W nadchodzącym sezonie 2016/2017 zawodniczki Ślęzy Wrocław będą miały na koszulkach logo DCO i różową wstążkę - symbol walki z rakiem piersi.
- Zdecydowałyśmy się wziąć udział w tej akcji społecznej, dlatego że Ślęza to są trzy kobiety. Po pierwsze, Ślęza jako klub jest kobietą, z jednej strony nestorką wrocławskich klubów sportowych, a z drugiej strony instytucją - młodą, dynamiczną i pełną pomysłów - wylicza Katarzyna Ziobro-Franczak (prezes Ślęzy). - Po drugie koszykarki i piłkarki nożne są kobietami. Po trzecie prezes Ślęzy też jest kobietą. Każda z nas wie, jak ważna jest profilaktyka, regularne badania i wczesne wykrywanie raka piersi.
Katarzyna Ziobro-Franczak dodaje, że klub może szerzyć tę wiedzę i zachęcać do badań nie tylko wrocławianki, ale także kobiety w regionie. Wątpliwości, że współpraca klubu z DCO jest dobrym pomysłem, nie ma też Agnieszka Majewska, koszykarka Ślęzy.
- Profilaktyka raka piersi wciąż jest w Polsce tematem tabu, dlatego cieszę się, że dołączyłyśmy do tej akcji. Uważam, że o raku piersi trzeba mówić głośno - przekonuje.
Co roku w Polsce wykrywanych jest 16 tysięcy nowych przypadków zachorowania na raka piersi.
- Sport kojarzy się ze zdrowiem, ale na raka piersi mogą zachorować także osoby uprawiające sport, aktywne i prowadzące zdrowy tryb życia - zauważa dr Igor Madej, chirurg onkolog z Dolnośląskiego Centrum Onkologii. - Chodzi o to, by badać się regularnie i nie czekać aż pojawią się objawy choroby.
Radiolog z DCO Bartosz Dołęga-Kozierowski tłumaczy natomiast, że profilaktyka raka piersi polega głównie na wykonywaniu badań. Kobiety po trzydziestce i po czterdziestce powinny mieć wykonywane badania palpacyjne raz na trzy lata, a panie po 50. roku życia co dwa lata powinny poddać się mammografii. - Niezależnie od wieku zalecamy też raz w roku badanie USG - dodaje radiolog.
Promowanie zdrowia przez wrocławskie koszykarki nie ograniczy się jedynie do noszenia logotypu DCO oraz symbolu różowej wstążki na koszulkach i mówienia o potrzebie badań. Prezes Ślęzy Wrocław zapowiada, że na mecze koszykówki będzie przyjeżdżał mammobus, w którym można będzie poddać się badaniu mammograficznemu.
- Gdy pozyskamy sponsora tytularnego, 10 procent z kontraktu reklamowego przekażemy na rzecz fundacji działającej przy Dolnośląskim Centrum Onkologii - obiecuje Katarzyna Ziobro-Franczak.
Walkę z rakiem finansowo wesprze też hotel Radisson Blu przy ul. Purkiniego we Wrocławiu, gdzie odbyła się konferencja prasowa na temat współpracy Ślęzy z DCO.
- Jestem kobietą i kibicuję wszystkim akcjom mającym na celu walkę z rakiem piersi. Postanowiliśmy, że w październiku dziesiątą część ze sprzedaży pokoi przekażemy na walkę z ta chorobą - deklaruje Kamila Hilgier z hotelu Radisson Blu.
Przy Dolnośląskim Centrum Onkologii przy pl. Hirszfelda powstaje nowy oddział dla kobiet chorych na raka piersi - Breast Unit. To pierwsze na Dolnym Śląsku miejsce, gdzie kobiety otrzymają fachową i kompleksową pomoc. Otwarcie oddziału zaplanowane jest na styczeń 2017 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?