Wrocław: MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują...

Wrocław: MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują pasażerów jak intruzów

Weronika Skupin, Grzegorz Demczyszak

Gazeta Wrocławska

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują pasażerów jak intruzów

MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują pasażerów jak intruzów ©Paweł Relikowski/zdjęcie ilustracyjne

MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują pasażerów jak intruzów. Kierowcy dostają właśnie nowe instrukcje. Według nich mają wykazywać większe zrozumienie dla pasażerów, spełniać ich prośby, a gdy ci się poskarżą, kierujący zostaną upomniani lub nawet ukarani. Część kierowców się buntuje. – Kiedyś tak nie było. Ostatnio gdy tylko pasażer napisze skargę, od razu jesteśmy wzywani na dywanik, a rzadko racja leży po stronie pasażera – narzeka jeden z pracowników MPK. Mówi nam wprost: – Odchodzę do konkurencji, a ze mną kilku kolegów. Mamy dość ciągłego czepiania się nas o wszystko – mówi. MPK takimi groźbami się nie przejmuje.
MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują pasażerów jak intruzów

MPK mówi "dość" kierowcom, którzy traktują pasażerów jak intruzów ©Paweł Relikowski/zdjęcie ilustracyjne

W myśl nowych reguł we wrocławskim MPK, pasażer może poprosić kierowcę o włączenie klimatyzacji, pomoc przy wsiadaniu czy wysiadaniu, gdy tego potrzebuje, liczyć na otwarcie drzwi na przystanku "na żądanie", nawet gdy zbyt późno to zasygnalizuje.

– Rozpoczynamy dystrybucję materiałów szkoleniowych ze szczegółowymi wytycznymi, temat właściwej obsługi pasażera podejmujemy w biuletynie wewnętrznym dla pracowników MPK. Dążymy do wypracowania jednego standardu dla wszystkich kierujących i motorniczych – mówi portalowi GazetaWroclawska.pl rzecznik MPK Agnieszka Korzeniowska.

"Gdy pasażer każe, trzeba słuchać"
Kierowcy się buntują. – Mam już dosyć pracy w tej atmosferze. Czepiają się o każdą pierdołę. Wezwali mnie do kierownika, bo mam przewidywać, czy ludzie chcą wsiąść lub wysiąść na przystanku "na żądanie", nawet jeśli tego nie sygnalizują. Co ja wróżka jestem? – denerwuje się długoletni kierowca MPK.

I podaje kolejne przykłady. – Kolega wyłączył wieczorem, po godzinie 21, klimatyzację, na dworze było już chłodno. Ma 25-letni staż, a po raz pierwszy ktoś się poskarżył o taką bzdurę. Usłyszał, że gdy pasażer każe, trzeba słuchać. W efekcie od piątej rano klimatyzacja u niego chodzi. Żartuje, że jak będzie miał sople na nosie, to też będzie włączona – denerwuje się kierowca.

Dodaje, że zmiany weszły w życie, od kiedy MPK rządzi nowa pani prezes. Większą wagę przywiązuje się np. do przekroczeń prędkości. – A jeżdżąc przepisowo nie sposób zdążyć na przystanek – tłumaczy się kierowca.

CZYTAJ DALEJ: MPK: chcemy podnieść jakość usług
1 »

Komentarze (200)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
wiocha

nie każdy lubi muzykę (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Nie kazdy może ma ochotę słuchać np disco polo bo kierowca lubi! W autobusie i tramwaju się siedź i już a nie takie dyrdymały!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
palacze

pasażerka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

tak, przeszkadza mi jak kierowca na pętli pali papierosy w kabinie. Autobus to miejsce publiczne. Koniec, kropka. Przykład - pętla na Litewskiej autobus 331 rano o siódmej.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Chore

Ella (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

Porabalo te dyrekcję, wlazic w d*** kazdemu smieciowi, ktory lata z byle czym na skargi. Zacznijce szanowac też swoich kierowcow, bo to oni wam w weekendy i swieta ludzi woża, wy tylko siedzicie w...rozwiń całość

Porabalo te dyrekcję, wlazic w d*** kazdemu smieciowi, ktory lata z byle czym na skargi. Zacznijce szanowac też swoich kierowcow, bo to oni wam w weekendy i swieta ludzi woża, wy tylko siedzicie w biurze i debilizmy wymyślacie. Pasażer ma byc uprzejmie trakrowany, i kierowac powinien pomagac w miare mozliwości, ale do cholery bez wazeliny!!! On ma swoje obowiązki, jak się spozni przez pasażera , któremu się czerwony tepik nalezy to kierowcy obetniecie premię, prawda? Przejedzie się prazes autobusem, zobaczy z jakim chcamstwem się użeraja kierowcy to moze zrozumie. ale punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Ktos cos wymnyślił, bedzie premia.......
zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pani Prezes lekceważy pasażerów

christianin (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

W odpowiedzi na obrony kierowców i motorniczych, to wielu z nich rozmawia przez telefon komórkowy w czasie jazdy i nie reaguje na uwagi pasażerów typu, że ktoś pije alkohol w tramwaju lub...rozwiń całość

W odpowiedzi na obrony kierowców i motorniczych, to wielu z nich rozmawia przez telefon komórkowy w czasie jazdy i nie reaguje na uwagi pasażerów typu, że ktoś pije alkohol w tramwaju lub autobusie. A Pani Prezes MPK to już w szczególności nas lekceważy, pasażerów nie odpowiadając na zarzuty; chyba nie wie że może przegrać przed sądem każdą sprawę z nie wywiązania się z umowy między przewoźnikiem a pasażerem. Nagminne też jest słuchanie radia przez kierowców i motorniczych. Nie do pomyślenia by było gdybym ja pracował i w tym czasie słuchał sobie radia. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
odp

rada dla tzw"pasażerów" (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

słuchaj ziomuś to że ty nie lubisz muzyki to nie znaczy że kierowcy i motorniczowie nie mają prawa jej słuchać. Jesteś pod tym względem jakiś zacofany.Jak byś chciał wiedzieć nie ma przepisu...rozwiń całość

słuchaj ziomuś to że ty nie lubisz muzyki to nie znaczy że kierowcy i motorniczowie nie mają prawa jej słuchać. Jesteś pod tym względem jakiś zacofany.Jak byś chciał wiedzieć nie ma przepisu mówiącego że kierowca lub motorniczy nie ma prawa słuchania radia w czasie pracy, a jak ty tak myślisz to chyba przyjechałeś z Afryki gdzie ludzie nawet nie wiedzą co to radio.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pasażer

jeszczepolak (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

Panowie i Panie kierowcy prawda jest taka że sami prowokujecie agresję swoim zachowaniem a niestety nie wszystkie przyciski na żądanie są sprawne ,są też osoby starsze , niedowidzące , kalekie...rozwiń całość

Panowie i Panie kierowcy prawda jest taka że sami prowokujecie agresję swoim zachowaniem a niestety nie wszystkie przyciski na żądanie są sprawne ,są też osoby starsze , niedowidzące , kalekie głuche i upośledzone dlatego warto się zatrzymać i poczekać a jak tego nie pojmiecie to u konkurencji też nie zagrzejecie miejsca a już niedługo niedobór kierowców zostanie zaspokojony ponieważ z programów unijnych szkolimy nowych kierowców i niereformowalnym podziękujemy za pracę niestety nie jesteście niezastąpieni są na wasze miejsca już szkoleni nowi .zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
rada dla tzw"pasażerów"

kierowca inne miasto 2 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

Ci tzw pasażerowie to debile nie potrafiący docenić pracy jaką wykonujemy my kierowcy autobusów. Dla mnie zachowanie tych ludzi jest po prostu prostackie, chamskie pokierowane brakiem kultury...rozwiń całość

Ci tzw pasażerowie to debile nie potrafiący docenić pracy jaką wykonujemy my kierowcy autobusów. Dla mnie zachowanie tych ludzi jest po prostu prostackie, chamskie pokierowane brakiem kultury osobistej. Najlepiej tylko narzekać i pisać skargi ale tak może jakąś pochwałę to nie po co. Mam dla was taką radę szanujcie Nas kierowców a potem wymagajcie szacunku do siebie. I jeszcze jedno jak jesteście tacy cwani to sami usiądźcie za kierownicą autobusu i wtedy może nabierzecie szacunku do Nas kierowców i naszej ciężkiej pracy.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
brak wdzięczności

p. (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Nie raz spotkałam się z sytuacja, gdzie Motorniczy poczekał,bo widział,że ktoś dobiega do przystanku. A zaznaczam,ze wcale nie musiał... i co taki wpadający do pojazdu ,,cep" nawet nie raczył...rozwiń całość

Nie raz spotkałam się z sytuacja, gdzie Motorniczy poczekał,bo widział,że ktoś dobiega do przystanku. A zaznaczam,ze wcale nie musiał... i co taki wpadający do pojazdu ,,cep" nawet nie raczył skinąć głową,ani podziękować...
Wiadomo,że jak wszędzie zdarzają się dobre i złe rzeczy. Nie ma nigdy winnej jednej strony...
zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
dobra radaóó

kierowca mpk (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

Uwaga pasażerowie jeżeli widzicie że co dziennie o tej samej porze spóżnia się autobus to na litość boską jest przecież kurs 15-cie minut wcześniej i nigdy się nie spóżnicie celem wyjaśnienia...rozwiń całość

Uwaga pasażerowie jeżeli widzicie że co dziennie o tej samej porze spóżnia się autobus to na litość boską jest przecież kurs 15-cie minut wcześniej i nigdy się nie spóżnicie celem wyjaśnienia ;rano mamy zbyt krótkie postoje i nie możemy kosztem postoju zniwelować spóżnienia a jakie są korki we Wrocławiu to nie muszę nikomu mówić.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ratunku

stały i wieloletni pasażer linii 129 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

wredna linia 129 zawsze ziewaiący kierowca i spóźniony autobus z zajezdni na przystanek Kamienskiego o 6.31 nigdy o czasie moze tak po premii i bedzie lepiej normalniej oni tj kierowcy sa w pracy...rozwiń całość

wredna linia 129 zawsze ziewaiący kierowca i spóźniony autobus z zajezdni na przystanek Kamienskiego o 6.31 nigdy o czasie moze tak po premii i bedzie lepiej normalniej oni tj kierowcy sa w pracy a my pasazerowie własnie do niej jedziemy płacac za bilet i tłumaczac sie za spóźnienie mpk ratunku dla tej wrednej liniizwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
twoja wina

kierowca inne miasto 2 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

te gościu to naucz się wychodzić z 15 do 20 minut szybciej na autobus to będziesz zdążać a nie masz jakieś wonty do kierowcy autobusu

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
129

129 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

Patrz na siebie jak ty wywiązujesz się ze swoich obowiązków a potem krytykuj innych.Twój Szef!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pasażer

wit (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Było by fajnie gdyby autobusy przyjeżdżały na czas, autobus 136 to chyba najgorsza linia pod względem punktualności. Opóźnienia po 15 minut, rano o 5:30 gdy pusto na ulicach. Druga sprawa że...rozwiń całość

Było by fajnie gdyby autobusy przyjeżdżały na czas, autobus 136 to chyba najgorsza linia pod względem punktualności. Opóźnienia po 15 minut, rano o 5:30 gdy pusto na ulicach. Druga sprawa że przycisk przystanek na żądanie jest non stop naciskany przez pasażerów. To wcale się nie dziwię, że kierowca nie staje. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
praca

ks (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

Panowie kierowcy w wpo alba są przyjęcia na kierowców spoko praca


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Bolesna prawda

kierowca (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

I wpo i wpk wozi się śmieci więc żadna różnica

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo