Wrocław: ITS daje priorytet tramwajom, ale nie wszystkim....

    Wrocław: ITS daje priorytet tramwajom, ale nie wszystkim. Połowa linii stoi

    List Czytelnika, WSK

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: ITS daje priorytet tramwajom, ale nie wszystkim. Połowa linii stoi

    ©Tomasz Hołod

    Nasz Czytelnik Dominik Niszewski zwraca uwagę na to, że na niektórych ulicach wszystkie tramwaje mają ciągle zielone światło dzięki systemowi ITS, a na innych - na przykład na Powstańców Śląskich, zielone światło mają tylko dwie z kilku linii. Inne są gorsze? Trudno tu o logikę - w końcu mniej uprzywilejowane dla Inteligentnego Systemu Transportu linie tramwajowe mogą tym samym blokować te szybkie. Poza tym czasem inteligentny system na ul. Grabiszyńskiej przepuszcza zbyt dużo samochodów przez skrzyżowanie – w efekcie nie zdążają one na kolejne światła i blokują tramwaje. Nasz Czytelnik proponuje konkretne rozwiązania tych problemów.
    Wrocław: ITS daje priorytet tramwajom, ale nie wszystkim. Połowa linii stoi

    ©Tomasz Hołod

    Oto cały list Dominika Niszewskiego.

    "Dzień dobry!
    Obecnie w ciągu ul. Legnickiej wysoki priorytet otrzymuje w godzinach szczytu 20 pociągów tramwajowych w każdą stronę (linie 31 PLUS, 32 PLUS oraz 33 PLUS). Tymczasem w ciągu ul. Powstańców Śl. priorytet przyznano tylko liniom 6 i 7 (10 pociągów tramwajowych w każdą stronę w godzinach szczytu) oraz, w szczególnych przypadkach, liniom 2 i 17 jadącym w stronę Centrum. Podobnie w ciągu ul. Grabiszyńskiej priorytet otrzymała jedynie linia 11 (5 pociągów tramwajowych w każdą stronę w godzinach szczytu). Jeżeli na ul. Legnickiej uprzywilejowanie 20 pociągów tramwajowych w każdą stronę jest akceptowalne, to dlaczego nie jest akceptowalne uprzywilejowanie takiej samej liczby pociągów tramwajowych na ul. Powstańców Śląskich i Grabiszyńskiej? Oznaczałoby to dodatkowo każdorazowe uprzywilejowanie linii 2 i 17 w ciągu ul. Powstańców Śląskich oraz linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej.

    Jednocześnie chciałbym zaproponować alternatywne rozwiązanie dla problemu blokowania tramwajów przez samochody na ul. Grabiszyńskiej, polegające na zmianie funkcjonowania sygnalizacji świetlnej na wysokości pl. Srebrnego. Obecnie ww. sygnalizacja w czasie 1 cyklu przepuszcza znacznie więcej aut, aniżeli jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie z al. Hallera i ul. Klecińską. W efekcie pomiędzy pl. Srebrnym a skrzyżowaniem z al. Hallera i ul. Klecińską powstają w godzinach szczytu zatory samochodowe.

    Gdyby dostosować przepustowość na wysokości pl. Srebrnego do przepustowości skrzyżowania z al. Hallera i ul. Klecińską, wówczas na przedmiotowym odcinku nie powinny się tworzyć zatory. Samochody – zamiast czekać w kolejce pomiędzy pl. Srebrnym a Hallera/Klecińską, gdzie brak wydzielonego torowiska – czekałyby w kolejce pomiędzy ul. Pereca a pl. Srebrnym, gdzie torowisko jest wydzielone.

    Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że również w przypadku ul. Krakowskiej można by zastosować alternatywne rozwiązanie. Sygnalizacja świetlna na wysokości przystanku „Krakowska (Centrum handlowe)” mogłaby przepuszczać w stronę Centrum tylko tyle samochodów, ile jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie z ul. Kościuszki, Traugutta i Na Niskich Łąkach.

    Podsumowując, postuluję:
    a) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 2 i 17 w ciągu ul. Powstańców Śl.,
    b) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej,
    c) wydzielenie toru tramwajowego w ciągu ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do Hallera/Klecińskiej lub dostosowanie liczby przepuszczanych aut na wysokości pl. Srebrnego do przepustowości skrzyżowania z Hallera/Klecińską,
    d) wydzielenie torowiska tramwajowego w ciągu ul. Krakowskiej lub dostosowanie liczby przepuszczanych aut na wysokości przystanku „Krakowska (Centrum handlowe)” do przepustowości skrzyżowania z Kościuszki/Traugutta/Na Niskich Łąkach.
    Z poważaniem,

    Dominik Niszewski"

    Co na to magistrat? Wysłaliśmy rano list naszego Czytelnika urzędowi miasta. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Co Wy sądzicie o jego pomysłach?

    Czytaj także

      Komentarze (26)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Święta racja

      wrc87 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Ta część dotycząca sterowania przepustowością na wąskim gardle Grabiszyńskiej przez skrócenie zielonego między Pereca a Placem Srebrnym bardzo mi się podoba :) Ja to jednak jestem za realizowaniem...rozwiń całość

      Ta część dotycząca sterowania przepustowością na wąskim gardle Grabiszyńskiej przez skrócenie zielonego między Pereca a Placem Srebrnym bardzo mi się podoba :) Ja to jednak jestem za realizowaniem bardziej kompleksowych rozwiązań :P, może dlatego nie przyszedł mi do głowy taki pomysł. Pozdrawiam bnzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      priorytet

      Krasnal Adamu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      W miejscu pokazanym na zdjęciu ilustracyjnym (środek Kozanowa) tramwaj potrafi stać na światłach prawie minutę. A ma tam skrzyżowanie z... przejściem dla pieszych. To bardzo inteligentne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejny podstawiony propagandzista

      zakończcie tę zakłamaną propagandę (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

      Kolejny "ekspert" który widzi tramwaj jak jedzie rano do pracy i jak wraca o 16 do domu. A to, że cały dzień biznes traci fortunę bo musi czekać na d****** ITS to mędrca nie interesuje.
      Mam prośbę...rozwiń całość

      Kolejny "ekspert" który widzi tramwaj jak jedzie rano do pracy i jak wraca o 16 do domu. A to, że cały dzień biznes traci fortunę bo musi czekać na d****** ITS to mędrca nie interesuje.
      Mam prośbę do redakcji, niech redakcja uwolni się od wpływu "prezesa" i pokaże wzorzec europejskiego miasta podobnej wielkości co Wrocław. Proszę o konkretny przykład. Mogę się założyć, że się nie podacie żadnego przykładu bo nie ma takiego miasta w Europie, które nie ma bezkolizyjnych dróg które zbierają samochody z centrum. We Wrocławiu nie ma żadnej takiej drogi i jeszcze próbuje się spowolnić np. Legnicką. Dlaczego traktujecie czytelników jak idiotów?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      95% racji

      Ed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Tylko w godzinach szczytu zjadą sie na skrzyzowaniach bez its-u tworząc zator tramwajowy. Wyjątkiem jest rzeczywiście Grabiszyńska w kierunku Fat-u gdzie nowo wprowadzone zzzmianyy usztywniły...rozwiń całość

      Tylko w godzinach szczytu zjadą sie na skrzyzowaniach bez its-u tworząc zator tramwajowy. Wyjątkiem jest rzeczywiście Grabiszyńska w kierunku Fat-u gdzie nowo wprowadzone zzzmianyy usztywniły komunikacje miejskązwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pociag

      mily (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

      Co za debil pisał ten artykuł,niema takiego czegoś jak pociąg tramwajowy .Niech sie lepiej wybierze na jakis kurs jak określać tabór tramwajowy,masakra


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ty sam jesteś debil

      hibutsu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Tramwaj to również pociąg tylko, że miejski. Nawet w dokumentach przewozowych tzw. karcie drogowej tak stoi. Jak byś poczytał wpierw to babola byś nie smrodził. Jeździ po torach, sprzęgi posiada,...rozwiń całość

      Tramwaj to również pociąg tylko, że miejski. Nawet w dokumentach przewozowych tzw. karcie drogowej tak stoi. Jak byś poczytał wpierw to babola byś nie smrodził. Jeździ po torach, sprzęgi posiada, koniec tematu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ty sam jesteś debil

      hibutsu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Tramwaj to również pociąg tylko, że miejski. Nawet w dokumentach przewozowych tzw. karcie drogowej tak stoi. Jak byś poczytał wpierw to babola byś nie smrodził. Jeździ po torach, sprzęgi posiada,...rozwiń całość

      Tramwaj to również pociąg tylko, że miejski. Nawet w dokumentach przewozowych tzw. karcie drogowej tak stoi. Jak byś poczytał wpierw to babola byś nie smrodził. Jeździ po torach, sprzęgi posiada, koniec tematu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lista priorytetu ITS dla autek, a nie tramwajów

      wania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      ww.gazetawroclawska.pl/artykul/1004551,wroclaw-zobacz-gdzie-its-daje-pierwszenstwo-tramwajom-a-gdzie-samochodom-lista-skrzyzowan,id,t.html

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS nie daje tramwajom priorytetu

      wania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ITS nie daje tramwajom priorytetu. Była podana w gazecie rozpiska na których skrzyżowaniach tramwaj ma priorytet. Okazało się, że jedynie na kilku skrzyżowaniach i to w mało potrzebnych miejscach...rozwiń całość

      ITS nie daje tramwajom priorytetu. Była podana w gazecie rozpiska na których skrzyżowaniach tramwaj ma priorytet. Okazało się, że jedynie na kilku skrzyżowaniach i to w mało potrzebnych miejscach ma priorytet. Na reszcie, a więc kilkudziesięciu skrzyżowaniach zawsze autka jadące prosto miały większy priorytet w ITS, a nie tramwaj. Ten z kolei jechał przy okazji cyklu autek na wprost.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O co chodzi !

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Toż to Idiotyczny System Transportu. Czego tu wymagać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Its to g-wno!

      pasażer lini 1 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Przykład: Żmigrodzka/Kasprowicza dojeżdża tramwaj od strony Marino, zatrzymuje się i czeka 12s. i nagle samochody jadące na wprost dosają zielone, a tramwaj stoi. Mimo że nikomu by nie kolidował,...rozwiń całość

      Przykład: Żmigrodzka/Kasprowicza dojeżdża tramwaj od strony Marino, zatrzymuje się i czeka 12s. i nagle samochody jadące na wprost dosają zielone, a tramwaj stoi. Mimo że nikomu by nie kolidował, ale nie! Podsumowanie: tramwaj lini 1 stoi 120% cyklu. Dawniej po 12s. jechał, a teraz stoi. CO ZA SYF!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy w tramwajach plus jeżdżą ludzie uprzywilejowani?

      pasażer "B"? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Płace taki sam bilet jak pasażerowie w plusach, a jeżdżę linią 23 która jeździ obecnie wolniej niż przed its. Czy its polega na tym aby spowalniać 'nie plusy'?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "b) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej"

      bjk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Jeśli zrealizują ten punkt, to nie będzie szansy dostać się na przystanek (Stalowa) ani też przejścia na drugą stronę Grabiszyńskiej. Ostatnio to poprawiono i po przejeździe 11 piesi dostają...rozwiń całość

      Jeśli zrealizują ten punkt, to nie będzie szansy dostać się na przystanek (Stalowa) ani też przejścia na drugą stronę Grabiszyńskiej. Ostatnio to poprawiono i po przejeździe 11 piesi dostają zielone. I tak jest dobrze. Również samochody wyjeżdżające ze Stalowej nie będą miały takiej możliwości. Tramwaje są dla pasażerów, ale pod warunkiem, że mają oni możliwość się do nich dostać.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama