Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój Reporter: Dlaczego miasto na czas nie wywiesiło nowych rozkładów jazdy?

Marcin Hołubowicz
fot. Janusz Wójtowicz
Nasz czytelnik, Paweł Kociuba, zadał nam pytanie: - Witam chciałem za waszym pośrednictwem zadać pytanie naszemu wspaniałemu wrocławskiemu MPK - dlaczego mimo całego weekendu nie mieli czasu zmienić rozkładów jazdy na przystankach (łącznie z tablicami informacyjnymi), a jak wiemy od dziś obowiązują nowe. Po raz kolejny widać, że we MPK pasażer jest na ostatnim miejscu... Odpowiedzi poszukał reporter Marcin Hołubowicz.

- Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne nie zajmuje się kwestią rozwieszania nowych rozkładów jazdy na przystankach. Odpowiada za to Wydział Transportu Urzędu Miejskiego, który zadanie zleca zewnętrznej firmie. Według urzędników po rozwieszeniu nowych rozkładów, zostały one sprawdzone, a powstałe błędy poprawione. Wakacyjne rozkłady były rozwieszane od godz. 20.00 w piątek, 28 czerwca, do godzin porannych (7-8 rano, w sobotę 29 czerwca): Rozkłady jazdy są rozwieszane przez zewnętrzną firmę, którą my kontrolujemy - mówi Wiesław Marciniec z Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego.

- Po kontroli losowej ponad 150 miejsc przystankowych i różnych tras komunikacji zbiorowej nie stwierdziliśmy żadnych nieprawidłowości. Wywieszono ponad 7500 arkuszy rozkładu jazdy na ponad 1500 przystanków w samym Wrocławiu i na kilku przystankach poza miastem – informuje.

Według Wiesława Marcińca do wydziału przyszło zgłoszenie, że na ulicy Kamieńskiego zostały zamienione kierunki jazdy autobusów. Błąd został jednak szybko naprawiony: - Za każdy błąd na firmę zajmującą się rozwieszaniem rozkładów jazdy są nakładane umowne kary finansowe, jednak jest ich stosunkowo niewiele i są to pojedyncze przypadki – twierdzi Marciniec.

Jak mówią urzędnicy, rozkłady jazdy pojawiające się na tablicach elektronicznych są aktualizowane na bieżąco. Natomiast w przypadku stwierdzenia jakichś błędów w rozpisce tramwajów, czy autobusów można zadzwonić na jeden z numerów kontaktowych, które są rozwieszone na przystankach i w samych tramwajach, czy autobusach. Warto więc dzwonić, aby informować o wszystkich błędach.

Jeżeli widzimy, że rozkład jazdy jest nieaktualny, jest zniszczony lub nieczytelny możemy dzwonić na numery:

Dział Zarządzania Transportem Publicznym:

Zespół ds. rozkładów jazdy:

+48 71 777 87 13
+48 71 777 80 56

Zespół ds. planowania i koordynacji komunikacji zbiorowej

+48 71 777 87 15
+48 71 777 87 16

Zespół ds. kontroli punktualności i jakości usług przewozowych
+48 71 777 87 17

Dział ds. Sterowania Ruchem

  • 48 71 777 70 23
  • 48 71 777 70 32

W przypadku zgubionych rzeczy w pojazdach MPK:

ZARZĄD DRÓG I UTRZYMANIA MIASTA
tel. +48 71 376 08 21
e-mail: [email protected]

Kwestie czystości przystanków i ich wyposażenia:

ZARZĄD DRÓG I UTRZYMANIA MIASTA
tel. +48 71 376 08 90
e-mail: [email protected]

Kwestie jakości usług, a więc punktualności, czystości pojazdów, a także przypadków nieodpowiedniego zachowania się kierowców:
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE SP. Z O.O.,
tel. +48 71 321 72 71
e-mail: [email protected]

DOLNOŚLĄSKIE LINIE AUTOBUSOWE SP. Z O.O.
tel. +48 71 78 28 131 wew.134
e-mail: [email protected]

SEVIBUS
tel. +48 71 787 89 91
e-mail: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska