Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie przebudowa DK94 między Wrocławiem i Oławą? Jest odpowiedź GDDKiA na petycję mieszkańców

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Przebudowa DK94 między Wrocławiem i Oławą? GDDKiA doświetli przejścia dla pieszych.
Przebudowa DK94 między Wrocławiem i Oławą? GDDKiA doświetli przejścia dla pieszych. Pawel Relikowski / Polskapress
Władze gminy Siechnice, w imieniu swoim i mieszkańców, złożyli w pierwszej połowie 2023 roku petycję w sprawie przebudowy lub modernizacji drogi krajowej nr 94 na odcinku Wrocław-Oława. Swoją potrzebę argumentowali dużym natężeniem ruchu i liczbą rannych w wypadkach drogowych. Otrzymali odpowiedź z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Spis treści

Mieszkańcy Siechnic chcieli mieć nową drogę do Wrocławia

Burmistrz Siechnic Milan Ušák zachęcał od początku roku do podpisywania petycji dot. poprawy bezpieczeństwa na DK94. Prośba dotyczyła budowy tej drogi na odcinku Wrocław-Oława w przekroju dwujezdniowym lub ewentualnie kompleksową modernizację w jej obecnym przebiegu, połączoną z budową obwodnic Radwanic, Siechnic i Groblic oraz niezbędnej infrastruktury.

- Mimo że DK94 w naszej gminie ma przebieg tylko 9,5 km, to w latach 2007-2021 doszło tutaj do 833 zdarzeń drogowych, w których zginęło 12 osób, a rannych zostało 137 osób. Statystycznie więc, każdego tygodnia przez około 15 lat dochodziło do zdarzenia, do którego była wzywana policja - mówił Milan Ušák.

Mieszkańcy Siechnic zmobilizowali się i zgromadzili pod petycją 2,5 tys. podpisów. Jak możemy się dowiedzieć, to prawdopodobnie największa liczba podpisów poparcia w historii gminy. Otrzymali odpowiedź.

Jest odpowiedź GDDKiA. Przebudowa będzie, ale nie wiadomo kiedy

Kierowcy, jeżdżący codziennie DK94 na odcinku Wrocław-Oława dowiedzieli się, że planowana jest taka inwestycja drogowa, choć w pierwszym etapie będzie sięgała tylko miejscowości Marcinkowice. To mniej więcej 2/3 dystansu.

- GDDKiA planuje rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Wrocław-Marcinkowice. Obecnie przygotowywany jest Program Inwestycji, który ustala zakres rzeczowo-finansowy oraz harmonogram przedmiotowej inwestycji - podaje Marta Daniluk z GDKKiA.

Mimo że petycja zawierała konkretne propozycje rozwiązań planistycznych i technicznych GDDKiA nie odniosła się do żadnej z nich. Nie dostarczyła też żadnej perspektywy czasowej czy finansowej.

- Na etapie prac projektowych cały odcinek objęty rozbudową zostanie przeanalizowany pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu. Pozwoli to na ujęcie wszystkich możliwych rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu pieszych - dodała Marta Daniluk.

Będzie poprawa bezpieczeństwa na przejściach

Petycja pomogła osiągnąć od GDDKiA takie prace, jak doświetlenie skrzyżowań na DK94. Codziennie jeździ tędy kilkanaście tysięcy pojazdów. Bardzo łatwo o wypadek. Dyrekcja planuje w okresie 2023-2024 doświetlić przejścia dla pieszych na drodze krajowej w tych miejscach:

Radwanice:

  • ul. Pogodna/Miedziana,

  • ul. Lazurowa/ul. 1 Maja,

  • ul. Marii Konopnickiej,

  • ul. Poprzeczna , przejście na ul. Poprzecznej,

  • ul. Starowiejska/ul. Szkolna,

  • ul. Dębowa.

    Siechnice:

  • rondo DW 372 – wszystkie przejścia,

  • ul. Kolejowa /ul. Św. Katarzyny,

  • ul. Piastów Śląskich/przejście na ul. Piastów Śląskich,

  • ul. Zacisze,

  • ul. Ciepłownicza/”wjazd do Lidla”,

  • ul. Kwiatkowskiego.

    Groblice:

  • ul. Kolejowa/ul. Kotowicka

  • ul. Kotowicka

  • przejście na wysokości posesji ul. Opolska 23

  • ul. Fiołkowa

Przebudowa DK94 dojdzie do skutku - na innym odcinku

GDDKiA skupia się na przebudowie dróg krajowych nr 94 i 36 z Wrocławia do Lubina. Na tym odcinku powstanie ok. 60 km drogi po istniejącym lub częściowo nowym śladzie. Zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:

W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).

Zobacz też: Kamienice przy ul. Śniadeckich we Wrocławiu wyglądają jak Yin i Yang

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska