Miasto próbuje bronić buspasa na Traugutta. Ale nie ma...

    Miasto próbuje bronić buspasa na Traugutta. Ale nie ma argumentów

    Zdjęcie autora materiału
    Malwina Gadawa

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Miasto próbuje bronić buspasa na Traugutta

    Miasto próbuje bronić buspasa na Traugutta ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    Kolejny miejski radny domaga się likwidacji buspasa na ulicy Traugutta. Tym razem interpelację w tej sprawie napisał do prezydenta Dominik Kłosowski z SLD. - Ten buspas generuje dodatkowe korki na jednej z najważniejszych ulic we Wrocławiu - przekonuje radny. Miejscy urzędnicy wciąż problemu jednak nie zauważają. I pokazują badania, z których wynika że po wydzieleniu torowiska przejazd tramwajem przez Traugutta trwa krócej. A co z kierowcami? Czasu ich przejazdu ratusz do dziś nawet nie zmierzył.
    Miasto próbuje bronić buspasa na Traugutta

    Miasto próbuje bronić buspasa na Traugutta ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    Buspas na ulicy Traugutta powstał we wrześniu. Torowisko wydzielono kosztem jednego z pasów jezdni, bo 1117 osób zagłosowało za takim projektem w ramach wrocławskiego budżetu obywatelskiego. To rozwiązanie od początku krytykowali kierowcy.

    Krytykują je także wrocławscy radni i to nie tylko ci opozycyjni. Jako pierwsza interweniowała radna Urszula Mrozowska z klubu Rafała Dutkiewicza z Platformą.
    - Dlaczego dopuszczono do paraliżu komunikacyjnego w kolejnej części miasta - pytała miejskich urzędników. O "nie najszczęśliwszym rozwiązaniu" mówił też Jarosław Krauze, przewodniczący klubu Rafała Dutkiewicza z Platformą. Według niego, komunikacja na tak ważnym szlaku ze wschodu do centrum miasta została utrudniona.

    - Nowy buspas na ul. Traugutta generuje dodatkowe korki na jednej z najważniejszych ulic we Wrocławiu - napisał teraz do prezydenta radny SLD Dominik Kłosowski.

    Głos w tej sprawie zabrał nawet Bogdan Zdrojewski, były prezydent Wrocławia. W rozmowie z portalem GazetaWroclawska.pl mówił, że ul. Traugutta "to przykład, jak usatysfakcjonować tysiąc osób kosztem dwustu tysięcy" i dowód na to, że "kierowca we Wrocławiu jest niemile widziany".

    PRZECZYTAJ: Zdrojewski: Miasto lekceważy inteligencję mieszkańców

    Ale urzędnicy z ratusza są na te argumenty głusi. - Czas przejazdu ulicą Traugutta od strony Kościuszki do Krasińskiego samochodem jest już porównywalny do sytuacji przed wydzieleniem torowiska. A tramwaje bez przeszkód pokonują ulicę Traugutta w czasie nawet dwukrotnie krótszym niż przed zmianą - czytamy w odpowiedzi Elżbiety Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w ratuszu na interpelację radnej Urszuli Mrozowskiej.

    Teraz okazuje się, że to tylko opinia pani dyrektor. Bo żadnych badań ruchu samochodów po stworzeniu wydzielonego torowiska magistrat nie przeprowadził. Miasto sprawdziło tylko czas przejazdu komunikacji miejskiej. Dane na podstawie sygnałów z GPS zamontowanych w tramwajach faktycznie wykazały, że tramwaje jeżdżą szybciej - w godzinach szczytu, np. między 7 a 8 czas przejazdu zmalał z ponad 7 do 5 minut, a między godz. 15 a 17 z 6 minut do 5 [!].

    Takich pomiarów nie wykonano jednak dla samochodów. Nie wiadomo więc, skąd teza urzędników że "czas przejazdu samochodem jest porównywalny do sytuacji przed wydzieleniem torowiska".
    - Obecnie na tym odcinku prowadzimy obserwacje i wprowadzamy korekcje cykli świetlnych i ułatwienia dla kierowców, czekamy też, aż ruch ułoży się po otwarciu drogi Blizanowice-Trestno, wtedy będzie można przeprowadzić miarodajne badania, porównywalne z analogicznym okresem sprzed roku. Obecnie notujemy niewielkie zmniejszenie prędkości ruchu kołowego - informuje Anna Bytońska z wrocławskiego magistratu.

    ZOBACZ TEŻ: Droga Blizanowice-Trestno po remoncie. Ważny wjazd do Wrocławia otwarty (ZDJĘCIA)


    Czytaj także

      Komentarze (361)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy czasami drogi i bezpieczenstwo nie podlega Adamskiemu -naszemu wice wodzowi?

      wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Cytujac tego wodza, we Wroclawiu korkow nie ma. Dopoki on bedzie tym zarzadzal w tym miescie bedzie coraz gorzej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bus pas jest OK

      Krzysiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Jeżdżę codziennie, zwykle jadąc w kierunku Krakowskiej, ale w kierunku centrum też.
      Lepiej widać pieszych, jest mniejsza "spinka" więc stawiam, że jest mniej wypadków.
      Widać poprawę w zachowaniu...rozwiń całość

      Jeżdżę codziennie, zwykle jadąc w kierunku Krakowskiej, ale w kierunku centrum też.
      Lepiej widać pieszych, jest mniejsza "spinka" więc stawiam, że jest mniej wypadków.
      Widać poprawę w zachowaniu kierowców, tj w zjeżdżaniu i rozjeżdżaniu się na krańcach pasów.
      Do przebudowania powinien pójść PL Wróblewskiego, poprawiona ulica Na Grobli, bo część ruchu, zasadniczo osobowego, można tamtędy poprowadzić. Brakuje alternatywy dla Traugutta czy Komuny.
      Trzeba dokończyć Wschodnią obwodnicę aż po Długołękę i Bielany.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy Daniel Chojnoacki

      vel "Oficer rowerowy" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      jeździ do i z pracy rowerem przez 12 miesięcy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ja osobiśie lubię ten bus pas

      jeździ się znacznie szybciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      kiedy pomykasz bus pasem a reszta tkwi w korku - dodam że nie jeżdżę ani taxi ani tramwajem zwykła osobówka ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      oby do wyborów

      i wróci norlaność (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      amen

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W mieście od lat brakuje polityki komunikacyjnej

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Po odejściu Zdrojewskiego jeszcze pare lat wszystko funkcjonowało jako tako, chyba siłą rozpędu. A to przecież wówczas był największy skok w motoryzacji. Dziś wszystko przebiega od przypadku do...rozwiń całość

      Po odejściu Zdrojewskiego jeszcze pare lat wszystko funkcjonowało jako tako, chyba siłą rozpędu. A to przecież wówczas był największy skok w motoryzacji. Dziś wszystko przebiega od przypadku do przypadku. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Buspasy i drogi

      spectram (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Traugutta jest ulicą starą pomiędzy kamienicami i wiele z tym już nie zrobią
      Problem jest w całkiem innym miejscu - brak spójnego planu na komunikację w mieście
      Co ciekawe w dalszym ciągu nikt...rozwiń całość

      Traugutta jest ulicą starą pomiędzy kamienicami i wiele z tym już nie zrobią
      Problem jest w całkiem innym miejscu - brak spójnego planu na komunikację w mieście
      Co ciekawe w dalszym ciągu nikt takiego planu nawet nie przygotowuje
      Wszystkie kolejne inwestycje są przypadkowe
      Kiedy dokończona zostanie cała obwodnica śródmiejska?
      Kiedy powstanie pełnowartościowa AOW na wschodzie miasta? - tak jak zachodnia powinna mieć 3 pasy w jedną stronę i dochodzić do autostrady a nie na Bielany
      i tak można jeszcze pisać i pisać....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Logika

      Gizmo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

      Nie wiem jaką logiką kieruje się magistrat najpierw zatrzymuje cały ruch kołowy w centrum miasto durnymi pomysłami jak buspasy zwężanie ulic na ścieżki rowerowe i potem narzekają że...rozwiń całość

      Nie wiem jaką logiką kieruje się magistrat najpierw zatrzymuje cały ruch kołowy w centrum miasto durnymi pomysłami jak buspasy zwężanie ulic na ścieżki rowerowe i potem narzekają że zanieczyszczenie powietrza dużo spalin zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      logika

      władz Wrocławia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      poraża swą głupotą

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      więcej korków - wiecej podatków z paliwa

      gre (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

      To nie na rękę władzy, żeby upłynniać ruch. Korki to złoty interes dla władzy. A ludzie we Wrocławiu są skazani na auto bo komunikacja miejska to DNO. Sam 3-4 razy w tygodniu jeżdże do pracy...rozwiń całość

      To nie na rękę władzy, żeby upłynniać ruch. Korki to złoty interes dla władzy. A ludzie we Wrocławiu są skazani na auto bo komunikacja miejska to DNO. Sam 3-4 razy w tygodniu jeżdże do pracy rowerem ale tylko dlatego, że nie mam dzieci które trzeba wozić do przedszkola, nie robię dużych zakupów dla całej rodziny itp. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo dobre rozwiazanje

      Nie znacie sie na komunikacji i krytykujecie od czapy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 35

      Nie busoas generuje, tylko samochody generuja korki. Buspasy czy separacja ruchu tramwajowego musi byc. Bo po to jest komunikacja zabiorow zeby w miescie gwarantowala staly czas przejazdu danego...rozwiń całość

      Nie busoas generuje, tylko samochody generuja korki. Buspasy czy separacja ruchu tramwajowego musi byc. Bo po to jest komunikacja zabiorow zeby w miescie gwarantowala staly czas przejazdu danego odcinka. Ze wiem ze niezaleznie o jakiej poze pojade tramwajem to dotre w z gory ustalonym czasie. Bo autem nie wiem czy dojade w 5 min 10 min czy 20 min. Natomiast tramwaj ma gwaranfowac ze pokonam ten odcinek w te 8 min. Tramwaje zajmuje tylko 2x1 pasa wiec spoko auta maja wystatczajaco miejsca napewno nie mniej niz trawajezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Separacja?

      Marcin ww (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Wybacz, ale tramwaj to nie metro. Jeśli nie na TAXI-pasie, to stanie na ZAKORKOWANYM skrzyżowaniu, na lewoskręcie dla samochodów czy na innym WSPÓLNYM odcinku drogi. W przypadku tramwai ZAWSZE będą...rozwiń całość

      Wybacz, ale tramwaj to nie metro. Jeśli nie na TAXI-pasie, to stanie na ZAKORKOWANYM skrzyżowaniu, na lewoskręcie dla samochodów czy na innym WSPÓLNYM odcinku drogi. W przypadku tramwai ZAWSZE będą wspólne odcinki i korkowanie wszystkiego wokół z powodu durnego pomysłu wcale nie przyśpiesza w istotny sposób ruchu szynowego (co widać po przeprowadzonej analizie), za to ZNACZĄCO spowolni ruch samochodów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WrocP

      WrocP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      Hymm. Nie rozumiem tylko dlaczego robi się w naszym mieście zawsze coś kosztem czegoś. Miasto rozwija się bez pomysłu ze strony urzędników patrz np. Jagodno. Zabudować do ostatniej parceli bez dróg...rozwiń całość

      Hymm. Nie rozumiem tylko dlaczego robi się w naszym mieście zawsze coś kosztem czegoś. Miasto rozwija się bez pomysłu ze strony urzędników patrz np. Jagodno. Zabudować do ostatniej parceli bez dróg bez tramwaju a potem się zobaczy. Zamykanie jednego pasa w przypadku Traugutta poprawia czas przejazdu 2 minuty. Dla tych 2 minut stoi w korkach set aut zanieczyszczając okolice.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama