Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Toshiba sponsorem tytularnym Stadionu Miejskiego?

Marcin Torz
Toshiba na razie jest sponsorem... lodowiska. Ale możliwe, że zostanie całego stadionu
Toshiba na razie jest sponsorem... lodowiska. Ale możliwe, że zostanie całego stadionu Tomasz Hołod
Spółka Wrocław 2012 rozmawia z firmą Toshiba o sponsorze tytularnym Stadionu Miejskiego. Potwierdziliśmy to w kilku niezależnych od siebie źródłach. - Rozmowy trwają, ale trudno powiedzieć, czy zakończą się sukcesem - mówi nam osoba, która zna kulisy negocjacji.

Wiadomo, że oczekiwania spółki są takie, żeby Japończycy płacili około 5 mln zł rocznie, przez kilka lat. - W zamian arena nazywałaby się Toshiba Stadion. Firma miałaby także bardzo dużo reklam w środku obiektu - mówi nam kolejny rozmówca, który prosi o niepodawanie nazwiska.

Fakt, że Toshiba prowadzi rozmowy ze spółką Wrocław 2012, nie jest wielkim zaskoczeniem. Od dłuższego czasu Japończycy są widoczni przy okazji różnych imprez na Stadionie Miejskim. Ostatnio postanowili sprawdzić, czy płacenie milionów złotych za nazwę stadionu może być opłacalne. Toshiba została sponsorem lodowiska przy stadionie, a logotyp firmy jest wyświetlany na jego membranie.

Kiedy lodowisko zakończy działalność (prawdopodobnie w marcu) Toshiba oceni, czy ta akcja była dla nich korzystna. Choć decyzja może, oczywiście, zapaść wcześniej. Kiedy pytamy o Toshibę w spółce Wrocław 2012, jej pracownicy nabierają wody w usta. - Prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami - mówi Adam Burak, rzecznik prasowy spółki. - Oczywiście, nie możemy zdradzić ich nazw - ucina.

Wcześniej wiele wskazywało na to, że sponsorem zostanie Coca-Cola. - Umowa zostałaby podpisana, ale wybuchła "afera stadionowa" i Coca-Cola zawiesiła rozmowy. Do dziś do nich nie wróciła - mówi nasz informator.

Afera stadionowa to dymisja wiceprezydenta Michała Janickiego po tym, jak okazało się, że imprezy na stadionie, które organizowała firma Dynamicom, przyniosły milionowe straty. Trudno dziś spekulować, czy Toshiba zostanie sponsorem areny. Być może do gry wróci jeszcze Coca-Cola? A może pojawi się zupełnie inna firma. Spekuluje się na przykład, że zainteresowana jest firma z branży kosmetycznej.

Władze spółki próbują od października poprawić atmosferę wokół stadionu. Wciąż pojawiają się nowe pomysły na wykorzystanie areny.

Przypomnijmy najważniejsze inicjatywy:
-11 listopada - Stadion stał się największą w Polsce flagą biało-czerwoną z okazji Dnia Niepodległości. W tym dniu parking przy stadionie był darmowy, dzięki czemu specjalny pokaz obejrzały z bliska tłumy wrocławian.
Rozpoczęto cykl "Ludzie Stadionu" mający na celu prezentację osób pracujących na stadionie (m.in. stadionowy sokolnik, greenkeeper).
14 listopada - Stadion włączył się do obchodów Światowego Dnia Walki z Cukrzycą. Przygotowano specjalny, kilkugodzinny pokaz niebieskiej iluminacji.
21 listopada - Dzień Życzliwości na stadionie. W internecie wrocławianie głosowali, na jaki kolor tego dnia ma świecić arena. Wygrała tęcza.
30 listopada - Z okazji andrzejek stadion zwiedziło za darmo ponad 100 Andrzejów wraz z osobami towarzyszącymi. Najmłodszy z Andrzejów miał 3 lata, a najstarszy - 87 lat. Stadion rozpoczął współpracę z inicjatywą Stadiony dla Kobiet. Razem chcą pokazać, że wrocławski obiekt jest bezpieczny oraz zachęcić kobiety do przychodzenia na mecze (m.in. akcja "Wybory Miss meczu Japonia - Brazylia).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska