W przyłbicy po meble? IKEA cię nie obsłuży
"Od dnia 27 lutego 2021 r. zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki jest na terenie IKEA obowiązkowe, a Klienci, którzy nie zastosują się do tego obowiązku, nie będą obsługiwani. (...) IKEA działa zawsze zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. Wobec powyższego pracownik IKEA odmówi sprzedaży osobie, która nie stosuje się do ww. obowiązku. Działanie takie wynika z obowiązującego prawa, ale także podkreśla szacunek wobec zasad współżycia społecznego oraz odpowiedzialność za Klientów i pracowników IKEA" - czytamy w oświadczeniu, które wydali przedstawiciele sieci w Polsce.
Pełną treść oświadczenia IKEA znajdziecie tutaj: KLIK!
Podobne deklaracje składają inne sklepy
"Sieć działa zawsze w zgodzie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego i w oparciu o obowiązujące przepisy. (...) Zgodnie z nimi, nieprzestrzeganie obowiązku zasłaniania nosa i ust stanowi uzasadnioną przyczynę odmowy sprzedaży".
/Danuta Pawłowska, dyrektor działu BHP w Biedronce
"Stosując się do najnowszych wytycznych, pracownicy sklepów Lidl korzystają wyłącznie z maseczek lub z maseczek i przyłbic, jako dodatkowego środka ochrony. (...) Te same zalecenia dotyczą wszystkich klientów"
/Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska
"W przypadku niestosowania się klientów do obowiązku zasłaniania ust i nosa w miejscach publicznych, pracownicy sklepów otrzymali wytyczne z prośbą o uprzejmie zwracanie uwagi naszym klientom. W przypadku braku współpracy ze strony klienta, pracownik może poinformować o zdarzeniu Policję lub Straż Miejską"
/Dominika Juszczyk z Aldi
"W przypadkach, gdy klient w sposób zdecydowany odmawia założenia maseczki, współpracujemy z odpowiednimi służbami, w tym policją"
/Biuro Prasowe sieci Tesco
"Plakat przed wejściem do sklepu informuje o obowiązku zakrywania ust i nosa maseczką. Jeśli nie ma poprawnego zakrywania ust i nosa, klienci nie są obsługiwani"
/Dorota Patejko z Auchan
"Klientom, którzy są bez maseczek, a chcą dokonać zakupów w naszym sklepie, oferujemy bezpłatnie maseczki"
/Maksymilian Pawłowski z Leroy Merlin
Źródło: tvn24.pl/biznes
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?