Grabiszyńską na rowerze do samego centrum. Przygotowują dużą...

Grabiszyńską na rowerze do samego centrum. Przygotowują dużą zmianę

Jerzy Wójcik

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Ulica Grabiszyńska, odcinek przy skrzyżowaniu z ul. Oporowską. W tym miejscu droga rowerowa już dziś istnieje i prowadzi po obu stronach ulicy - jest

Ulica Grabiszyńska, odcinek przy skrzyżowaniu z ul. Oporowską. W tym miejscu droga rowerowa już dziś istnieje i prowadzi po obu stronach ulicy - jest wydzielona na chodnikach. ©Tomasz Hołod

Takiego udogodnienia dla rowerzystów dawno nie było we Wrocławiu. To będzie jedna z najdłuższych dróg rowerowych w mieście poprowadzonych ciągiem - bez żadnych wyrw i konieczności jazdy po chodnikach czy zieleńcach. Wzdłuż ulicy Solskiego i Grabiszyńskiej powstanie droga i pasy rowerowe o długości ponad 5 km - od Oporowa do placu Legionów.
Ulica Grabiszyńska, odcinek przy skrzyżowaniu z ul. Oporowską. W tym miejscu droga rowerowa już dziś istnieje i prowadzi po obu stronach ulicy - jest

Ulica Grabiszyńska, odcinek przy skrzyżowaniu z ul. Oporowską. W tym miejscu droga rowerowa już dziś istnieje i prowadzi po obu stronach ulicy - jest wydzielona na chodnikach. ©Tomasz Hołod

Dziś jazda na rowerze ulicą Solskiego i Grabiszyńską to dla cyklisty wyzwanie. Na 5 kilometrowej trasie istnieje kilka fragmentów dróg rowerowych wydzielonych na chodniku, raz z jednej, raz z drugiej strony jezdni. Nie ma mowy o sprawnym dojeździe do centrum z Oporowa, Grabiszyna i Grabiszynka na dwóch kółkach.

Zaprojektowanie i wybudowanie dróg i pasów dla rowerów ma to zmienić. W większości miejsc trasa rowerowa zostanie wydzielona kosztem szerokiego chodnika dla pieszych, tam gdzie nie będzie to możliwe, powstanie pas rowerowy na jezdni. Kierowcy będą musieli zmieścić się na zwężonej jezdni i stracą dojazd do potencjalnych miejsc parkingowych na chodnikach.

Przetarg na stworzenie dokumentacji dla tej drogi wygrała firma Elektrotim, a ten etap będzie kosztował miasto niemal 370 tys. złotych. Jedyna zła informacja dla cyklistów jest taka, że firma ma na to 9 miesięcy, a zatem projekt będzie gotowy pod koniec roku. Rowerzyści skorzystają z tego dojazdu do centrum najpewniej już w 2017 roku.

Jak dokładnie ma prowadzić trasa rowerowa z Oporowa do centrum? Została ona podzielona na 3 odcinki:
  1. Od skrzyżowania Solskiego z Wiejską i al. Piastów do bramy głównej cmentarza Grabiszyńskiego: Na ulicy Solskiego powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe po obu stronach jezdni. W kierunku z Oporowa do pętli tramwajowej pas będzie prowadził po części chodnika, w stronę Oporowa natomiast trzeba będzie wydzielić pas rowerowy na jezdni, która będzie musiała zostać poszerzona. Na wysokości pętli tramwajowej pasy rowerowe będą się łączyły z istniejącymi drogami dla cyklistów przy samej pętli oraz w parku Grabiszyńskim. Od pętli droga rowerowa poprowadzi pomiędzy torowiskiem tramwajowym a murem parku Grabiszyńskiego.
  2. Od bramy głównej cmentarza Grabiszyńskiego do skrzyżowania Grabiszyńskiej z ul. Stalową: Na tym odcinku trzeba będzie zaprojektować przebieg drogi rowerowej w okolicach drugiej pętli tramwajowej przez teren utwardzonego parkingu przy restauracji vis-a-vis bramy cmentarza Grabiszyńskiego. Dalej droga poprowadzi przez park i przetnie łącznik do al. Hallera i samą al. Hallera - tu konieczne będzie zbudowanie przejazdów rowerowych. Na odcinku od skrzyżowania z Hallera do skrzyżowania ze Stalową dwukierunkowa droga rowerowa poprowadzi po wschodniej (po prawej patrząc w kierunku centrum) stronie ul. Grabiszyńskiej, w większości będzie wydzielona na chodniku.
  3. Od skrzyżowania Grabiszyńska/Żelazna do placu Legionów: Droga rowerowa wciąż będzie się trzymać wschodniej strony ulicy Grabiszyńskiej. Tam ma się zmieścić dwukierunkowa trasa przy założeniu, że będzie to droga wyłącznie dla cyklistów bez łączenia drogi rowerowej z drogą dla pieszych. Na wysokości skrzyżowania z ul. Pereca konieczna będzie budowa przejazdu dla rowerów. Na odcinku od Zaporoskiej do placu Legionów droga rowerowa po zachodniej stronie Grabiszyńskiej pobiegnie w dużej części po mało wykorzystywanym przez kierowców pasie do skrętu w prawo (dziś kierowcy wykorzystują go jako dodatkow miejsca postojowe).

Komentarze (84)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
80% piszących tu to święte krowy

Michal (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6

Świetny pomysł. Oby jak najszybciej powstała droga rowerowa. Miasto zmienia się na lepsze wbrew woli głupiego tłumu świętych krów smrodzacych samochodami. No dawajcie czekam na lapki w dół....rozwiń całość

Świetny pomysł. Oby jak najszybciej powstała droga rowerowa. Miasto zmienia się na lepsze wbrew woli głupiego tłumu świętych krów smrodzacych samochodami. No dawajcie czekam na lapki w dół. Wszędzie muszą dojechać tym oblesnym smrodem. Do kościółka, do lidla bo przeciez przejść się do osiedlowego do za drogo. Lepiej wydać na benzynę. Nie jestem biedakiem. Jestem inżynierem po PWR stać mnie na samochód, ale wolę popracowac trochę, oszczędzić i pojechać na pół roku na wakacje dokoła świata. Najlepiej rowerem. Śmieje się z Was święte krowy. HahahAzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kiedy ubezpieczenie OC dla rowerzystów?

papkin (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

Dlaczego ci kierujący rowerami nie płaca OC a są takimi samymi uczestnikami ruchu drogowego jak kierowcy, czy stoją ponad prawem? Co ma do powiedzenia na to oficer rowerowy - żądają praw a obowiązki?


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Papka

A (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Czemu nie piszesz, że piesi to też uczestnicy ruchu drogowego. Gdybyś znał PORD to byś wiedział, że zgodnie z twoim rozumowaniem,oni też powinni płacić składki OC.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pomysl swietny ale koncepcja projektu fataln

wrocek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

tak po wroclawsku, sciezek przybywa ale komfortu uczestnikow ruchu nie poprawia

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Od ponad dwóch miesięcy mijam dwóch trzech rowerzystów dzienniie. Chapnięto dużą część

wefr (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

infrastruktury komunikacyjnej po to aby wygonić wrocławian z centrum, a potem udostępnić je najbogatszym biznesjerce, bangsterce i partyjniactwu. Pracowały na miasto pokolenia na teraz w nowym...rozwiń całość

infrastruktury komunikacyjnej po to aby wygonić wrocławian z centrum, a potem udostępnić je najbogatszym biznesjerce, bangsterce i partyjniactwu. Pracowały na miasto pokolenia na teraz w nowym sprawiedliwym ustroju buchna to w kilka lat.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
rowerowa katastrofa

bus- auto (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

Jedna z głównych arterii przelotowych miasta, ma być zwężona, bo jakiś kretyn ma wizję komunikacji rowerowej jako dominującej w mieście z odległymi peryferiami ... Szkoda słów na głupotę. Cały czas...rozwiń całość

Jedna z głównych arterii przelotowych miasta, ma być zwężona, bo jakiś kretyn ma wizję komunikacji rowerowej jako dominującej w mieście z odległymi peryferiami ... Szkoda słów na głupotę. Cały czas jestem ciekaw, kim jest ten "ktoś", kto te wszystkie wrocławskie absurdy drogowe wymyśla. I skąd ma taki wpływ w UM. Bo to chyba nie może być wielki D. On woli przecież duże auta ...zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
JAk

już (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

obrażasz, to ja też. KRETYN to TY jesteś.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Rowerzysta

Jestem całkowicie za i (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

proszę tylko nie pisać pedalarz to czy tamto, bo słowo pedalarz sugeruję nawę zawodu(taksówkarz, kolarz, tokarz itp). Zawód zawiązany z pedałowaniem to kurier. A pozostali to rowerzyści/cykliści.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Muylisz się panie rpowerzysta - duża część to zwykłe roweranctwo!

werf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
rowery ...

normalny (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 23 / 12

Kolejny debilizm urzędników UM. I już nie ma co pisać więcej ...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Komentuje do pomysłu Dudkiewicza o starych samochodach w centrum

az (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 35 / 3

Ponieważ nie można komentować pod artykułem z pomysłami Dudkiewicza - zgadzam się z tym pomysłem oraz proponuję JEDNOCZEŚNIE WYPIEPRZYĆ WSZYSTKICH ŁYSYCH PO 50-TCE Z MAGISTRATU !!!!


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zakompleksiony dziad

Wrocławian (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

Ja rozumiem te zakazy ale facet ma pomysły gorsze niż Niemcy. Ciekawe jak autobusy miejskie, karetki, policja straż i inne służby będą jeździć wokół " Parków i centrum" tylko na sygnale bo inaczej...rozwiń całość

Ja rozumiem te zakazy ale facet ma pomysły gorsze niż Niemcy. Ciekawe jak autobusy miejskie, karetki, policja straż i inne służby będą jeździć wokół " Parków i centrum" tylko na sygnale bo inaczej łamią zakazy zielone. Powiem tak mieszkam koło Parku Szczytnickiego i jeżeli wejdzie zakaz a mam auto co niby nie kwalifikuje się to nie będę się stosował bo pojazd jest dopuszczony przepisami do ruchu ma homologację i płacę podatek to nie mam zamiaru wymieniać go na najnowszy chyba, że Wrocław dopłaci różnicę w cenie mojego i nowego spełniającego wymagania. Gdyby to miało wejść w życie jak tego nie robię będę zachęcał do zablokowania miasta autami a w szczególności Ramiszowa. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
z Wielka Wyspy by nie mogli jeździć

heh (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4

ludzie z Sępolna i Biskupina by byli odcięci od centrum

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
POgonić to towarzystwo

kolo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 28 / 2

Zrobić ścieżkę rowerową z RAMISZOWA do RATUSZA i niech dupkiwicze pedałują do roboty zamiast wjeżdżać służbowym Nissanem w tramwaj. Kiedy ten dziwny układ rządzący Wrocławiem odejdzie w niebyt. To...rozwiń całość

Zrobić ścieżkę rowerową z RAMISZOWA do RATUSZA i niech dupkiwicze pedałują do roboty zamiast wjeżdżać służbowym Nissanem w tramwaj. Kiedy ten dziwny układ rządzący Wrocławiem odejdzie w niebyt. To miasto nie zasługuje na takich Patałachów w Ratuszu.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
500 zł na drugi rower

dla każdej rodziny (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 28 / 4

O take Polske walczyłem!

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo