Wrocław: Kolejne testy PESY Twist. Poprawki peronów...

    Wrocław: Kolejne testy PESY Twist. Poprawki peronów potrzebne w 15 miejscach

    DAF

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Kolejne testy PESY Twist. Poprawki peronów potrzebne w 15 miejscach
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Jarosław Jakubczak

    Wrocławskie MPK przeprowadziło kolejne przejazdy próbne nowymi tramwajami PESA Twist. Na trasach do chwili obecnej na 73 perony odnotowano 15 miejsc wymagających kilkucentymetrowych korekt krawędzi peronów. Informację o konieczności bieżącej korekty przystanków przekazano już do realizacji ZDiUM. Również służby zajmujące się pielęgnacją zieleni otrzymały wskazania odnośnie korekt w obszarze torowisk.
    ZOBACZ KONIECZNIE: Pesa oficjalnie zaprezentowana. Pojedzie, jak wyszlifujemy krawężniki (FILM, NOWOŚCI, CIEKAWOSTKI)

    Do tej pory PESA przejechała następujące odcinki torowisk:

    1. Zajezdnia nr 4 – ul. Powstańców Śląskich – pętla Krzyki – ul. Powstańców Śląskich – ul. Piłsudskiego – ul. Kołłątaja – ul. P. Skargi – ul. Wierzbowa – pl. Teatralny – ul. Świdnicka – ul. Powstańców Śląskich – Zajezdnia nr 4

    2. Zajezdnia nr 4 – ul. Powstańców Śląskich – pętla Krzyki – ul. Powstańców Śląskich – ul. Świdnicka – pl. Teatralny – ul. Wierzbowa - ul. P. Skargi - ul. Kołłątaja - ul. Piłsudskiego – ul. Powstańców Śląskich - Zajezdnia nr 4

    3. Zajezdnia nr 4 – ul. Powstańców Śląskich – pętla Krzyki – ul. Powstańców Śląskich - ul. Piłsudskiego – pl. Teatralny – ul. Wierzbowa – ul. P. Skargi -pl. Dominikański – ul. Traugutta – pl. Społeczny – Most Grunwaldzki – Rondo Reagana – ul. M. Skłodowskie-Curie – Most Zwierzyniecki – ul. Wróblewskiego – pętla Kopernika - ul. Wróblewskiego – Most Zwierzyniecki – Rondo Reagana – pl. Społeczny – pl. Dominikański – ul. P. Skargi – ul. Kołłątaja – ul. Piłsudskiego – ul. Powstańców Śląskich – Zajezdnia nr 4

    4. Zajezdnia nr 4 – ul. Powstańców Śląskich – pętla Krzyki – ul. Powstańców Śląskich – ul. Świdnicka – pl. Teatralny – ul. Widok – ul. Szewska – ul. Grodzka – Most Uniwersytecki – ul. Drobnera – ul. Bolesława Chrobrego – pl. Powstańców Wielkopolskich – ul. Trzebnicka – ul. Żmigrodzka – pętla Poświętne – ul. Żmigrodzka – ul. Trzebnicka - pl. Powstańców Wielkopolskich – ul. Bolesława Chrobrego – ul. Drobnera – Most Uniwersytecki – ul. Nowy Świat – ul. Kazimierza Wielkiego –ul. Krupnicza – ul. Podwale – ul. Świdnicka – ul. Powstańców Śląskich – Zajezdnia nr 4

    PESA była również testowana pod kątem sprawności systemów bezpieczeństwa, w tym hamowania. Przejazdy odbywały się nocą, po ustaniu komunikacji tramwajowej. Przy okazji weryfikowano też kolejne trasy i zachowanie tramwaju w warunkach wrocławskiej infrastruktury torowej.



    Odnotowane miejsca wymagające bieżącej korekty krawędzi przystanków to:
    - przystanki Orla, Jastrzębia przy ul. Powstańców Śl. w obu kierunkach
    - Przyjaźni Radio i Telewizja przy ul. Karkonoskiej kierunek centrum
    - Kościuszki i Widok ul. Świdnicka kierunek Szewska
    - Arkady ul. Piłsudskiego – kierunek Krzyki
    - Pętla Klecina – wyjazd
    - Broniewskiego ul. Żmigrodzka kierunek pętla Poświętne
    - pl. Powstańców Wlk. kierunek centrum
    - Dubois kierunek centrum
    - ul. Nowy Świat przed skrzyżowaniem z ul. Św. Mikołaja kierunek Kazimierza Wlk.

    Czytaj także

      Komentarze (21)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp

      mateusz Tatarczyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      dziękujemy za nowy tramwaj bo chcemy w nim przejechać

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zachwycona

      Anka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Piękny pojazd, super, że do nas trafił.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taka prawda!

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pesa ma sporo zamówień i już ma opóżnienia zarówno w dostawie tramwajów dla Wrocławia i dla Krakowa. Dla Krakowa skonstruowano tramwaje tylko dla tego miasta. Są dłuższe od innych, maja inny wygląd...rozwiń całość

      Pesa ma sporo zamówień i już ma opóżnienia zarówno w dostawie tramwajów dla Wrocławia i dla Krakowa. Dla Krakowa skonstruowano tramwaje tylko dla tego miasta. Są dłuższe od innych, maja inny wygląd i maja zabierać ponad 300 pasażerów. Zamówili ich 36 sztuk i już się przymierzają do następnych. Jeżeli będziemy kupować tylko po kilka tramwajów na kilka lat to zostaniemy w tyle za Warszawą,Krakowem,Gdańskiem, którym już niewiele potrzeba by wycofać starsze wysokopodlogowe Konstale 105 Na. Wrocław musi znaleźć fundusze by od razu zamówić 30-100 sztuk i wyremontować torowiska oraz rozbudowac sieć tramwajową. Autobusów kupujemy 120 sztuk to i z tramwajami musi byc podobnie. Skąd Warszawa miała kasę by zamówić od razu najpierw aż 186 Pes a póżniej następne kilkadziesiąt.
      Ostatnio głośno że rozpisano następny przetarg na 6 tramwajów z mozliwościa rozszerzenia do 16 sztuk. Zgłosił się tylko poznański Modertrans z modelem Moderus Beta z częściowo-srodkową niska podłogą w środku podobny do naszych Protramów 205 Wr As. Prawdopodobnie nie dojdzie do podpisania umowy bo na placu boju musi być więcej niż jeden producent tramwajów. Te tramwaje sa tańsze ale przy Pesach wyglądają blado i lepiej by było żeby miasto wybrało jednak lepsze konstrukcje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piotrek

      Opinia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tramwaj pierwsza klasa, chociaz ja wolałbym Protram, ale jedna rzecz mnie doprowadziła do śmiechu. Mówią o systemie zapachowym, to się cieszę, patrzę na film, a tutaj Wunderbaum, śmiech na sali....rozwiń całość

      Tramwaj pierwsza klasa, chociaz ja wolałbym Protram, ale jedna rzecz mnie doprowadziła do śmiechu. Mówią o systemie zapachowym, to się cieszę, patrzę na film, a tutaj Wunderbaum, śmiech na sali.
      Takim systemem mógl się pochwalić konstal 50 lat temu. Zawieszenie wunderbaum jest śmieszne. Zresztą będą kradzione te drzewka, jeśli bedą tak wisiały na porączachzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Piotrek

      hytyr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Spokojnie, przecież nie będzie żadnych drzewek. System zapachowy jest wmontowany w klimatyzację. Nie wiem co za "mistrz" wpadł na pomysł, aby powiesić tę choinkę na prezentację :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ta a potem się okaże

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      że to nie tylko przystanki, ale też słupy i tory. Byleby intersystem miał zlecenia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Adam

      A (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A skąd wiadomo że trzeba poprawić pętle na Klecinie skoro Pesa tam nie jeździła (wg podanych tras)?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na Przyjaźni był testy,

      Anka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      o których zostało wspomniane w artykule. Tramwaj jeździł w nocy na odcinku pętla na Klecinie - przystanek Przyjaźni - stąd wiedzą, że jest za wąsko.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brednie o wózkach opowiadają ci co się kompletnie nie znają!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 11

      Skoda to nowoczesna konstrukcja, wyprzedzająca tramwaje ze skrętnymi wózkami o generację! Skody nie potrzebują wózków skrętnych , bo to zupełnie inna konstrukcja, tam skrętne są człony na...rozwiń całość

      Skoda to nowoczesna konstrukcja, wyprzedzająca tramwaje ze skrętnymi wózkami o generację! Skody nie potrzebują wózków skrętnych , bo to zupełnie inna konstrukcja, tam skrętne są człony na wózkach!!! Przez to pojazdy ciszej jeżdżą, są szybsze i mają krótszą drogę hamowania! Ale brednie o wózkach potrafią zrobić opinię ogółu!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ja Skód nie lubię

      Anka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Przede wszystkim przez ten koszmarny układ siedzeń, gdzie aby przejść do dalszej części członu, trzeba innym pasażerom po nogach deptać. Ale też przez wizg, który ten tramwaj wydaje - tory...rozwiń całość

      Przede wszystkim przez ten koszmarny układ siedzeń, gdzie aby przejść do dalszej części członu, trzeba innym pasażerom po nogach deptać. Ale też przez wizg, który ten tramwaj wydaje - tory tramwajowe mam tuż po oknem i naprawdę się cieszę, że jeżdżą po nich tylko Protramy i Konstale - gdybym miała słuchać przez cały dzień bzyczenia skód, byłoby ciężko to wytrzymać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szlifierka torowa

      martie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Ciszej jeżdżą??? Posłuchaj czasem jak biorą zakręty - na przykład na pl. Bema. Poprzednio takie dźwięki wydawał Konstal N.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brednie

      skrętny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Nie żal mi twojej głupoty!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      taka prawda

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      G***** zawsze pozna głupiego. Ale nie martw się. U ciebie głupota jest rodzinna więc to nie twoja wina.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lubię jeździć Skodą, czuć różnicę od rodzimych konstrukcji i to pod każdym względem!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Jeszcze będziemy żałować Skód!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PESA Twist

      onyx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

      już nie mogę się doczekać ich na Wrocławskich ulicach mam nadzieje że szybko się uporają z tymi poprawkami bo szkoda czasu sprzęt stoi i się marnuje :) a te dziadowskie szkody :) sprzedać i...rozwiń całość

      już nie mogę się doczekać ich na Wrocławskich ulicach mam nadzieje że szybko się uporają z tymi poprawkami bo szkoda czasu sprzęt stoi i się marnuje :) a te dziadowskie szkody :) sprzedać i kupować tylko rodzime tramwaje :)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jw

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Moze stac niech lepiej nie kupują pesy wszystko trzeba przerabiac to wlasnie jest polska norma skody jezdzą i nie trzeba przerabiac

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skody sprawują się świetnie ale nie na wrocławskich torowiskach!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

      To znacznie szybszy tramwaj od Pesy i cichszy ale tylko na dobrym torowisku, takim jakim jeszcze u nas się nie buduje! Skoda ma ładniejsze fotele, typowe dla Wrocławia z literką W

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      CO ciekawe...

      kRZYK! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Skoda 16T jest szersza o 6 cm (wg specyfikacji technicznej ma 2460 mm, Pesa 2400 mm). Perony były robione pod SZERSZĄ Skodę. Czyżby PESĄ bardziej bujało na boki?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      było to juz wyjaśniane

      emeryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Skoda ma zwężenie na dole a Pesa nie

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama