Prace przy Tramwaju Plus na Bardzkiej idą pełną parą (FILM)

    Prace przy Tramwaju Plus na Bardzkiej idą pełną parą (FILM)

    Bartłomiej Knapik, Łukasz Maślanka

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tory leżą już na Świeradowskiej, rozkopali Bardzką. Trasy i wozy mają być gotowe do jazdy za 2 lata.
    Pierwszy etap budowy torowiska dla Tramwaju Plus na Gaju zbliża się do końca. Robotnicy położyli tory tramwajowe na ul. Świeradowskiej do wysokości ul. Krynickiej. Niemal gotowy jest też rozjazd przy ul. Piławskiej, który będzie pełnił rolę pętli. Między torami stanęły słupy sieci trakcyjnej.

    Niedługo zniknie też część problemów z jazdą autem po tej części Wrocławia. W drugiej połowie września ma zostać otwarty odcinek Świeradowskiej między Borowską i Strońskiego.

    Wcześniej, już 9 września, ruszą prace między Krynicką i Bardzką. Teraz trwa tam przygotowanie terenu pod budowę.

    - Robotnicy będą kładli kolejną część torów. Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace nad budową nowej jezdni ul. Bardzkiej - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
    Tramwaj Plus będzie jeździł na dwóch liniach. Pierwsza połączy Sępolno z Leśnicą. Stamtąd wozy pojadą istniejącymi już torami. Spora część z nich została wyremontowana, reszta zostanie zmodernizowana w ciągu najbliższych dwóch lat. Ze Świeradowskiej i Bardzkiej, czyli z Gaju, tramwaj będzie jechał ulicą Hubską do Suchej, na tyły Dworca Głównego PKP.

    - W najbliższych tygodniach zostanie ogłoszony przetarg na projekt tego odcinka - mówi Paulina Tyniec, kierownik projektu Tramwaju Plus w urzędzie miejskim. Jak tłumaczy, jeszcze jesienią ogłoszony zostanie też przetarg na projekt węzła przesiadkowego na ul. Suchej, między dworcami kolejowym i autobusowym.

    Dalej, wozy Tramwaju Plus będą skręcać w ul. Stawową, a z niej w Piłsudskiego. Torowiska na tych dwóch ulicach będą modernizowane. Sporym kłopotem na tej linii Tramwaju Plus może się okazać odcinek Podwala między pl. Orląt Lwowskich a pl. Jana Pawła II. W tym miejscu nie ma wydzielonego torowiska i tramwaje stoją w korkach razem z autami.

    Wciąż nie wiadomo, czy na tym odcinku w korkach nie utkną też Tramwaje Plus. Urzędnicy przypominają, że powinny wszędzie mieć wydzielone torowiska. Zdają sobie jednak sprawę, że mogą się zdarzyć odcinki, szczególnie w centrum, gdzie wydzielenie torowiska będzie problematyczne lub wręcz niemożliwe.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ODWDZIĘCZYMY SIĘ W WYBORACH!!!

      ITpro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

      W tym roku są wybory! Odwdzięczymy się za: redukcję taktu w rozkładach jazdy, za "wydzielone" torowiska, za "priorytet" dla tramwajów na skrzyżowaniach i wreszcie, za korki, które powstają, bo...rozwiń całość

      W tym roku są wybory! Odwdzięczymy się za: redukcję taktu w rozkładach jazdy, za "wydzielone" torowiska, za "priorytet" dla tramwajów na skrzyżowaniach i wreszcie, za korki, które powstają, bo nasza komunikacja miejska jest w porównaniu do poznańskiej (Poznański Szybki Tramwaj na estakadach), krakowskiej (Krakowski Szybki Tramwaj POD ZIEMIĄ) czy warszawskiej (prawie wszystkie torowiska wydzielone) DO D**Y.

      MIAŁO BYĆ FAJNIE, A NAWET DO SWOJEGO FLAGOWEGO PROJEKTU URZĘDASY BOJĄ SIĘ WYDZIELIĆ TOROWISK!!!!! A CZEGO SIĘ BOJĄ? PRZECIEŻ WIĘKSZOŚĆ WROCŁAWIAN PORUSZA SIĘ KOMUNIKACJĄ ZBIOROWĄ, A ONI MAJĄ TĘ WIĘKSZOŚĆ W D****E!

      P.S. Pamiętacie, jak obiecywali wydzielenie torowiska na Grabiszyńskiej? Wg gazetki pracowniczej MPK "Jedziemy", urzędasy wycofały się z tego!!! A po remoncie tramwaj jedzie dłużej niż przed remontem!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj plus/minus

      Romuald Augustyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      Cokolwiek to znaczy, pytanie główne jest takie:
      Jaki jest cel tego projektu? A inaczej mówiąc: Co się chce osiągnąć.
      Tego doczytać się nie mogę nigdzie, oprócz fanfaronady o usprawnieniu...rozwiń całość

      Cokolwiek to znaczy, pytanie główne jest takie:
      Jaki jest cel tego projektu? A inaczej mówiąc: Co się chce osiągnąć.
      Tego doczytać się nie mogę nigdzie, oprócz fanfaronady o usprawnieniu komunikacji w mieście.
      Na początku lat 90-tych przeprowadzono badania intensywności i strumieni przewozów na głównych kierunkach. Z tych badań wynik był taki, ze intensywność, np. w ciągu Legnicka - Lotnicza - Kosmonautów jest tak duża, że konieczne jest zwiększenie oferty przewozowej. Już pomijam to, że ten wynik można było przewidzieć i bez tych badań. Przecież to jest JEDYNY w tej części miasta szlak tramwajowy. Co było dalej? A jakże, 1/3 linii tramwajowych zmierza w tym kierunku. A tymczasem jedna awaria na tym odcinku (albo remont) paraliżuje komunikację w całym mieście. I w to włącza się jeszcze Tramwaj plus/minus. Ale nie koniec na tym.
      W ogóle nie został wziety pod uwagę interes komunikacyjny wrocławian z Kozanowa i Gądowa. Ten plus/minus ma kursować wzdłuż osi ul. Pilczyckiej. Po co? Na obrzeżu Kozanowa? Nie ma to sensu, tu kursuje dość liczna liczba autobusów, które wiozą nas do Kwiskiej (zajezdnia) i na Popowice. Ta inwestycja niczego nie zmieni! Czyżby znów urzędnicy wiedzą lepiej? Tak jak to było z remontem ul. Szewskiej? Forsę wydano a tu "kicha".
      Tymczasem nasz interes jest inny. Kozanów i Gądów - nam brakuje połączeń poprzecznych. Najlepiej wzdłuż ul. Drzewieckiego (ew. Bajana lub obie) do dworca Kuźniki. W przeciwną stronę na Kozanów, przez wycinkę (tam nie rosną żadne drzewa) w parku, ul. Pałucką, Kozanowską, Dokerską i dalej na stadion. Z tego wynika węzeł przesiadkowy przy Drzewieckiego lub Bajana.
      I TO MA SENS. Tym bardziej, że nie ma przeszkód przestrzennych. Jest tam tyle miejsca, że i drogę dwupasmową można by wybudować.
      Czyżby spostrzeżenie tego faktu, tj., że komunikacja jest dla ludzi, przekracza możliwości intelektualne planistów? Dlaczego? Pewnie nie mieszkają na Gądowie lub Kozanowie, to i wiedzą lepiej, prawda? Czyżby kolejny syndrom ul. Szewskiej? Lekarstwem mogła by być wizyta na miejscu. Może to coś da.
      Panie Prezydencie Adamski!
      Podniesione wyżej potrzeby to nie jest jakaś fikcja. Codziennie przemierzamy odległość dzielącą Kozanów od Gądowa (ok. 1,5 km). Gądów ma nieźle rozwiniętą infrastrukturę handlowo-usługową. Kozanów tego niestety nie ma. Toteż wędrujemy tam klnąc pod nosem na ten ład komunikacyjny pytając czemu tak jest. Fikcją jest połączenie przez ul. Milenijną i przebieg trasy osią ul. Pilczyckiej. Szkoda na to pieniędzy. Takie połączenia już mamy z Kozanowa: 103, 126 - do zajezdni "Legnicka". Po osi ul. Pilczyckiej: 135, 403, 435. Po co nam ten tramwaj? Euro 2012 minie a nam zostanie to co zostanie.
      Choć raz, ten jeden raz, proszę bardzo o to, by zrobić to co logiczne i potrzebne. Taka okazja już się nie powtórzy. Proszę. A wdzięczność nasza będzie wielka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tu wygląda świetnie

      neron13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      Jako były motorniczy (któż nie był kiedyś motorniczym we Wrocławiu? :-)) cieszę się, że jeden odcinek torowiska we Wrocławiu będzie jak na razie równy. Tylko co dalej? Trmwaj wjedzie na Hubską i z...rozwiń całość

      Jako były motorniczy (któż nie był kiedyś motorniczym we Wrocławiu? :-)) cieszę się, że jeden odcinek torowiska we Wrocławiu będzie jak na razie równy. Tylko co dalej? Trmwaj wjedzie na Hubską i z tramwaju plus zostanie co najlepiej 0 - będzie się bujał jak łódka na wzburzonej rzece. Torowisko w ciągu ulicznym, w dodatku w ciągu drogi krajowej - po prostu nigdy nie będzie dobre. Aby przeprowadzić jakiś gruntowny remont tej trasy (jeszcze lepiej - gruntowną przebudowę) to trzeba by zamknąć tę trasę. A to stanie się możliwe dopiero po dopięciu obwodnicy śródmiejskiej do wylotu na Oleśnicę. Czekaj tatka latka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brymmm

      woj. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 11

      A czy będzie ciepać w tramwaju w czasie jazdy na boki jak w pozostałych?A CZY BĘDZIE GŁOŚNY ,JAK RESZTA ?W Dortmundzie nie słychać jak tramwaj podjeżdza na przystanek, nasze słychać na pół miasta!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co wogóle go robić?

      kamillo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

      Dokładnie - tramwaj + będzie linią 22 stojącą w korkach z dojazdem na kozanów. A, że po jednych torach będą jeździć też inne linie to korki będą jeszcze większe. A miało być tak pięknie, miały być...rozwiń całość

      Dokładnie - tramwaj + będzie linią 22 stojącą w korkach z dojazdem na kozanów. A, że po jednych torach będą jeździć też inne linie to korki będą jeszcze większe. A miało być tak pięknie, miały być tunele albo podwyższenia tak by nie krzyżować się z ruchem miejskim i znów skończyło się na ładnych słowach...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znow problem

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Nie rozumiem w czym problem tkwi; przecież żeby wydzielić torowisko między pl. Orląt a JPII wystarczy wymalować podwójną ciągłą i zostawić po jednym pasie dla aut. No chyba, że magistrat chce...rozwiń całość

      Nie rozumiem w czym problem tkwi; przecież żeby wydzielić torowisko między pl. Orląt a JPII wystarczy wymalować podwójną ciągłą i zostawić po jednym pasie dla aut. No chyba, że magistrat chce pozostawić wyższe priorytet dla aut, to będziemy mieć tak szybki tramwaj Plus jak nasze wrocławskie korki :)) zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj Minus

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 11

      Czyli tramwaj plus to zwykła linia 22, stojąca cały czas w korku. Gratulacje pomysłowości. A obiecywano, że jak będzie AOW, to będzie można wydzielić torowiska.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama