Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?

    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?

    Artykuł sponsorowany

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?
    Zimowe dni skutecznie potrafią stłumić chęć do aktywności fizycznej. Chłód efektywnie odstrasza przed wyjściem na zewnątrz – i to nie tylko w celach treningowych, ale też w celu zwykłego przespacerowania się. Jak w takim razie zebrać się do treningów?
    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?

    Bieganie po… schodach


    Jeżeli mieszkasz w wieżowcu lub masz takowy w stosunkowo niewielkiej odległości od miejsca zamieszkania, możesz zabrać się za systematyczne pokonywanie pięter.


    Trening taki jest bardziej wszechstronny, aniżeli mogłoby się to na pierwszy rzut oka wydawać. Łączy w sobie elementy siłowe i wytrzymałościowe, a przy okazji poprawia zdolność psychicznego radzenia sobie z narastającym zmęczeniem, zwłaszcza, jeśli zadbasz o to, by utrzymywać tempo wraz z kolejnymi kondygnacjami.


    Treningi tego typu wpływają nie tylko na mięśnie nóg (które z pewnością poczujesz w pierwszej kolejności), lecz również na wydolność płuc. Zwłaszcza, jeśli kilkukrotnie powtórzysz podejścia.


    Na co uważać? Przede wszystkim na dół schodź, a nie zbiegaj, zwłaszcza jeśli masz jakiekolwiek problemy z kolanami (właśnie w drodze na dół są one bardziej obciążane). Ponadto jeśli klatka schodowa nie jest odgrodzona od części mieszkalnej, staraj się nie „dudnić”. W końcu obok mieszkają ludzie.


    Marsz na siłownię!


    Siłownie i kluby fitness mają to do siebie, że pozwalają na treningi w każdą pogodę. I to niezależnie od tego, czy preferujesz ćwiczenia siłowe, czy wytrzymałościowe. Zazwyczaj będziesz miał do swojej dyspozycji sztangi, atlasy, bieżnie, orbitreki i mnóstwo innych przyrządów ćwiczeniowych, a przy okazji możesz skorzystać również na uczestniczeniu w zajęciach grupowych.


    Z tych ostatnich o tyle warto korzystać, że w ramach zajęć zorganizowanych często przyjdzie Ci wykonywać ćwiczenia, których normalnie nie uwzględniasz w planie treningowym. Siłą rzeczy przełoży się to na wszechstronność uzyskanych efektów. To jednak nie wszystko – możesz dopytać trenerów o sugestie odnośnie popełnianych błędów. To naprawdę cenne, gdyż samodzielnie nie zauważy się drobnych przyruchów, czy błędnego ułożenia sylwetki.


    Domowy kącik ćwiczeń


    Siłownia może dać wiele, co jednak, jeżeli nie masz ochoty wychodzić lub jest ona po prostu daleko? Zawsze możesz zaopatrzyć się w akcesoria sportowe z wyspecjalizowanych sklepów, na przykład z prosportowy.pl. W zależności od potrzeb i możliwości przestrzennych mogą to być duże sprzęty lub po prostu zestawy przydatnych akcesoriów.


    O idealnej sytuacji można mówić wtedy, gdy możesz sobie pozwolić na ustawienie w domu bieżni treningowej lub orbitreku. Maszyny takie świetnie się sprawdzają do spalania kalorii, a przy okazji uczą utrzymania konkretnej sylwetki w trakcie wysiłku fizycznego. Problemem może być co prawda dostępne miejsce, ale na szczęście modeli tego typu sprzętu jest na tyle wiele, że jest szansa na znalezienie czegoś pasującego do danego mieszkania, zwłaszcza jeżeli dysponujesz piwnicą.


    Ze sprzętu takiego najlepiej korzystać regularnie. Warto pomyśleć o tym, by pojedyncza sesja treningowa trwała minimum pół godziny, wtedy spalanie tkanki tłuszczowej jest efektywniejsze (wynika to z faktu, że wcześniej głównym, choć oczywiście nie jedynym, „napędem” są węglowodany). Jeśli jednak nie ma innego wyjścia, nawet krótsze treningi coś Ci dadzą.


    Z bieżni i orbitreku możesz korzystać rano,przed snem lub przed posiłkami Staraj się raczej nie podjadać nawet drobnych przekąsek tuż przed wejściem na urządzenie. Co prawda spalisz te kalorie, ale raczej w charakterze paliwa. Jeżeli zależy Ci na poprawie sylwetki, lepszym pomysłem będzie sięgnięcie po tą samą przekąskę już po zakończeniu ćwiczenia.


    Czytaj także

      Filmy

      Polecamy

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Weekend z Frankensteinem – 24-26 sierpnia 2017

      Weekend z Frankensteinem – 24-26 sierpnia 2017

      Gry On Line - Zagraj Reklama