Nowe rozkłady jazdy rozłożą komunikację miejską?

    Nowe rozkłady jazdy rozłożą komunikację miejską?

    RED

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Po naszych informacjach o zmianach w trasach i częstotliwości kursowania autobusów nasi Czytelnicy zasypali nas listami, protestami i mejlami. Krytykują i proponują rozwiązania.
    Nie słabnie burza po naszym tekście o planowanych zmianach we wrocławskiej komunikacji zbiorowej. Mieszkańcy Wrocławia uważają, że pomysły władz miasta narażą pasażerów na koszty, pogorszą komfort jazdy, wydłużą czas podróży i przyczynią się do zwiększenia korków w mieście. Oto list otwarty w tej sprawie:

    Z obawą i pewnym rozgoryczeniem patrzymy na propozycję powakacyjnych rozkładów jazdy autobusów i tramwajów we Wrocławiu.

    Przypomnijmy tylko, że w momencie wprowadzania wakacyjnego rozkładu jazdy urzędnicy magistratu zapewniali, iż we wrześniu rozkład powróci do swojej dawnej formy i mieszkańcy nie muszą się obawiać. Jak widać, stało się inaczej.

    Paweł Czuma podaje, że do końca roku dzięki drastycznym cięciom rozkładów jazdy, jak i likwidacji linii na pewnych odcinkach miasto zaoszczędzi od 5 do 6 milionów złotych. Taka kwota dla miasta posiadającego drugi co do wielkości budżet w kraju, na poziomie 3 miliardów złotych, będzie niemal niezauważalna, a spowoduje ogromne problemy dla przeciętnego mieszkańca, który z komunikacji miejskiej korzysta w dojeździe do/z pracy, szkoły, uczelni, lekarza. Czy stać nas na pogarszanie warunków życia we Wrocławiu?

    W wielu innych dużych miastach nie zdecydowano się obcinać powakacyjnych rozkładów jazdy w stosunku do rozkładu przedwakacyjnego. W Krakowie zamieniono kilka stanowisk kierowniczych na mniej płatne tylko po to, aby uniknąć jakiegokolwiek obcinania rozkładu. W Poznaniu zrezygnowano z cięć po wielu dyskusjach i wyliczeniach. Tam okazało się, że obcinanie częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej może mieć odwrotny efekt do zamierzonego. Warszawa w stosunku do Wrocławia przybrała zupełnie odwrotną strategię. Tam zwiększa się częstotliwość zarówno tramwajów, jak i autobusów.

    Czy w Warszawie nie ma kryzysu? Jest, ale warszawiacy przekonali się, że lepsza komunikacja miejska to mniej korków, więc planują zwiększenie taktu na niektórych liniach do 3 minut i wydzielenie 100 km buspasów!

    Miasto planuje skrócenie linii 131/141 do pl. Grunwaldzkiego, uzasadniając to tym, że rondo Ronalda Reagana jest świetnym punktem przesiadkowym. Zapomniano jednak wspomnieć, że owe linie nie wjadą ani nie przejadą przez owo rondo. Pasażerów będzie czekał kilkusetmetrowy spacer z najbliższego przystanku tej linii do punktu przesiadkowego. Do tej pory linia 131 kursowała aż do godz. 19 co 7,5 min. Od września po 17 autobusy będą kursować co 20 min. Tym samym dojazd na wciąż rozbudowywane osiedle przy ul. Litewskiej stanie się wręcz karkołomnym zadaniem. To samo się tyczy linii nr 141. W szczycie z Psiego Pola w stronę centrum pojedzie raptem 6 autobusów na godzinę. Nietrudno sobie wyobrazić, że taka liczba połączeń dla tak dużego osiedla będzie niewystarczająca.
    Czy w Warszawie nie ma kryzysu? Jest, ale warszawiacy przekonali się, że lepsza komunikacja miejska to mniej korków
    Linia 139 ma kursować jedynie na odcinku Nowy Dwór - pl. Jana Pawła II. Tutaj też brakuje logicznego wytłumaczenia, dlaczego ta linia nie może kursować nadal do pl. Grunwaldzkiego. Z tego połączenia korzystało bardzo dużo studentów, mieszkańców Żernik i Jarnołtowa dojeżdżających do pracy w okolicy pl. Grunwaldzkiego czy mieszkańcy Biskupina/Sępolna pracujący przy ul. Robotniczej we Wrocławskim Parku Przemysłowym. Przypomnieć należy także, że pl. Jana Pawła II nie jest punktem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia. Przystanki rozsiane po wszystkich możliwych narożnikach, nie wspominając o tym, że plac ten nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama