Test najtańszej hybrydy w swojej klasie - Ford Mondeo Hybrid

    Test najtańszej hybrydy w swojej klasie - Ford Mondeo Hybrid

    Artykuł sponsorowany

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Test najtańszej hybrydy w swojej klasie - Ford Mondeo Hybrid
    1/9
    przejdź do galerii
    Mondeo to już klasyk i flagowy model koncernu Ford. Auto pod tą nazwą jest produkowane od 1993 roku, a pod koniec 2014 roku na rynek weszła czwarta generacja tego modelu Mondeo MkV. Testowaliśmy taki samochód. Sprawdziliśmy jego spalanie w warunkach miejskich korków i na autostradzie.

    Nowy Ford Mondeo może się podobać. Samochód jest ładny i elegancki. Przód z charakterystycznym spłaszczonym grillem jest dynamiczny i przypomina sportowego Aston Martina. Na nowo zaprojektowano reflektory - są węższe i dłuższe. Zastosowano w nich adaptacyjne światła LED - Ford Dynamic LED. Światła reagują na ruchy kierownicy. Również funkcja automatycznego przechodzenia ze świateł drogowych na mijania działa wzorowo. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie zapewnia komfort nawet na dziurawej drodze.

    Wdepnięcie pedału gazu do podłogi pozwala osiągnąć "setkę" w czasie 9,2 s. Mondeo na autostradzie bez problemu pojedzie z prędkościami ponad 180 km/h. A co ze zużyciem paliwa? Producent podaje normę 5 litrów w trasie i niecałe 3 litry w mieście. Nam średnie spalanie wyszło na poziomie 5,5 litra. To i tak rewelacyjny wynik dla dużego auta, ważącego 1,5 tony z 2-litrowym silnikiem. Co ciekawe, ten samochód pali mniej w miejskich korkach niż na trasie. Ale trzeba nauczyć się nim jeździć. Jazda hybrydą - bo taki samochód testowaliśmy – to niby nic nadzwyczajnego, bo auto w obsłudze jak każde inne, ale do uzyskiwania niskiego spalania, trzeba być bardzo delikatnym i powściągliwym przy dodawaniu gazu.

    Przy budowie ekologicznego Mondeo, użyto 2-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, który ma wspólny wał napędowy z silnikiem elektrycznym. Zasilany energią silnik korzysta z litowo-jonowych baterii o pojemności 1,4 kWh umieszczonych w bagażniku. Elektryczny motor służy do wspomagania jazdy i przejmowania na siebie roli napędu na krótkich dystansach. Łączna moc zestawu generuje 187 KM pojawiających się przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy wynoszący 175 Nm (w przedziale 1750-4500 obr./min.). Napęd przekazywany jest na koła przednie za pomocą standardowo montowanej, bezstopniowej automatycznej przekładni. Całość płynnie pracuje, moment włączenia silnika spalinowego trudno usłyszeć, łatwiej zobaczyć informację na ekranie umieszczonym tuż przy prędkościomierzu.

    Auta nie da się podładować ze zwykłego gniazdka – najwięcej prądu powstaje w czasie hamowania, co pozwala oszczędzać tarcze i klocki. W praktyce ten system świetnie się sprawdza. Ford Mondeo Hybrid występuje wyłącznie jako sedan, a konwencjonalne Mondeo to 5-drzwiowy liftback albo kombi. Minusem hybrydy jest nieco mniejszy bagażnik. W zwykłej wersji Mondeo bagażnik ma 541 litrów pojemności. W hybrydzie to tylko 383 litrów a wpływ na ograniczoną pojemność ma bateria umieszczona w bagażniku. Pomogło to jednak poprawić rozkład mas.

    W hybrydzie inny jest też zestaw zegarów. Nie ma w nim obrotomierza, a po dwóch stronach prędkościomierza wstawiono wyświetlacze komputera pokładowego. Wyświetlane są na nich wskazania energii, zużycia paliwa i informacje o tym jak ekologicznie jedziemy. Mondeo Hybrid może zostać wyposażone w całą masę systemów wspomagających. Są to m.in.: pełne LED-owe lampy, system automatycznego sterowania światłami drogowymi, nadmuchiwane tylne pasy bezpieczeństwa, Active City Stop (zapobieganie kolizjom przy małych prędkościach), Active Park Assist (automatyczne wspomaganie parkowania), Adaptive Cruise Control (inteligentny tempomat), Traffic Sign Recognition (rozpoznawanie znaków drogowych), Blind Spot Information (monitorowanie martwego pola), My Key (możliwość zaprogramowania ograniczeń samochodu w momencie oddania kluczyków do auta innej osobie) i asystenta pasa ruchu, który informuje za pośrednictwem wibracji o najechaniu na linię.

    Hybryda którą testowaliśmy kosztuje 130 850 zł co czyni ją najtańszą hybrydą w swojej klasie! Za podobnie wyposażone Mondeo ze180-konnym dieslem (spalanie w mieście 5,3l ON/100km) zapłacimy 140 850 zł.

    DANE TECHNICZNE:

    - Silnik: 2.0 Hybrid 187 KM, FWD
    – Pojemność skokowa: 1999 cm3,
    – Maksymalna moc: łącznie 187KM
    – Maksymalny moment obrotowy łączny: 173Nm
    – Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa e-CVT
    – Napęd: FWD (na koła przednie) ‘

    Osiągi:
    – Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,2
    – Prędkość maksymalna: 187 km/h

    Zużycie paliwa deklarowane przez producenta:
    – cykl miejski: 2,8 l
    – poza miastem: 5,0 l
    – cykl mieszany: 4,2 l

    Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu: 5,5 l
    Pojemność zbiornika paliwa: 53 l

    Wymiary:
    – Długość (mm): 4867
    – Wysokość (mm): 1482
    – Szerokość (mm): 2121
    – Rozstaw osi (mm): 2850
    – Pojemność bagażnika (w litrach): 383 Masa (kg):
    – Masa własna pojazdu: 1579 kg

    www.germaz.pl

    https://www.facebook.com/D.S.Germaz/?ref=aymt_homepage_panel








    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama