pełną flotę.

Stacje ładowania nowych autobusów znajdują się na pętli tramwajowej na ulicy Kamińskiego oraz Obornickiej, a same pojazdy będą pojawiać się na tzw. brygadach szczytowych, czyli będą wyruszać rano i popołudniu, w momentach największego ruchu. Na pełnym ładowaniu, uwzględniając maksymalne możliwości ogrzewania w mroźne dni nowe autobusy elektryczne pokonują ponad 200 km.

Autobusy elektryczne na połączeniach międzymiastowych

Mieszkańcy sąsiednich miast dojeżdżający do pracy lub szkoły we Wrocławiu w przyszłości także będą mieli szansę na podróż nowym taborem elektryków. W najbliższych tygodniach Magistrat ma w planach ogłosić przetarg na połączenia do takich miast jak:

  • Wisznia Mała
  • Długołęka
  • Czernica

- Mamy nadzieję, że w przyszłości uda się umieścić takie autobusy również na liniach aglomeracyjnych, takich jak Kąty Wrocławskie i Miękini - mówi Paulina Tyniec-Piszcz, Dyrektor Wydziału Transportu.

Autobusy o napędzie wodorowym to przyszłość Wrocławia?

- To będzie pierwsza prawdziwie zielona, w pełni ekologiczna linia we Wrocławiu, która połączy północ z południem. Mamy nadzieję w niedługiej przyszłości wdrożenie autobusów wodorowych, bo to jest paliwo przyszłości, aczkolwiek biorąc pod uwagę wyzwania i wymagania związane z tym typem taboru, koszt zbudowania nowej infrastruktury, ta przyszłość jest ciągle przed nami - mówi Witold Woźny, Prezes MKP Wrocław.

Łączny koszt zakupu 13 autobusów elektrycznych oraz stworzenia infrastruktury do ładowania pojazdów to ponad 50 milionów zł. Zakup możliwy był dzięki dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska