Zwolennicy wprowadzenia uchwały tłumaczyli ograniczenie liczby punktów sprzedaży tym, że zezwolenie jest czasowe i każdy przedsiębiorca musi się liczyć z ryzykiem jego utraty. Stwierdzono również, że nie będą przedłużane te koncesje na sprzedaż alkoholu, które niedługo wygasną.
Wrocław podzielono na pięć rejonów. W interesującym nas dziś rejonie nr 1, który pokrywa się z granicami Parku Kulturowego Stare Miasto, będzie mogło działać 30 sklepów sprzedających napoje zawierające powyżej 4,5 proc. alkoholu.
Na terenie parku kulturowego koncesja na sprzedaż napojów z zawartością powyżej 4,5 proc. alkoholu najwcześniej skończy się sklepom sieci Żabka i Fresh Market.
Już w marcu koncesja wygasła Fresh Marketowi przy ul. Kołłątaja. W kwietniu licencję stracą Fresh Market na Sienkiewicza, a w ciągu najbliższych miesięcy - Żabka na św. Antoniego, Świdnickiej, Szewskiej, Ruskiej i na pl. św. Macieja. Swoje koncesje utracą również sklepy z sieci Fresh Market usytuowane na ul. Świdnickiej i na pl. Kościuszki oraz Biedronka znajdująca się na Szewskiej. Pozwolenie na dystrybucję w centrum Wrocławia wygasa również przedsiębiorcom działającym pod adresami:
- ul. św. Antoniego (Beer o'clock),
- św. Mikołaja 14,
- św. Wincentego 7,
- Sienkiewicza (Centrum),
- Ruskiej (Parma),
- pl. Orląt Lwowskich 2,
- Kuźniczej (Eko),
- Krupniczej (Winoteka),
- Kołłątaja (Hugo),
- Klasztornej (Mini),
- Kazimierza Wielkiego 25
- Kazimierza Wielkiego (Lukar).
Obecne limity dla całego Wrocławia to 1700 punktów handlowych, w których można kupić wódkę, whisky czy wino. Podzielono je na 1000 koncesji dla sklepów oraz 700 koncesji dla lokali gastronomicznych.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?