Nowe przejścia we Wrocławiu. Ułatwienia też dla rowerzystów....

    Nowe przejścia we Wrocławiu. Ułatwienia też dla rowerzystów. Kierowcy będą musieli zwolnić

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowe światła po dwóch stronach placu Kościuszki mają pomóc rozładować ruch w tym miejscu. Dziś tworzą się tam spore korki

    Nowe światła po dwóch stronach placu Kościuszki mają pomóc rozładować ruch w tym miejscu. Dziś tworzą się tam spore korki ©Tomasz Hołod

    Rusza budowa nowych świateł na ul. Świdnickiej. Będzie bezpieczniej, ale kierowcy zwolnią (na 300-metrowym odcinku będą musieli zatrzymać się trzy razy). Kolejna sygnalizacja stanie na pl. Kościuszki. Tam nowe światła po dwóch stronach placu mają pomóc rozładować ruch. Dziś tworzą się tam spore korki.
    Nowe światła po dwóch stronach placu Kościuszki mają pomóc rozładować ruch w tym miejscu. Dziś tworzą się tam spore korki

    Nowe światła po dwóch stronach placu Kościuszki mają pomóc rozładować ruch w tym miejscu. Dziś tworzą się tam spore korki ©Tomasz Hołod

    W tym tygodniu zacznie się budowa nowego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną przez jezdnię ul. Świdnickiej - przy skrzyżowaniu z ul. Bogusławskiego. Roboty oznaczają duże zmiany dla kierowców i pieszych. Ale to nie koniec zmian, bo już niebawem kolejne światła staną na pl. Kościuszki.

    Przejście dla pieszych na Świdnickiej ma poprawić bezpieczeństwo w tej okolicy. Teraz przez bardzo ruchliwą ulicę co chwilę przebiegają piesi.
    - Okolice Bogusławskiego czy ul. Nasypowej wieczorami tętnią życiem. Po dwóch stronach Bogusławskiego znajdują się sklepy, bary czy restauracje. - opowiada nam Adam Jakubczak, który często bawi się w barach pod nasypem kolejowym przy Bogusławskiego. - Bardzo często chcę przejść z jednego lokalu do innego, ale dwie strony Bogusławskiego przedzielone są ruchliwą jezdnią. Przejście dla pieszych jest 200 metrów dalej, przy skrzyżowaniu ze Swobodną. Prawda jest taka, że nikomu nie chce się dochodzić aż do tych pasów, dlatego przebiegają przez Świdnicką - dodaje Jakubczak.

    Ale kierowcy skręcający w ul. Świdnicką będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Na 300-metrowym odcinku - od Piłsudskiego do Swobodnej - na światłach zatrzymają się aż trzy razy. Oznacza to większe korki w centrum miasta. Będą zatrzymywać się też tramwaje.

    ZOBACZ, CO JESZCZE ZMIENIA SIĘ NA WROCŁAWSKICH DROGACH

    Na Świdnickiej wydłużą przystanek i wyznaczą drogę dla rowerów
    Nowe światła to nie koniec zmian na Świdnickiej. Robotnicy wydłużą też przystanek tramwajowy na środku jezdni. Zatrzymają się tam po dwa składy. Wreszcie poszerzony zostanie chodnik przy urzędzie miejskim. Do tej pory przejście tam dwóch osób naraz graniczyło z cudem. Trzeba było się przeciskać. - Teraz będzie trochę lepiej, bo przesuniemy barierki odgradzające pieszych od jezdni. Dzięki temu chodnik będzie szerszy o 30 centymetrów - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

    Rowerzyści też dostaną na ul. Świdnickiej prezent w postaci drugiej drogi rowerowej. Zostanie wyznaczona na jezdni w kierunku ul. Powstańców Śląskich. Liczba pasów dla aut się nie zmieni, ale zostaną zwężone.

    Roboty mają skończyć się do końca roku. Przez cały czas budowy utrzymany będzie ruch tramwajów i samochodów, nie zmieni się też liczba pasów ruchu, choć jezdnie będą zwężone.

    Sygnalizacja na pl. Kościuszki
    W ciągu kilku tygodni zacznie się też budowa kolejnej sygnalizacji świetlnej - tym razem po dwóch stronach placu Kościuszki. Nowe światła zostaną zamontowane przy dwóch istniejących już przejściach dla pieszych. Dokładnie w tych miejscach, gdzie plac łączy się z ulicą Kościuszki.

    Ta sygnalizacja świetlna bardziej nawet pomoże kierowcom niż pieszym. Dzisiaj jadący ul. Kościuszki często mają problem, bo wjechanie na rondo nie jest tutaj łatwe. Jeszcze trudniej jest z ronda zjechać, a nierzadko sznur aut na pl. Kościuszki blokuje przejazd samochodom jadącym Świdnicką.

    Dlatego też policjanci sterujący ruchem są częstymi gośćmi w tym miejscu. Nowe światła mają upłynnić ruch na pl. Kościuszki i rozładować korki. Czy tak się stanie - przekonamy się na początku 2015 roku, gdy nowa sygnalizacja zacznie działać.





    Czytaj także

      Komentarze (218)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przejścia dla pieszych

      Wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      A ja upominam się o przejście nadziemne na wysokości ulic Inowrocławskiej i Młodych Techników.
      Niepełnosprawni, starzy i chorzy nie mogą się przedostać na drugą stronę Legnickiej.
      Przejście...rozwiń całość

      A ja upominam się o przejście nadziemne na wysokości ulic Inowrocławskiej i Młodych Techników.
      Niepełnosprawni, starzy i chorzy nie mogą się przedostać na drugą stronę Legnickiej.
      Przejście podziemne jest nie do przebycia przez takie osoby. Społeczeństwo się starzeje - ułatwmy życie starymzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      schody ruchome

      kierowca z zamilowania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      schody ruchome... jak na całym swiecie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I

      Powiedzmy STOP arogancji ! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Nadchodzi taki magiczny czas, gdy raz na kilka lat władze miasta zaczynają patrzeć na Wrocławian łaskawszym okiem. Ten magiczny okres rozpoczął się jakiś czas temu, a nazywa się "okresem...rozwiń całość

      Nadchodzi taki magiczny czas, gdy raz na kilka lat władze miasta zaczynają patrzeć na Wrocławian łaskawszym okiem. Ten magiczny okres rozpoczął się jakiś czas temu, a nazywa się "okresem przedwyborczym". Miłościwie panujący włodarze, zwyczajowo głusi na nasze potrzeby, zamydlają obywatelom oczy prymitywną kiełbasą wyborczą. Zaprośmy ich do podzielenia się inwestycjami, które zaniechali, lub zrealizowali byle jak, czego przykładem są bezmyślnie wytyczane ścieżki rowerowe. Władza teoretycznie tworzy nowe ścieżki, ale jakie to ścieżki ! Przecinające drogę samochodom, odgrodzone jedynie białą farbą tandetne twory. Jedna jaskółka wiosny nie czyni, nie zmienia też niczego pojedyncza inwestycja. To jednak nie przeszkadza władzy mówić o jej powodzeniu. Mam nadzieję, że Waldemar Bednarz zrobi z tym porządek !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      właśnie na onecie piszą.....

      qweerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      że w Amstrdamie stolicy rowerów miasto jest tym zaśmiecone. Wyławiają wraki rowerowe z kanałów. Przegięcie w drugą stronę też nic dobrego nie wnosi.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jednych rażą rowery a innych psy

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      że w Amstrdamie stolicy rowerów miasto jest tym zaśmiecone.
      -------
      Zaśmiecone dziwnie brzmi w ustach zwolennika aut.
      Jak ma być jak w 700.000 Amsterdamie jest 600.000 rowerów?

      Ale tam rowery...rozwiń całość

      że w Amstrdamie stolicy rowerów miasto jest tym zaśmiecone.
      -------
      Zaśmiecone dziwnie brzmi w ustach zwolennika aut.
      Jak ma być jak w 700.000 Amsterdamie jest 600.000 rowerów?

      Ale tam rowery są chowane na parkingach służących do magazynowania wielu tysięcy rowerów. Co to zaśmiecenie rowerami jeśli porównać ile miejsca zajęłoby 600.000 aut.
      Równie dobrze można napisać że jak kosze stoją gęsto to zaśmiecają miasto tak samo jak rozsypane śmieci.
      Tak nie jest kolego .Nas może razić piętrowy stojak rowerowy oblepiony rowerami ale gdyby Holendrów raziło to by nadmiar rowerów schowali.Niestety gdy raza auta to żadne pieniądze nie pozwolą ich upchać po kątach.

      Wyławiają wraki rowerowe z kanałów. Przegięcie w drugą stronę też nic dobrego nie wnosi.
      --------
      Kolejne przegięcie.
      Jeśli rowery są wszędzie to stają się atakiem wandali . W Paryżu postawiono 26.000 rowerów miejskich i w pierwszym roku 8000 było zdewastowanych w tym wrzuconych do Sekwany.
      Równie dobrze można by krytykować rozwinięty transport kolejowy i tramwajowy że wiele pociągów to większy hałas.
      Ze rozwinięta żegluga to brzydkie rzeki.
      Ze jak dużo patroli policyjnych to państwo policyjne.
      Ze jak za często zamiatają to każdy papierek widać.
      Że jak szanują zieleń to strach stąpnąć na trawnik.
      Nie oceniaj z naszej perspektywy.
      Sterty rowerów w Holandii też mi się nie podobają ale nie mamy porównania do miasta parkingu , no chyba ze z Rzymem.
      Rowery ze względu na objętość to 10 razy mniejszy problem niż auta zatem da sie to cywilizować.
      Na reprezentacyjnych palcach robi się np automatyczne podziemne magazyny albo parkingi wielopoziomowe ukryte w budynkach
      Ich rowery nie drażnią, bo bardzo dobrze im służą.
      Rowery są wyławiane tez w Londynie z Tamizy.
      Są remontowane i przywracane do życia.Ciekawszym problemem jest to że w dużych miastach ginie do 80.000 rowerów rocznie.
      Na części zapewne my jeździmy.Są służby które odszukują skradzione albo zapomniane rowery non stop przeglądając numery

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zmiany

      obywatelka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Czas zmienić to miasto na lepsze! Waldemar Bednarz dobrze gada, wszystko ma ręce i nogi. Póki co miasto próbuje coś zrobić, kasę wydaje, a dalej nic do przodu.
      Zamiast zaczynać coś nowego, należy...rozwiń całość

      Czas zmienić to miasto na lepsze! Waldemar Bednarz dobrze gada, wszystko ma ręce i nogi. Póki co miasto próbuje coś zrobić, kasę wydaje, a dalej nic do przodu.
      Zamiast zaczynać coś nowego, należy zakończyć sprawy z przeszłości. Np co z tą wielką dziurą przez stadionem? były wielkie plany, a teraz mamy tam miejsce jeziorko, o ile spadnie deszcz.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      gadac to on sobie moze. jest lewakiem z sld, dla mnie to go dyskredytuje jako polityka, a nawet czlowieka. To sa polityczni nastepcy pzpr, zreszta wiekszosc po prostu kontuynuuje swoja prace z...rozwiń całość

      gadac to on sobie moze. jest lewakiem z sld, dla mnie to go dyskredytuje jako polityka, a nawet czlowieka. To sa polityczni nastepcy pzpr, zreszta wiekszosc po prostu kontuynuuje swoja prace z tamtych czasow. zygam tymi pijackimi mordamizwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      rzygam* ... zjadlo mi r

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie mieszać pojęć

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

      Na Świdnickiej wydłużą przystanek i wyznaczą drogę dla rowerów
      --------
      Odsyłam do kodeksu bo autor nie odróżnia drogi dla rowerów od pasa rowerowego.
      Czas edukować kierowców i to powinna robić...rozwiń całość

      Na Świdnickiej wydłużą przystanek i wyznaczą drogę dla rowerów
      --------
      Odsyłam do kodeksu bo autor nie odróżnia drogi dla rowerów od pasa rowerowego.
      Czas edukować kierowców i to powinna robić gazetazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I wzajemnie

      Waldemar. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Czas edukować rowerzystów. Z Kodeksu Drogowego. Powinna zająć się tym Policja i Straż Miejska!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gadasz jak kierowca król szos

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Edukować trzeba najpierw tych co zabijają .

      Policja nie jest od edukowania

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a ty nie odróżniasz "kodeksu" sprzed wieeelu lat, od obowiazujacego obecnie "Prawa o ruchu drogowym"

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      no chyba że ty nadal jeździsz wg. kodeksu ;)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przepisy drogowe są nie tylko w ustawie PoRD

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

      Nawet nie wiesz co to jest kodeks drogowy, myślisz że to tylko ustawa PoRD.
      Nie dziwi, bo mało który kierowca wie jakie dokumenty wchodzą w skład kodeksu i stąd obowiązków szukają tylko w PoRD.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tja

      elo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      i co z tego, że ty i tobie podobni wiecie gdzie są przepisy jak nie umiecie ich przyswoić? A one są DLA WASZEGO BEZPIECZEŃSTWA!
      Nie żadne ścieżki/drogi, kierowcy - WY I TYLKO WY MACIE ZADBAĆ O...rozwiń całość

      i co z tego, że ty i tobie podobni wiecie gdzie są przepisy jak nie umiecie ich przyswoić? A one są DLA WASZEGO BEZPIECZEŃSTWA!
      Nie żadne ścieżki/drogi, kierowcy - WY I TYLKO WY MACIE ZADBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak słabe szkolenie to słabi kierowcy

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Nie krzycz jak idiota nie znający netykiety.
      Jeżże autem już kilkadziesiąt aut a rowerem jeszcze dłużej.
      Potrafię zadbać o swoje bezpieczeństwo a twój wpis jest pusty, bo bez treści.
      W Polsce...rozwiń całość

      Nie krzycz jak idiota nie znający netykiety.
      Jeżże autem już kilkadziesiąt aut a rowerem jeszcze dłużej.
      Potrafię zadbać o swoje bezpieczeństwo a twój wpis jest pusty, bo bez treści.
      W Polsce ginie nawet 40 razy więcej rowerzystów niż w UE i nie jest to wina rowerzystów a tych co zabijają pieszych i często samych siebie.
      To polski system szkolenia kierowców jest słaby a ostanie zmiany spowodowały że 80-90 % osób oblewało egzaminy.

      Jako doświadczony uczestnik ruchu z cała odpowiedzialnością powtarzam że moje bezpieczeństwo jako pieszego czy rowerzysty zależy od tego czy uda się zdyscyplinować kierowców.
      Najłatwiej zacząć uczyć przepisów, bo większość ich nie zna , nie pamięta, lub udaje, że nie pamięta.

      Przykładowo na Świdnickiej większość kierowców jeździ po piktogramach rowerów zaczadzając drogę rowerzystom.
      Też zatrzymują się w śluzie rowerowej
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      droga, pas, rowerostrada ...

      normlany (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Ble, ble, ble ...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niedługo u nas zacznie się myslec o rowerach

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

      Widać, że nie jesteś normalny tylko rozmemłamy .
      Zresztą podpisujesz się odpowiednio "normlany" do treści w rodzaju ble ble

      Wrocław staje się coraz bardziej rowerowy .
      Ciekawe czy inne miasta...rozwiń całość

      Widać, że nie jesteś normalny tylko rozmemłamy .
      Zresztą podpisujesz się odpowiednio "normlany" do treści w rodzaju ble ble

      Wrocław staje się coraz bardziej rowerowy .
      Ciekawe czy inne miasta nas przegonią bo Kraków chce wydawać na scieżki kilka razy więcej niż Wrocław.
      Tam odbyło się niedawno referendum i ponad 85 % mieszkańców domagało się przyśpieszenia budowy ścieżek.
      Prezydentem to wstrząsnęło i powołał zespól do zroweryzowania miasta.
      Na ścieżki poza Krakowem marszałek też zdobył 200 mln zł.
      Inne województwa idą w ślady małopolskiego.
      Niedlugo zaczniemy gonić Europę.
      Lepiej późno niż wcale

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      nie 85% mieszkancow, a 85% glosujacych, ktorych to bylo 35%. To takie pierwsze klamstewko.
      Poza tym pytanie brzmialo "Czy zdaniem Pani/Pana w Krakowie powinno się budować więcej ścieżek...rozwiń całość

      nie 85% mieszkancow, a 85% glosujacych, ktorych to bylo 35%. To takie pierwsze klamstewko.
      Poza tym pytanie brzmialo "Czy zdaniem Pani/Pana w Krakowie powinno się budować więcej ścieżek rowerowych?"
      Gdyby takie zadano tutaj odp tez bylaby TAK, bo dlaczego nie? Gdyby jednak zapytano, czy zrezygnowac z transportu samochodowego (lub chocby poswiecic go kosztem sciezek), to juz mam wrazenie, ze wyniki bylyby calkiem inne.
      A juz zachwyt prezydenta miasta maczet, czlowieka ktory byl czlonkiem PZPR od 1956 roku, nie jest dlla mnie zadnym wyznacznikiem. A wrecz powodem, czy dzialac przeciwnie do jego komuszych ciagatek.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Polsce nagle się stawia rower na własciwym miejscu

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      nie 85% mieszkancow, a 85% glosujacych, ktorych to bylo 35%. To takie pierwsze klamstewko.
      ----------
      Jakie kłamstewko. To ty kałmiesz ze wszyscy mieszkańcy chodzą na wybory czy inne glosowania....rozwiń całość

      nie 85% mieszkancow, a 85% glosujacych, ktorych to bylo 35%. To takie pierwsze klamstewko.
      ----------
      Jakie kłamstewko. To ty kałmiesz ze wszyscy mieszkańcy chodzą na wybory czy inne glosowania.
      Ci co nie glosują prawa głosu nie maja.
      Na ścieżki zagłosowało więcej osób niż w wyborach samorządowych na prezydenta.
      Można śmiało przyjąć że na tak dużej próbce dało się ustalić że 85% mieszkańców chce ścieżek rowerowych.
      Jak masz inne dane to mnie popraw.

      Poza tym pytanie brzmialo "Czy zdaniem Pani/Pana w Krakowie powinno się budować więcej ścieżek rowerowych?"
      ---------
      Tak i ludzie dobrze wiedza ze za to trzeba zapłacić .
      Na 10 pytanych tylko niecale 1,5 osób nie chciało ścieżek.

      Gdyby takie zadano tutaj odp tez bylaby TAK, bo dlaczego nie?
      --------
      Bo dlatego ze trzeba za to zapłacić.
      Jednak po latach inwestowania w drogi do ludzi dotarło ze inwestycje w ścieżki są najtańsze i najbardziej efektywne.
      Do tego na bezpieczeństwie ludzi nie wolno oszczędzać.

      Gdyby jednak zapytano, czy zrezygnowac z transportu samochodowego (lub chocby poswiecic go kosztem sciezek), to juz mam wrazenie, ze wyniki bylyby calkiem inne.
      ----------
      Możesz sobie gdybać.
      Kazdy wie ile kosztuje wybudowanie kilometra drogi a ile scieżki.
      Dziś ogłoszą ile przybędzie we Wrocławiu ścieżek bez zmniejszania budżetu na remonty dróg.

      A juz zachwyt prezydenta miasta maczet, człowieka ktory byl czlonkiem PZPR od 1956 roku, nie jest dlla mnie zadnym wyznacznikiem.
      ---------
      Nie zachwyt ale przestrach ze jeśli nie zrealizuje głosów mieszkańców to poleci jego łeb.
      Wcześniej Majchrowski nie chciał dać na stałe 8 mln a teraz będzie stały budżet 29 mln.
      Prawdopodobnie będzie to stały procent z budżetu na drogi.

      A wrecz powodem, czy dzialac przeciwnie do jego komuszych ciagatek.
      ------
      Ostanie konferencje i sympozja pokazały ze w Polsce znajdą się miliardy na ścieżki w miastach i na trasy turystyczne w powiatach
      Rower jest motorem rozwoju regionu.
      Czegoś się od zachodu nauczylizwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ehhh

      elo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      ty faktycznie jesteś oporny na inny punkt widzenia.

      Tak jak mówiono - 85% głosujących chce ścieżki. Nie jeżdżę rowerem, nie lubię rowerzystów na drogach i jestem za ścieżkami rowerowymi POZA...rozwiń całość

      ty faktycznie jesteś oporny na inny punkt widzenia.

      Tak jak mówiono - 85% głosujących chce ścieżki. Nie jeżdżę rowerem, nie lubię rowerzystów na drogach i jestem za ścieżkami rowerowymi POZA JEZDNIĄ!
      Jeśli w pytaniu było by "...wybudowanie nowych ścieżek rowerowych POZA JEZDNIĄ..." to i 100% było by ZA. Bo nie mam żadnych przeciwwskazań do tego. Podobnie jak budowa chodników a są miejsca we wrocławiu gdzie zasuwa się z przystanku po poboczu z trawy do domu.

      Niestety debile z urzędu miejskiego serwują kierowcom zwężenia jezdni po to by 2 rowery na godzinę przejechały. I to jest główny zarzut by ścieżek/dróg/whatewa w ten sposób nie budować.
      Ale będą się zasłaniać później tymi 85% głosujących.

      Trzeba zapłacić - no trzeba, pieniądze na większe bezsensy szły...
      --------------
      odpuszczam sobie twoje wyidealizowane teorie bo szkoda czasu na nie. Nauczysz się żyć w społeczeństwie, respektować drugiego człowieka i kultury w stosunku do innego uczestnika drogi wtedy porozmawiamy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      jestes debilem, to moj komentarz na twoje wypociny.
      Skoro nie umiesz dyskutowac na temat, uzywajac interpunkcji, to nie bedziemy rozmawiac w ogole. Nie dosc, ze bredzisz, snujesz wlasne wizje...rozwiń całość

      jestes debilem, to moj komentarz na twoje wypociny.
      Skoro nie umiesz dyskutowac na temat, uzywajac interpunkcji, to nie bedziemy rozmawiac w ogole. Nie dosc, ze bredzisz, snujesz wlasne wizje obalajac fakty poparte liczbami, to po prostu polowy nie rozumiem, bo nie uzywasz jezyka polskiego.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zastanówcie się nad tym, co robicie

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Komentarz poprzednika nie jest na wysokim poziomie. To pieniactwo. Takie zachowanie negatywnie wpływa na bezpieczeństwo na drogach. Kłócimy się i powiększamy wzajemną niechęć. Potem przenosi się to...rozwiń całość

      Komentarz poprzednika nie jest na wysokim poziomie. To pieniactwo. Takie zachowanie negatywnie wpływa na bezpieczeństwo na drogach. Kłócimy się i powiększamy wzajemną niechęć. Potem przenosi się to na drogi. I po co?
      Jak w biblijnej wieży Babel. Pomieszano nam języki i nie możemy się dogadać. Przez to dalej jedna i druga strona będzie niezadowolona.
      Pamiętajmy też, że tak na prawdę skłócenie pieszych, rowerzystów i kierowców jest władzy na rękę. Takie zajęcie zastępcze (nie temat zastępczy, bo temat komunikacji to nasze życie codzienne i jest istotny, tylko, że kłótnie i rzucanie obelg w stylu "jesteś debilem" kompletnie nic nie wnosi)...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      a probowales przeczytac to, co poprzednik pisze? jak sie odnosi do faktow? jesli dla ciebie ta osoba nie jest debilem, to przykro mi. Ja nazywam rzeczy po imieniu, a z amebami rozmawiac sie nie da,...rozwiń całość

      a probowales przeczytac to, co poprzednik pisze? jak sie odnosi do faktow? jesli dla ciebie ta osoba nie jest debilem, to przykro mi. Ja nazywam rzeczy po imieniu, a z amebami rozmawiac sie nie da, nie to stadium ewolucjizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jestem za referendum. zapytajmy ludzi czy chcą tych ograniczeń

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Tu się zgadzam. Zapytajmy ludzi czy tego chcą.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak będą zamykać centrum to zrobią referendum

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      ludzie mają już dość tych trudności i ograniczeń jakie powodują korki.
      Dlatego chcą inwestycji w MPK i rowery licząc że to odkorkuje centrum i nie wprowadzą zakazu wjazdu jak w Krakowie


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ehe

      elo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      na 100% wszyscy ludzie mieszkający te 1-5km od rynku JEDZIE AUTEM DO PRACY przez rynek/w okolice rynku.
      I przez te kolejne przejścia i światła ci sami ludzie przesiądą się na rower i do mpk bo...rozwiń całość

      na 100% wszyscy ludzie mieszkający te 1-5km od rynku JEDZIE AUTEM DO PRACY przez rynek/w okolice rynku.
      I przez te kolejne przejścia i światła ci sami ludzie przesiądą się na rower i do mpk bo więcej pieniędzy się w nie wpakuje [notabene ich pieniędzy].

      Nie przyszło ci na myśl, że w autach jadą ludzie co mają 15-35 km do miejsca docelowego i przejazd przez miasto jest najkrótszą i najszybszą drogą?! Żadne MPK a tym bardziej rower nie zda tutaj egzaminu!
      A sztuczne wydłużanie tego cyklu powoduje frustrację i stres nie robiąc przyjemności NIKOMU poza urzędnikiem co premię za kolejny d****** pomysł dostał.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Coraz bliżej Europy

      jerry (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      Ale kierowcy skręcający w ul. Świdnicką będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Na 300-metrowym odcinku - od Piłsudskiego do Swobodnej - na światłach zatrzymają się aż trzy razy. Oznacza to większe...rozwiń całość

      Ale kierowcy skręcający w ul. Świdnicką będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Na 300-metrowym odcinku - od Piłsudskiego do Swobodnej - na światłach zatrzymają się aż trzy razy. Oznacza to większe korki w centrum miasta. Będą zatrzymywać się też tramwaje
      ----------
      To pisał ktoś kto nie ma pojęcia o inżynierii ruchu.
      Jeśli przejścia są blisko siebie to się światłą synchronizuje.
      Tak skrzyżowania na starówce są blisko siebie, a wiemy ze jak przybywa aut to przybywa świateł.
      Mam nadzieje ze Bogusławskiego a może i Nasypowa odżyją dziki temu przejściu.Szkoda że tak późno
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      wroclaw nie ma starowki sloiku, zniknij juz z forum z tymi swoimi bredniami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      coraz dalej europy

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      "Jeśli przejścia są blisko siebie to się światłą synchronizuje."

      -------
      To pisał ktoś kto nie ma pojęcia o inżynierii ruchu we Wrocławiu.
      Mogę założyć się o każde pieniądze, że, tradycyjnie we...rozwiń całość

      "Jeśli przejścia są blisko siebie to się światłą synchronizuje."

      -------
      To pisał ktoś kto nie ma pojęcia o inżynierii ruchu we Wrocławiu.
      Mogę założyć się o każde pieniądze, że, tradycyjnie we Wrocławiu, światła będą połączone w "czerwoną falę"...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uczymy się od krajów gdzie autoholizm opadł

      jam ci to (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      To pisał ktoś kto nie ma pojęcia o inżynierii ruchu we Wrocławiu.
      Mogę założyć się o każde pieniądze, że, tradycyjnie we Wrocławiu, światła będą połączone w "czerwoną falę"...
      ----------
      No to...rozwiń całość

      To pisał ktoś kto nie ma pojęcia o inżynierii ruchu we Wrocławiu.
      Mogę założyć się o każde pieniądze, że, tradycyjnie we Wrocławiu, światła będą połączone w "czerwoną falę"...
      ----------
      No to jeśli jest fala czerwona to wystarczy odczekać pól cyklu i jechać na zielonej.
      Takie to trudne do zrozumienia?
      A czerwona fala to karne właczenie czerwonego dla kierowców przekraczających prędkość.
      Tak jeden idiota spowalnia resztę .
      Wystarczy patrzeć na znaki i czerwona fala się nie włączyzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      ma kraszewskiego net podpieli? masz dostep caly dzien czy tylko w wyznaczonych godzinach?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OT

      OT (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Musieli cię dawno przenieść skoro nie wiesz.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      .... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      no widzisz, zdrowy jestem, wiec nie wiem - tu sie zgadzamy. Ale nie byla to odp na moje pytanie, choc to mnie nie dziwi, zawsze zmieniacie temat gdy trafia w czuly punkt. Rozumiem, ze niestabilnosc...rozwiń całość

      no widzisz, zdrowy jestem, wiec nie wiem - tu sie zgadzamy. Ale nie byla to odp na moje pytanie, choc to mnie nie dziwi, zawsze zmieniacie temat gdy trafia w czuly punkt. Rozumiem, ze niestabilnosc umyslowa jest takowym w tym przypadku.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      które to kraje???

      qweerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      To te co liżą putinowi tyłek??? Czy te gdzie biały europejczyk jest mniejszością we własnym kraju??? Czy te które wkrótce będą islamskimi emiratami???


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      te

      nudzisz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      do których uciekła już cała masa zmęczonych lokalnym zabobonem i duchotą umysłową podobnych tobie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      fantastyczny pomysł, sam go wymyśliłeś czy takie coś faktycznie działa?

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      pomysł jest przedni! :D Więc tak, mamy kierowcę który przekracza przepisy, pędzi przez miasto. Znając takich wariatów, przeważnie przelatuje też na pomarańczowym, a bywa że i czerwonym. W związku z...rozwiń całość

      pomysł jest przedni! :D Więc tak, mamy kierowcę który przekracza przepisy, pędzi przez miasto. Znając takich wariatów, przeważnie przelatuje też na pomarańczowym, a bywa że i czerwonym. W związku z tym należy go "ukarać" wysypując mu przed auto ludzi na przejściu na pieszych! ;) no fantastyczny pomysł...!
      Fotokomórka wykrywa zbyt szybką jazdę i system wypuszcza na pasy kilku kamikadze. Wariat drogowy zastopowany! tadaaa, niech żyje system!

      A tak poważnie: słyszałeś o tym, czy Ci się to przyśniło z piątku na niedzielę? ;)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Tak to działa.
      Jest ograniczenie do 40 i kamera na pomiarze odcinkowym wyłapuje tych co za szybko jadą . Zanim się zbliża do skrzyżowania dostają czerwone .
      Tak na krótko na 2-3 sekundy aby...rozwiń całość

      Tak to działa.
      Jest ograniczenie do 40 i kamera na pomiarze odcinkowym wyłapuje tych co za szybko jadą . Zanim się zbliża do skrzyżowania dostają czerwone .
      Tak na krótko na 2-3 sekundy aby wyhamowali .
      Wspaniale to działa tam gdzie boczne odnogi nie mają świateł na Ślężna /Weigla.
      Nie jest prawdą ze wpuszcza się pieszych pod koła bo są czasy ewakuacji a jak kierowca chce wjechać na czerwonym w pieszych to może to zrobić na kazdym skrzyżowaniuzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hmmm

      Egghead (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Generalnie się z Tobą zgadzam, poza punktem, że to dobrze działa na przejściu Ślężna/Weigla. Jadąc przepisowo 50 kmph dostaje się czerwone w takim momencie, że trzeba zwolnić min. do 40 kmph, a i...rozwiń całość

      Generalnie się z Tobą zgadzam, poza punktem, że to dobrze działa na przejściu Ślężna/Weigla. Jadąc przepisowo 50 kmph dostaje się czerwone w takim momencie, że trzeba zwolnić min. do 40 kmph, a i to tyczy tylko tych, co wiedzą jak te światła działają, reszta musi niemal się zatrzymać. Natomiast kamikadze jadący 80 kmph i szybciej dostają czerwone jak już przejadą... Cierpi reszta z tyłu. Dodatkowo część osób przyzwyczajona do kiepskiego działania tych świateł nie hamuje, a może się zdarzyć, że wyjdą akurat piesi.
      Podsumowując, wyszło socjalistycznie - szczytna idea, wykonanie krajowe.
      Piękna zielona fala była przez całą Grabiszyńską, jadąc 50-55 kmph nie trafiało się na czerwone. Niestety niektóre sygnalizatory rozregulowano po remoncie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trasa zastepcza

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      W większości przypadków brakuje tras alternatywnych i konieczne jest przejechanie przez Świdnicką, chociaż o wiele chętniej pojechałabym inną trasą mniej zatłoczoną. Albo zawężanie ulicy do...rozwiń całość

      W większości przypadków brakuje tras alternatywnych i konieczne jest przejechanie przez Świdnicką, chociaż o wiele chętniej pojechałabym inną trasą mniej zatłoczoną. Albo zawężanie ulicy do szerokości malucha aby zmieścić tam pas dla rowerzystów to też kompletna bzdura i tylko zwiększa ryzyko zderzenia, czy kolizji... kierowcy muszą się skupiać jak jechać taką drogą, żeby nie zahaczyć o rowerzystę, obserwować dookoła otoczenie czy jakiś pieszy nie wylezie na jezdnię, patrzeć na miliony znaków i sygnalizacji świetlnych... tak, zdecydowanie bezpieczniej jest dodać kolejne światła, zwiększyć ścisk na drodze i nie dać alternatywy kierowcom.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziś szybiej rowerem a niebawem też piechotą

      japa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      W większości przypadków brakuje tras alternatywnych i konieczne jest przejechanie przez Świdnicką, chociaż o wiele chętniej pojechałabym inną trasą mniej zatłoczoną. Albo zawężanie ulicy do...rozwiń całość

      W większości przypadków brakuje tras alternatywnych i konieczne jest przejechanie przez Świdnicką, chociaż o wiele chętniej pojechałabym inną trasą mniej zatłoczoną. Albo zawężanie ulicy do szerokości malucha aby zmieścić tam pas dla rowerzystów to też kompletna bzdura i tylko zwiększa ryzyko zderzenia, czy kolizji...
      ----------
      Trzeba byc niezłym głupkiem myśląc że bez pasa rowerowego jest szerzej i bezpieczniej

      kierowcy muszą się skupiać jak jechać taką drogą, żeby nie zahaczyć o rowerzystę, obserwować dookoła otoczenie czy jakiś pieszy nie wylezie na jezdnię, patrzeć na miliony znaków i sygnalizacji świetlnych...
      ---------
      Widzę, ze znasz obowiązki kierowców.
      Ci którzy maja je w doopie powodują ofiary
      Nie tylko kierowcy nie mają tras alternatywnych ale i rowerzyści

      tak, zdecydowanie bezpieczniej jest dodać kolejne światła, zwiększyć ścisk na drodze i nie dać alternatywy kierowcom.
      --------
      Tak to już działa ze im więcej auta tym więcej świateł i korków i auto traci sens na zatłoczonych ulicach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do japy

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Rower jest ok, rowerzyści - już na pewno nie ...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      japa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Rower jest ok, rowerzyści - już na pewno nie ...
      ----
      Skąd ta pewność ?
      Domyslam się ze jesteś zapalonym kierowca?
      Mi rowerzyści nie przeszkadzają .
      Tylko raz musiałem ostrzej hamować.
      No ale...rozwiń całość

      Rower jest ok, rowerzyści - już na pewno nie ...
      ----
      Skąd ta pewność ?
      Domyslam się ze jesteś zapalonym kierowca?
      Mi rowerzyści nie przeszkadzają .
      Tylko raz musiałem ostrzej hamować.
      No ale ja na nich zwracam uwagę i pewnie stad brak kłopotów.

      Rower nie zabija a tylko rysuje.
      To auto zabija ale ono samo nie jedzie.

      Nie ma sensu pisać o liczbach kto gorzej się zachowuje ale o skutkach.
      Taka Szwecja najpierw przykręciła śrubę kierowcom a gdy spadła liczba wypadków zamarzyło im się aby nie zginał ani jeden człowiek.
      U nas nikt nie marzy aby zejść do 1000, bo jeszcze nie tak dawno ginęło prawie 10.000.

      Nikt tak nie dowodzi ze Polacy to głupcy jak liczba ofiar na drogach.
      A tymczasem osoby takie jak Ty napadają na rowerzystów.
      Jesteś w stanie racjonalnie myśleć?

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tja

      elo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      to widać, że autem nie jeździsz.

      Nie raz nie dwa musiałem hamować czy szerokim łukiem wymijać debili na dwóch kołach bo królewicze i księżny środkiem pasa/ obok siebie jadą. Co tam, oświetlenie...rozwiń całość

      to widać, że autem nie jeździsz.

      Nie raz nie dwa musiałem hamować czy szerokim łukiem wymijać debili na dwóch kołach bo królewicze i księżny środkiem pasa/ obok siebie jadą. Co tam, oświetlenie roweru, co tam DDR, co tam czerwone światło, wtargnięcie na pasy, jazda pod prąd... przecież są na rowerze!

      Kolejna bezmózga grupa użytkowników dróg co to się im do rozumków wkłada, że kierowca zadba o ich bezpieczeństwo... a później są tragedie na drogach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Nikt nie napisał, żeby usunąć rowerzystów czy pasy rowerowe! Są potrzebne i każdy o tym wie, ale nie sądzę, żeby wciskanie na siłę pasów dla rowerzystów na ulice było dobrym pomysłem. Szczególnie...rozwiń całość

      Nikt nie napisał, żeby usunąć rowerzystów czy pasy rowerowe! Są potrzebne i każdy o tym wie, ale nie sądzę, żeby wciskanie na siłę pasów dla rowerzystów na ulice było dobrym pomysłem. Szczególnie dla rowerzystów, którzy mogą być potrąceni przez mniej rozważnych kierowców, a takich nie brakuje. Ja bałabym się takimi ścieżkami jeździć właśnie ze względu na piratów, którzy mając mało miejsca zapewne próbowaliby wjechać na mój pas dla rowerzysty.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pasy rowerowe się sprawdziły na zachodzie i w USA

      japa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Nikt nie napisał, żeby usunąć rowerzystów czy pasy rowerowe! Są potrzebne i każdy o tym wie, ale nie sądzę, żeby wciskanie na siłę pasów dla rowerzystów na ulice było dobrym pomysłem. Szczególnie...rozwiń całość

      Nikt nie napisał, żeby usunąć rowerzystów czy pasy rowerowe! Są potrzebne i każdy o tym wie, ale nie sądzę, żeby wciskanie na siłę pasów dla rowerzystów na ulice było dobrym pomysłem. Szczególnie dla rowerzystów, którzy mogą być potrąceni przez mniej rozważnych kierowców, a takich nie brakuje.
      --------
      Przecież na Świdnickiej jest już pseudopas.
      Teraz będzie wydzielony wiec jak kierowca jadący innym pasem może potrącić rowerzystę jadącym pasem rowerowym?

      Ja bałabym się takimi ścieżkami jeździć właśnie ze względu na piratów, którzy mając mało miejsca zapewne próbowaliby wjechać na mój pas dla rowerzysty.
      --------
      Przecież za przekroczenie ciągłej od razu mandat.
      Dziś mogą po pseudopasie jeździć i już były potrącenia.
      Jest pas rowerowy miedzy Piłsudskiego i Bałuckiego i kierowcy oduczyli się nim jeździć
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      to teraz do slynnego mitycznego zachodu jeszcze USA doszlo? Gdzie w USA sie sprawdzily, prosze powiedz...
      I zacznij uzywac jednego podpisu, bo juz z 10 roznych zauwazylem - to objaw choroby...rozwiń całość

      to teraz do slynnego mitycznego zachodu jeszcze USA doszlo? Gdzie w USA sie sprawdzily, prosze powiedz...
      I zacznij uzywac jednego podpisu, bo juz z 10 roznych zauwazylem - to objaw choroby psychicznej, na co wskazuja rowniez twoje komentarzezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kupiłem sobie ciągnik, pojemność dwa czterysta...

      masa krytyczna debi.. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

      ...ale wybudowali "tarakty" rowerowe i zamieniłem go na rower, żeby ustawiać się z tyłu za pedałującymi na okrągło i dać czadu razem z nimi. Konretnie to był Rover, pojemnośc 2400 ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      200 metrów

      zdegustowany kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      od bogusławskiego do przejścia to chyba tylko w pijanym widzie po tych barach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I znów jazgot autoholików

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 23

      Co rusz w gazecie artykuły o budowie infrastruktury poprawiającej wygodę pieszych i rowerzystów i za każdym razem mamy wysyp histerycznych jęków autoholików, którzy nie są w stanie pogodzić się z...rozwiń całość

      Co rusz w gazecie artykuły o budowie infrastruktury poprawiającej wygodę pieszych i rowerzystów i za każdym razem mamy wysyp histerycznych jęków autoholików, którzy nie są w stanie pogodzić się z oddaniem choćby odrobiny swoich niezasłużenie zdobytych przywilejów. Za każdym razem czytam te komentarze z ciekawością oraz z nieukrywaną satysfakcją, nie mogąc wyjść z podziwu dla determinacji ludzi, dla których auto stało się niemal świętością, a wszyscy próbujący utrudnić im korzystanie z tego środka transportu są odsądzani od czci i wiary. Kierowca w tym mieście to pan oraz władca udzielny i nikt nie będzie mu nakazywał ograniczać jego rozpasania na drodze. Przesiadka na rower albo do tramwaju? Przecież taki "hrabia" przyrośnięty do fotela samochodowego nie zniży się do jeżdżenia pojazdami dla plebsu? Rowerzyści powinni według takiego satrapy samochodowego w ogóle jeździć tylko po wałach nad Odrą albo przemykać opłotkami przez jakieś podwórka, tramwaje to w ogóle powinni wycofać z ruchu, bo przecież nie pozwalają mu rozpędzić się w centrum do 100 km/h, a piesi? Ci najlepiej jakby chodzili tylko pod ziemią albo po jakichś wyimaginowanych kładkach nad jezdniami. Wtedy taki pan i władca samochodu jechałby swoim autkiem jak król, mając wszystko i wszystkich w serdecznym poważaniu, na szczęście takie pomysły to tylko w bajkach, a Wrocław wraca powoli do normalności, gdzie WSZYSCY uczestnicy ruchu drogowego traktowani są równo i każdy ma prawo do bezpiecznego oraz wygodnego przemieszczania się po mieście. Po latach dominacji aut wracamy do punktu wyjścia, szkoda tylko że tak dużo czasu i pieniędzy zmarnowaliśmy, żeby w końcu zrozumieć, że wpychanie coraz więcej aut do centrum musi się kiedyś skończyć drogowym paraliżem...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Budowanie co 100m przejscia dla pieszych nie powoduje wzrostu komfortu pieszych a urzedasow z UM

      Wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Oba te pomysly sa zwyczajnie w swiecie g***** i nielogiczne. Jesli do obu przesc dla pieszych jest po okolo 100m to po co budowac kolejne? ano po to zeby te dochodzily do drzwi urzedu miasta - to...rozwiń całość

      Oba te pomysly sa zwyczajnie w swiecie g***** i nielogiczne. Jesli do obu przesc dla pieszych jest po okolo 100m to po co budowac kolejne? ano po to zeby te dochodzily do drzwi urzedu miasta - to zwykle marnoweanie pieniedzy na urzedasow. Na kosciuszki jak postawia doatkowa bariere ograniczajaca plynnosc ruchu w postaci swiatel to nie spowoduja ze ruch bedzie sie tam odbywal plynniej. Bariera zawsze zatrzymuje ruch a nie go rozladowuje.
      Co do MPK to jak je zaczna czyscic a nie myc tylko z zewnatrz, ja zabiora z autobusow i tramwajow smierdzacych zuli, jak tramwaje beda jezdzic tam gdzie oczekuja tego pasarzerowie, jak beda jezdzic czesciej niz co 15-20 min to wowczas stana sie alternatywa dla auta. Transport zbiorowy we Wroclawiu to zwykla prowizorka. Sam z niego korzystam na codzien, ewentualnie poruszam sie pieszo lub rowerem. Ale tego poziomu uslug MPK nie moge rekomendowac nawet wrogowi. Co do rowerzystow to powinni jezdzic albo swoimi sciezkami albo jezdnia. Prawa jest tez ze wsrod tych rowezystow sa pospolici huligani ubrani w nowe, swiecace i obcisle kolorowe stroje. To ze taki jest modny nie oznacza ze nie jest zwyklym chamem.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kościuszki ma być trasą główną

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Oba te pomysly sa zwyczajnie w swiecie g***** i nielogiczne. Jesli do obu przesc dla pieszych jest po okolo 100m to po co budowac kolejne? ano po to zeby te dochodzily do drzwi urzedu miasta - to...rozwiń całość

      Oba te pomysly sa zwyczajnie w swiecie g***** i nielogiczne. Jesli do obu przesc dla pieszych jest po okolo 100m to po co budowac kolejne? ano po to zeby te dochodzily do drzwi urzedu miasta - to zwykle marnoweanie pieniedzy na urzedasow.
      ----------
      Jakbyś znał przepisy to byś nie zadawał głupich pytań.
      Chodzi o to aby piesi nie przechodzili pod wiaduktem.
      Chodzi też o to aby ożywić deptak wzdłuż estkady

      Na kosciuszki jak postawia doatkowa bariere ograniczajaca plynnosc ruchu w postaci swiatel to nie spowoduja ze ruch bedzie sie tam odbywal plynniej. Bariera zawsze zatrzymuje ruch a nie go rozladowuje.
      ------
      Kompletny brak znajomości miasta
      Światła są przy pedecie wiec auta i tak stoją zaś Kościuszki się korkuje i policja musi ręcznie przepychać.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      realisto bądź realistą.... nie pajacuj

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 13

      Nie używaj starej śpiewki o trosce o pieszych. Oni chodzą po chodnikach, nie po ulicach. Rowerowa swołocz zaś terroryzuje pieszych i kierowców. Do twojej zakutej pały niech dotrze, że najpierw robi...rozwiń całość

      Nie używaj starej śpiewki o trosce o pieszych. Oni chodzą po chodnikach, nie po ulicach. Rowerowa swołocz zaś terroryzuje pieszych i kierowców. Do twojej zakutej pały niech dotrze, że najpierw robi się dobrą KZ a potem ogranicza ruch w centrum. Najpierw robi się obwodnicę śródmiejską jak w Brnie lub Ołomuńcu w Czechach a potem coś zabiera. To samo jest na Węgrzech. Tanie parkingi na obrzeżach i tania komunikacja. A jeszcze mając metro moża w ogóle zakazać wjazdu tam samochodom. U nas krzykliwa rowerowa swołocz wymusza rozwiązania kosztem kierowców korkując tylko ruch. Piesi też was mają dość i waszych rajdów po chodnikach. Na zachodzie najpierw się robi potem zakazuje.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gadał dziad do obrazu

      kierowca2 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Najpierw robi się obwodnicę śródmiejską jak w Brnie lub Ołomuńcu w Czechach a potem coś zabiera.
      ----------------
      Rolę obwodnicy przejęła 40 lat temu Piękna i Kamienna, potem zbudowali...rozwiń całość

      Najpierw robi się obwodnicę śródmiejską jak w Brnie lub Ołomuńcu w Czechach a potem coś zabiera.
      ----------------
      Rolę obwodnicy przejęła 40 lat temu Piękna i Kamienna, potem zbudowali O.Śródmiejską, którą omijam szerokim łukiem jadąc równoległymi ulicami.
      Nikt na razie nic nie zabrała.
      Robi się obwodnice Starego Miasta z ulicy Podwale toteż ruch wpuszczony w Kościuszki musi być upłynniony kosztem Świdnickiej.
      Świdnicka wprowadza do centrum, a Kościuszki i Podwale to są właśnie drogi które stanowią objazd.
      Dzięki temu zmaleje ruch na trasie w-z ale tu trzeba jeszcze poczekać na most Wschodni aby ograniczyć parcie na most Grunwaldzki.
      Krótko mówiąc auta ze starówki będą rugowane poza fosę/

      To samo jest na Węgrzech. Tanie parkingi na obrzeżach i tania komunikacja.
      -------
      Mamy drogą KZ bo trzeba było finansować remonty dróg.
      Może zrobią darmowa jak zechcą kierowcom przytrzeć nosa.

      A jeszcze mając metro moża w ogóle zakazać wjazdu tam samochodom.
      ------------
      Bzdura.Nie masz pojęcia o metrze
      Piszesz tak bo dobrze wiesz ze go tu nigdy nie będzie.
      Niemcy zafundowali nam tramwaje i metro nam nie potrzebne

      U nas krzykliwa rowerowa swołocz wymusza rozwiązania kosztem kierowców korkując tylko ruch.
      ---------
      trzba być idiota aby nie zauważyć ze auta od połowy lat 90-tych zablokowały Wrocław a rower to ratunek dla miasta .
      Otwarcie AOW i OS poprawiło trochę sytuacje ale ten efekt niebawem będzie skonsumowany bo aut przybywa.
      Zatem nie oszukuj sam siebie.

      Piesi też was mają dość i waszych rajdów po chodnikach.
      ------
      Trzeba być kretynem aby myśleć ze uda się w ten sposób zakłamać rzeczywistość .
      To z winy głupich kierowców rowery przeniosły się z jezdni na chodniki.
      Właśnie artykuł jest o zabieraniu przestrzeni kierowcom dla rowerów i oddawaniu pieszym.
      Rozumiesz po co te inwestycje ciołku?
      Jak czytam co piszesz to myślę ze to przez takich ajk ty rowery uciekły z jezdni

      Na zachodzie najpierw się robi potem zakazuje.
      --------
      Nie będzie żadnych zakazów. Auta będą stać w korkach a rowery jechać swoim pasem.
      Czego nie rozumiesz autoholiku?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wsiadź keidyś do KZ lub rower bo piltolisz o rzeczach,których nie znasz

      kierowca2 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Nie używaj starej śpiewki o trosce o pieszych. Oni chodzą po chodnikach, nie po ulicach.
      -------
      Chodniki wchodzą w skład ulicy czyli drogi miejskiej.
      Niestety zdaje się nie wiesz, że tysiące...rozwiń całość

      Nie używaj starej śpiewki o trosce o pieszych. Oni chodzą po chodnikach, nie po ulicach.
      -------
      Chodniki wchodzą w skład ulicy czyli drogi miejskiej.
      Niestety zdaje się nie wiesz, że tysiące pieszych ginie na przejściach czyli na jezdni a nie na chodniku

      Rowerowa swołocz zaś terroryzuje pieszych i kierowców.
      ----------
      Tym stwierdzeniem pokazujesz żeś zwykły troll i idiota

      Do twojej zakutej pały niech dotrze, że najpierw robi się dobrą KZ a potem ogranicza ruch w centrum
      ---------
      Taki autoholik jak ty nie wsiądzie do KZ a ta jest dobra juz dziś co nie znaczy ze nie można udoskonalić.
      Ale to się odbędzie kosztem aut bo drogi nie są z gumyzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uderz w stół i jakiś autoholik się odezwie

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      Zakuta pała, rowerowa swołocz, oto przejaw "kultury" autoholika. Słowa te doskonale obrazują stan psychiczny takich ludzi jak ty. Nadmierna jazda autem wywołała u ciebie tzw. syndrom Mad Maxa,...rozwiń całość

      Zakuta pała, rowerowa swołocz, oto przejaw "kultury" autoholika. Słowa te doskonale obrazują stan psychiczny takich ludzi jak ty. Nadmierna jazda autem wywołała u ciebie tzw. syndrom Mad Maxa, nazywany w krajach anglojęzycznych Roud Rage. Takie osoby jak ty widzą wroga w każdym innym użytkowniku drogi, który śmie im rzekomo przeszkadzać w płynnej, szybkiej jeździe. Do takich jak ty nie dociera, że rowerzyści oraz piesi też mają prawo przemieszczać się po mieście w sposób bezpieczny oraz wygodny. Dla takich jak ty liczy się tylko własna wygoda i nic więcej. Takich jak ty powinno się leczyć, a najlepszą formą terapii jest odebranie prawa jazdy oraz konfiskata auta. Na szczęście ostatnio policja zaczęła częściej odbierać uprawnienia piratom samochodowym, także jest jakaś poprawa w tej materii. Choć jeszcze dużo nam brakuje do zachodnich krajów cywilizowanych, gdzie prawa rowerzystów oraz pieszych są ze znacznie większą skrupulatnością przestrzegane.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      realisto - sam obrażasz a narzekasz gdy ktoś ci odpowie.

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Po pierwsze nie bełkocz po angielsku. Jesteśmy w Polsce i tu się mówi w tym języku. Wstydzisz się polskiego??? Po drugie twoje wymogi o konfiskacie auta to przejaw bolszewizmu. Może jeszcze...rozwiń całość

      Po pierwsze nie bełkocz po angielsku. Jesteśmy w Polsce i tu się mówi w tym języku. Wstydzisz się polskiego??? Po drugie twoje wymogi o konfiskacie auta to przejaw bolszewizmu. Może jeszcze rozstrzeliwać??? Puknij się w d.e.b.i.l.n.ą łepetynę jak cymbał brzmiącą. I może wymienisz te kraje gdzie lepiej???? Tylko już nie bełkocz o Kopenhadze....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Roud Rage?

      .... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      Zanim zaczniesz uzywac slow obcojezycznych radze zapoznac sie z ich pisownia, bo robisz z siebie niezlego debila panie "roud" realisto.
      Jakie to sa "zachodnie kraje cywilizowane"? Prosze, wypisz...rozwiń całość

      Zanim zaczniesz uzywac slow obcojezycznych radze zapoznac sie z ich pisownia, bo robisz z siebie niezlego debila panie "roud" realisto.
      Jakie to sa "zachodnie kraje cywilizowane"? Prosze, wypisz je. Chce sie przekonac na czym polega twoj wymiar cywilizacji. Czy sa to te kraje, gdzie arab i murzyn ma wiecej praw niz rdzenna ludnosc? te same, w ktorych pluje sie na wlasna historie? Czy to te kraje, ktore doprowadzaja do kryzysow, wypowiadaja wojny? Prosze, powiedz jakie kraje sa tak wielce cywilizowane, ze musimy je sledzic i powielac ich kretynskie rozwiazania chocby w kwestii komunikacji rowerowej, ktora u nas zwyczajnie nie ma sensu (niedlugo schowacie rowerki na pol roku do piwnic).
      Ja sie urodzilem we Wroclawiu i mieszkam tu ponad 30 lat. NIGDY nie potrzebowalem zadnej drogi rowerowej, kontrapasow ani ddziwnych pseudobram do tego, zeby jezdzic po wroclawiu. Za to mialem dzwonek i ostrzegalem pieszych o tym, ze sie zblizam, jesli byla taka potrzeba. Zwalnialem przy ludziach, czesto schodzilem i prowadzilem rower, co nie bylo problemem. Od kiedy we Wroclawiu nazjezdzala sie masa sloikow probujaca na sile promowac pseudonowoczeasne rozwiazania, rower uzywam tylko do jazdy rekreacyjnej, bo "dzieki" tym wszzytkim sciezkom i wojnie, jaka wywowaliscie miedzy uzytkownikami ruchu, jazda na rowerze stala sie po prostu uciazliwa.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Następny "wściekły" się odezwał

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      1. Zwykła, pospolita literówka, po prostu się pomyliłem. Wyciąganie tego na forach internetowych jest od dawna uważane za trolling.
      2. Nie jestem specjalistą od polityki, ale z tego, co się...rozwiń całość

      1. Zwykła, pospolita literówka, po prostu się pomyliłem. Wyciąganie tego na forach internetowych jest od dawna uważane za trolling.
      2. Nie jestem specjalistą od polityki, ale z tego, co się orientuję, to w Danii, Niemczech oraz w Holandii obywatele tych krajów o innym kolorze skóry nie mają jakichś specjalnych, lepszych praw niż rdzenni mieszkańcy. Nie przypominam sobie również, kiedy Holandia oraz Dania wywołały jakiś wojny.
      3. Rower trzymam wprawdzie w piwnicy, ale wyciągam go na zewnątrz prawie codziennie, przez okrągły rok. Ostatniej zimy to nawet śniegu nie było, o mrozach nie wspomnę.
      4. Również nie potrzebuję żadnych specjalnych dróg rowerowych, ponieważ jeździłem już na rowerze po Wrocławiu, kiedy auta takie jak Fiat 125 p były luksusem nieosiągalnym dla większości obywateli PRL. Niestety od kiedy weszliśmy do UE pełno słoików pościągało stamtąd stare grzmoty i zaczęli się panoszyć na ulicach, jakby te były tylko ich własnością. Od 10 lat więc jeździ się na rowerze po Wrocławiu znacznie gorzej niż kiedyś, ponieważ teraz dają prawo jazdy praktycznie każdemu, nie sprawdzając poziomu inteligencji, a tym bardziej predyspozycji psychicznych do prowadzenia samochodu. Spowodowało to, że większość rowerzystów wycofało się na chodniki, ze względu na swoje bezpieczeństwo. To nie rowerzyści wywołali wojnę, tylko banda idiotów, którym się wydaje, że posiadanie auta nobilituje, a przede wszystkim, że pozwala na totalną bezkarność oraz bezhołowie na jezdni. Na szczęście się to zaczęło zmieniać i magistrat buduje coraz więcej infrastruktury rowerowej we Wrocławiu. Według mnie w wielu miejscach faktycznie zbytecznej, ale to już niestety wina kierowców, że rowerzyści muszą zostać od nich oddzieleni. Tak jak od dzikich zwierząt, które w ZOO trzyma się w klatce.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Dlaczego w pkt 3 nie wymieniles/las juz niemiec z pkt 2? Holandia nie wywolala wojny? A kolonie to jak zdobywali, na usmiech? Ich sasiedzi belgowie sa odpowiedzialni za jedna z najwiekszych masakr...rozwiń całość

      Dlaczego w pkt 3 nie wymieniles/las juz niemiec z pkt 2? Holandia nie wywolala wojny? A kolonie to jak zdobywali, na usmiech? Ich sasiedzi belgowie sa odpowiedzialni za jedna z najwiekszych masakr w historii Afryki.
      Skoro nie jestes specjalista, to sie nie wypowiadaj - z tym sie zgodze, jednak przeczysz sobie i stekasz dalej. W holandii murzyni z kolonii maja szereg praw, biali holendrzy sa juz niemal mniejszoscia u siebie w domu, na kazdym rogu bandy murzynow i arabow. Wystarczy pojechac i zobaczyc na wlasne oczy.
      Reszty nie mam ochoty nawet komentowac, bo widac, zes mlody/mloda, do tego sloik, a probujesz wmowic, zes stad.
      Rozumiem, ze 125p to luksus, a 10letnie VW to szrot? Rowerzysci wycofali sie na chodniki? NIGDY nie jezdzili po ulicach ty sloju!

      PS. Dania, Niemcy, Holandia - to ten cywilizowany swiat? Rada - czas wyjac glowe z wlasnej d***, polecam!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za idiota

      słój ze Lwowa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Co mają kiepie wojny sprzed wieku do obecnego sytemu komunikacyjnego?Takiś durny, czy tylko udajesz? Poza tym taka Holandia, czy się tobie to podoba, czy nie, cały czas jest krajem znacznie od...rozwiń całość

      Co mają kiepie wojny sprzed wieku do obecnego sytemu komunikacyjnego?Takiś durny, czy tylko udajesz? Poza tym taka Holandia, czy się tobie to podoba, czy nie, cały czas jest krajem znacznie od Polski bogatszym i pracują tam na to również czasami emigranci (w tym Polacy). Trzeba być wyjątkowym idiotą, żeby takie oczywiste rzeczy kontestować, nie wspomnę już i kłamstwie, jakim nas uraczyłeś w temacie jazdy na rowerze po chodniku. Otóż wyobraź sobie, że jeszcze jakieś ćwierć wieku temu WSZYSCY rowerzyści jeździli we Wrocławiu po jezdniach, ponieważ było to znacznie wygodniejsze niż jazda po chodnikach, a poza tym wszechobecna policja goniła niedobitki z chodników na jezdnie, jak nie pouczeniami, to mandatami. Widać, że jesteś gówniarzem albo słoikiem z jakiejś wioski, który niedawno dopiero mieszka we Wrocławiu, skoro tego nie wiesz.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      .... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      chyba sobie zartujesz, w d**** byles - gowno widziales. mam 31 lat, mieszkam tu od dnia urodzenia (w centrum). Wroclaw cwierc wieku temu to widziales oczami wyobrazni dojac krowe u siebie na wsi

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      literowka? ciekawa masz klawiature, jak U masz obok A. Nie usprawiedliwiaj literowkami wlasnej glupoty

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      najwyraźniej zazdrościsz inny starych grzmotów..

      dr Kaftan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      skoro tak cie boli, że nimi jeżdżą a ty wciąż rowerem z piwnicy.. od 30 lat..
      Tyle ścieżek rowerowych i udogodnień , Kontrapasów- Nigdy nie było we Wroclawiu.. ale tobie gorzej.. to ciekawe?...rozwiń całość

      skoro tak cie boli, że nimi jeżdżą a ty wciąż rowerem z piwnicy.. od 30 lat..
      Tyle ścieżek rowerowych i udogodnień , Kontrapasów- Nigdy nie było we Wroclawiu.. ale tobie gorzej.. to ciekawe? dowartościowujesz się wyzywając innych od słoików? nic dziwnego, ze ktoś kto nie szanuje innych, nie potrafi z nimi dzielić publicznej drogi i przestrzeni.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama