Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hotel Grand. Oto przełomowy moment remontu (ZOBACZ)

JEW
Rewitalizacja Hotelu Grand położonego vis-à-vis Dworca Głównego przy ul. Piłsudskiego wkracza w kluczową fazę. Do tej pory większość prac prowadzona była wewnątrz historycznego obiektu i mogła wydawać się niewidoczna dla wrocławian, teraz obiekt ma zacząć piąć się w górę!

Inwestor tłumaczy, że prowadzone dotychczas prace wewnątrz obiektu były niezbędne i kluczowe dla zabezpieczenia zabytkowej tkanki. Niebawem rozpocznie się budowa żelbetowych konstrukcji ścian. - Powstaną one na kanwie nowego, właśnie zakończonego parkingu podziemnego. Zakres tych prac realizowała firma, która wykonywała prace ziemne przy rewitalizacji nowego Dworca Głównego PKP - wyjaśnia firma Rafin Developer. - Nie zwalniamy tempa, a generalny wykonawca realizuje powierzone prace zgodnie z harmonogramem budowlanym. Zakończenie budowy przewidywane jest na przełomie 2021/2022 - informują przedstawiciele inwestora.

Jak mówi Paweł Rojek, prezes spółki Rafin: - Dotarliśmy do momentu przełomowego. Hotel Grad rośnie w siłę. Z satysfakcją możemy stwierdzić, że to nasz największy projekt, który niebawem stanie się prawdziwą, przepiękną wizytówką miasta, codziennie witającą turystów oraz wrocławian.

ZOBACZ TAKŻE:

Niedziela to Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych. Gdzie we Wrocławiu najczęściej dochodzi do wypadków? Od niedawna możemy dosyć precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie, a nawet nakreślić mapę tzw. czarnych punktów na wrocławskich ulicach. Wszystko dzięki współpracy policji i urzędu miejskiego, która doprowadziła do powstania mapy wypadków i kolizji na bazie mapy geoportalu. Duża ilość danych powoduje, że mapa nie zawsze jest czytelna. Prezentujemy najniebezpieczniejsze miejsca we Wrocławiu według danych za I i II kwartał 2019 roku. Tutaj dochodzi do największej liczby kolizji i wypadków - tym razem stosujemy terminologię policyjną, która przewiduje, że wypadek odnotowywany jest wówczas, gdy ranny trafił do szpitala na leczenie. W języku polskim definicja wypadku jest znacznie szersza i w wielu zdarzeniach odnotowanych tutaj jako kolizje byli ranni, którym udzielano pomocy na miejscu zdarzenia.ZOBACZCIE NA KOLEJNYCH SLAJDACH, KTÓRE MIEJSCA WE WROCŁAWIU LEPIEJ OMIJAĆ LUB ZACHOWAĆ TAM WYJĄTKOWĄ OSTROŻNOŚĆ

Wrocław: Czarne punkty na mapie wypadków i kolizji (NAJNOWSZE DANE)

Kozanów, Maślice, a może Huby. A jeśli już znamy osiedle, to przy których ulicach mieszka najwięcej ludzi, zastanawialiście się kiedyś nad tym. Odpowiedź można znaleźć na mapach udostępnianych przez urząd miejski, które podają zagęszczenie ludności na danym terenie i orientacyjną liczbę ludności z poszczególnych miejscach. Gdzie we Wrocławiu mieszka najwięcej osób i zagęszczenie na 1 km2 jest bardzo duże. Zobaczcie konkretne miejsca na mapach, czy znajdziecie swoją ulicę i blok? Kolejne miejsce opisujemy osiedlami, choć nie zawsze pokrywają się one idealnie z ich granicami - sugerujemy się największą gęstością zaludnienia, dlatego w opisie, dla lepszego rozeznania, wskazujemy graniczne ulice.PRZEJDŹ DO KOLEJNYCH SLAJDÓW

Najbardziej zaludnione części Wrocławia. Sprawdź zagęszczeni...

Co się działo dotychczas w zabytkowym budynku? Przez ostatnie dwa lata główny wykonawca zrealizował szereg czasochłonnych i niezbędnych prac. Wykorzystano m. in. metodę jet-groutingu, (koszt ponad 3 mln. zł) i przy ciśnieniu 500 atmosfer wstrzyknięto tony zaczynu cementowego tworząc kolumny gruntowo-cementowe, zapewniające stabilne podłoże o zwiększonej nośności pod przyszłą konstrukcję

W efekcie wszystkich prowadzonych działań uzyskano żelbetową kondygnację garażu podziemnego oraz położono strop. Tym samym ukończono prace poprzedzające odwzorowanie zabytkowych ścian i elewacji budynku. Hotel Grand wkrótce zacznie rosnąć.

Karol Pochybełko Prezes Zarządu Silkbau, generalnego wykonawcy Hotelu Grand wyjaśnia: - Prace nad Hotelem Grand realizowane są w warunkach trudnych. Ogranicza nas nie tylko wewnętrzna powierzchnia placu i zabudowa plombowa, ale przede wszystkim ruch komunikacyjny na skrzyżowaniach ulic Piłsudskiego, Kołłątaja oraz Gwarnej. Pracownicy mają utrudniony dostęp do przestrzeni, a wprowadzenie na budowę sprzętu ciężkiego poprzedziły prace zabezpieczające grunt. Konieczność wykonywania szeregu nietypowych robót wynika wyłącznie ze specyfiki projektu, który jest bardzo wymagający.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska