Wrocław: Tu pojedzie Tramwaj Plus

    Wrocław: Tu pojedzie Tramwaj Plus

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Ulice Bardzka i Świeradowska. Tutaj tory położono już kilka miesięcy temu. Można powiedzieć, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Urzędnicy byli
    1/8
    przejdź do galerii

    Ulice Bardzka i Świeradowska. Tutaj tory położono już kilka miesięcy temu. Można powiedzieć, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Urzędnicy byli tak przejęci zakończeniem inwestycji w tym miejscu, że włączyli nawet sygnalizację świetlną dla pieszych. I mieszkańcy stali na czerwonym świetle przed torowiskiem, po którym tramwaj ma pojechać dopiero za prawie rok. Na ulicy Świeradowskiej Tramwaj Plus
    będzie miał swój końcowy przystanek ©Piotr Warczak

    Tramwaj Plus wystartuje już 25 czerwca. Na początek będzie jeździł na trasie od pętli przy Stadionie Olimpijskim do ulicy Wierzbowej - tuż obok placu Dominikańskiego. Za około 3 miesiące szybkim tramwajem dotrzemy dalej, bo na Pilczyce. A drugą linią pojedziemy od Gaju na Kozanów i stadion piłkarski na Pilczycach.
    Urzędnicy zapewniają, że wagony wyprodukowane przez czeską Skodę pojadą szybciej niż te, które teraz po Wrocławiu wożą pasażerów. Jak to możliwe? Dzięki systemowi, który przed nadjeżdżającym Tramwajem Plus będzie zawsze na skrzyżowaniach zapalał zielone światło.

    Tramwaj Plus - zobacz film z kabiny motorniczego

    Nowe pojazdy będą nieco różniły się od zwykłych tramwajów. To dlatego, że (podobnie jak w metrze) będą miały kabiny motorniczych po obu stronach wagonu, a także drzwi po obu bokach. Wszystko po to, by Tramwaj Plus nie musiał korzystać z pętli.

    Ulica Wierzbowa.
    Tutaj, już 25 czerwca, swój końcowy przystanek będzie miał Tramwaj Plus. To kilka kroków od placu Dominikańskiego. Tramwaj wjedzie tu od strony ul. Piotra Skargi i ul. Teatralnej. Jako że ma kabiny dla motorniczych po obu stronach, to nie potrzebuje pętli. Nowoczesny Tramwaj Plus, niestety, "krańcówkę" będzie miał w mało atrakcyjnej okolicy. Bo oprócz dziurawej jezdni, obok stoi zrujnowany pałac, a obrazu rozpaczy dopełnia wielka, ogrodzona dziura w ziemi. To jednak tymczasowy przystanek. Za trzy miesiące tramwaj pojedzie dalej

    Pętla tramwajowa przy Sępolnie.
    Tu pierwotnie miała być pętla Tramwaju Plus, ale zabrakło pieniędzy na jej przebudowę. W efekcie wyznaczono pętlę wcześniej - przy Stadionie Olimpijskim. Nie zabrakło narzekania, że to nie najszczęśliwszy wybór - Sępolno to nie tylko całkiem spora lokalna społeczność, ale również węzeł
    przesiadkowy dla mieszkańców Wojnowa i Swojczyc, a tuż obok pętli są akademiki Akademii Wychowania Fizycznego

    Ulica Borowska. Tutaj powstanie tak zwany węzeł przesiadkowy, czyli duży przystanek. Tak zwany, bo początkowo prawdziwy, nowoczesny węzeł przesiadkowy miał powstać na ulicy Suchej, pomiędzy Dworcem Głównym PKP a dworcem PKS. Miał wyglądać podobnie, jak przystanki na rondzie Reagana. I w tym przypadku zabrakło pieniędzy. Dlatego zamiast węzła będzie zwykły przystanek. Ale będzie się przy nim zatrzymywał Tramwaj Plus

    Ulice Bardzka i Świeradowska. Tutaj tory położono już kilka miesięcy temu. Można powiedzieć, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Urzędnicy byli tak przejęci zakończeniem inwestycji w tym miejscu, że włączyli nawet sygnalizację świetlną dla pieszych. I mieszkańcy stali na czerwonym świetle przed torowiskiem, po którym tramwaj ma pojechać dopiero za prawie rok. Na ulicy Świeradowskiej Tramwaj Plus
    będzie miał swój końcowy przystanek

    Plac Jana Pawła II. Tutaj przynajmniej nikt nie obiecywał wielkiego węzła przesiadkowego. Ale zostanie wybudowany nowy przystanek, na wysokości Cuprum. Teraz trwają prace budowlane. I niebawem się zakończą, bo - zgodnie z planem - Tramwaj Plus pomknie tędy za ok. 3 miesiące. Docelowo: na Pilczyce. Choć miał do Leśnicy, jednak w tym przypadku urzędnicy uznali, że na tym osiedlu mieszka za mało ludzi. Na pl. Jana Pawła II spotykać się będą obie linie Tramwaju Plus

    Ulica Milenijna. Najpierw zniknęły stąd drzewa rosnące na pasie zieleni na środku jezdni. Potem pojawiły się maszyny. Torów, które poprowadzą Tramwaj Plus z Legnickiej na Kozanów, na razie nie ma.
    Linia do jednej z największych wrocławskich sypialni i dalej, do stadionu na Pilczycach, ruszy za rok. Daje jednak nadzieję na rozładowanie korków, które są zmorą mieszkańców zachodniej części Wrocławia

    Kozanów. Dla mieszkańców tego osiedla tramwaj to zbawienie. Teraz trwają prace przy układaniu torowiska, a pojedziemy tędy za niecały rok. Tramwaj ma dojeżdżać na osiedle, ale też pod stadion piłkarski, co jest kluczowe w związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej, które rozgrywane będą w 2012 roku. Na Kozanów wagony pojadą Pilczycką i Milenijną. Za kilka dni budowlańcy rozkopią krzyżowanie tej drugiej jezdni z ul. Legnicką, żeby położyć tam torowisko

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      „Nagroda Pulitzera” dla autora artykułów o Tramwaju Plus.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Nie wiem w jakich kategoriach przyznawana jest „Nagroda Pulitzera”, lecz jeśli można ją otrzymać za, mogący rywalizować z południowoamerykańskimi telenowelami, cykl artykułów o tym...rozwiń całość

      Nie wiem w jakich kategoriach przyznawana jest „Nagroda Pulitzera”, lecz jeśli można ją otrzymać za, mogący rywalizować z południowoamerykańskimi telenowelami, cykl artykułów o tym samym (superszybkim tramwaju+/-) na łamach tej samej gazety, to na pewno zasługuje na nią red. Marcin Torz. Cykl propagandowych artykułów poświęconych cudownemu dziecku Dutkiewicza powala już z nóg; podobnie jak wspomniane wyżej telenowele. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      masz rację

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 9

      Ograniczenie trasy czegoś co ktoś nazywa + do Pilczyc jest bezsensowne, już nie wspomnę, że z drugiej strony pasażerami będą wiewiórki z Parku Szczytnickiego. Paradoks, bo na krótszej trasie jaką...rozwiń całość

      Ograniczenie trasy czegoś co ktoś nazywa + do Pilczyc jest bezsensowne, już nie wspomnę, że z drugiej strony pasażerami będą wiewiórki z Parku Szczytnickiego. Paradoks, bo na krótszej trasie jaką przewagę będzie mieć + , 2 minuty?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Leśnica

      malko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 25

      Urzędnikom, którzy uznali, że w Leśnicy mieszka za mało ludzi, proponuję wycieczkę od Pilczyc do Leśnicy właśnie. Zobaczą, kto wsiada i wysiada na tym odcinku. Oprócz mieszkańców Leśnicy również...rozwiń całość

      Urzędnikom, którzy uznali, że w Leśnicy mieszka za mało ludzi, proponuję wycieczkę od Pilczyc do Leśnicy właśnie. Zobaczą, kto wsiada i wysiada na tym odcinku. Oprócz mieszkańców Leśnicy również mieszkańcy Złotnik, Stabłowic, Nowych Żernik, a niedługo dojdą pacjenci nowego szpitala i osoby odwiedzające. No, gdyby tam mieszkał jakiś dyrektor albo znajomy Królika, to co innego. A tak w mniemaniu magistrackich speców od transportu to wiochy. Ucierpiałby prestiż cuda techniki T-. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bzdura!

      v (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 26

      Szanowny panie Torz. Skoda na Wierzbowej będzie trójkątować! Tam nie ma krańcówki! Ogórkiem można taki manewr przeprowadzić, więc druga kabina jest zbędna i pozostanie niewykorzystana na trasie....rozwiń całość

      Szanowny panie Torz. Skoda na Wierzbowej będzie trójkątować! Tam nie ma krańcówki! Ogórkiem można taki manewr przeprowadzić, więc druga kabina jest zbędna i pozostanie niewykorzystana na trasie. Obecnie stoją tam tramwaje awaryjne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do p. Torza

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 35

      "Dlatego zamiast węzła będzie zwykły przystanek. Ale (!!!- podkr. moje) będzie się przy nim zatrzymywał Tramwaj Plus"
      Panie Torz, nie zastanawia pana czasem, co za brednie pan wypisuje?...rozwiń całość

      "Dlatego zamiast węzła będzie zwykły przystanek. Ale (!!!- podkr. moje) będzie się przy nim zatrzymywał Tramwaj Plus"
      Panie Torz, nie zastanawia pana czasem, co za brednie pan wypisuje?

      "Linia(… )Daje jednak nadzieję na rozładowanie korków, które są zmorą mieszkańców zachodniej części Wrocławia." Możnaby powiedzieć: szczęśliwe miasto, którego zmorą są korki jedynie w zachodniej części.
      A z tą nadzieją na ich rozładowanie toś pan dopiero pojechał… Wariant przez Milenijną to dodatkowy element zakłucający na DWÓCH skrzyżowaniach płynność ruchu trasy nazywanej OBWODNICĄ ! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @plus

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

      Bo miasto ma pilniejsze wydatki, np. 300 mln zł na Europejską Stolicę Kultury... A nie jakieś tam tramwaje na Popowickiej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trasa równoległa

      plus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 40

      Dlaczego zaniechano budowy trasy przez Popowice z połączeniem z Legnicką przez Poznańską.W przypadku zablokowania jednej trasy można jechać drugą.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj +

      wojtas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 27

      tramwaj + póki jest na gwarancji to będzie jeździł,potem po gwarancji to będzie więcej stał jak jeździł bo mpk nie będzie miało kasy na części-a za części płaci się w euro

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co będzie gdy na Legnickiej wydarzy się wypadek ?

      Zqertv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 33

      Wtedy wszystkie plusy i inne będa zablokowane. Brak torów alternatywnych .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      informacja bez wartości

      Sisu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 22

      Po pierwsze kropki zjadło. Interpunkcja z autokorekty też nie zadziałała? Po drugie informacje niespójne. Za rok, za niecały rok czy za trzy miesiące? Mieszkając na Kozanowie nie mam żadnego...rozwiń całość

      Po pierwsze kropki zjadło. Interpunkcja z autokorekty też nie zadziałała? Po drugie informacje niespójne. Za rok, za niecały rok czy za trzy miesiące? Mieszkając na Kozanowie nie mam żadnego pożytku z tego "newsa" bo czytając taki śmieć tylko marnuję czas - niczego więcej się nie dowiem. Po trzecie - ciekawsze byłoby podjęcie się przez dziennikarza trudu ustalenia co to za zrujnownay pałac straszy na Wierzbowej, kto go zrujnował, kto za to odpowiada i do kiedy będzie tam dziura - no haloooo... - -to w końcu środek kandydata na Stolicę Kultury. Europejską... Ech - Gazeta zatrudniła przedszkolaków zamiast dziennikarzy?zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama