Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbyt mało firm wykorzystuje nowoczesne technologie w biznesie

Katarzyna Gęsiarz
Zbyt mało firm wykorzystuje nowoczesne technologie w biznesieO swoich sukcesach na rynku lokalnym i globalnym mówili przedstawiciele małych i średnich firm
Zbyt mało firm wykorzystuje nowoczesne technologie w biznesieO swoich sukcesach na rynku lokalnym i globalnym mówili przedstawiciele małych i średnich firm Teodor Klepczyński
Spotkanie z cyklu „SMB Boost Your Business”, poświęcone było wyzwaniom czekającym na małe i średnie przedsiębiorstwa wchodzące w erę cyfryzacji. Organizatorami spotkania 10 grudnia we Wrocławskim Centrum Kongresowym Hali Ludowej byli Facebook oraz Krajowa Izba Gospodarcza.

Podczas konferencji uczestnicy mieli okazję usłyszeć wiele inspirujących historii lokalnych przedsiębiorców, którzy budują swój biznes wykorzystując rozwiązania Facebooka. O swoich początkach i doświadczeniach związanych z wykorzystaniem serwisu opowiadali Lupus73, Procosmetics, Hustla.pl oraz PanPablo.pl.

– Promocja na Facebooku okazała się dobrym pomysłem – mówi Dawid Lis, specjalista ds. PR z firmy lupus73. – Dzięki metodzie wyboru grup niestandardowych odbiorców udało się zredukować jej koszty o 44 procent Facebook stał się również kanałem obustronnej komunikacji z naszymi klientami – dodaje Dawid Lis.

Małe i średnie przedsiębiorstwa są podstawą rozwoju polskiej gospodarki. Stanowią 99 proc. wszystkich firm obecnych na rynku. Zatrudniają 68 proc. wszystkich pracowników i dają ponad połowę PKB Polski.
Według danych Komisji Europejskiej, w porównaniu ze średnią w Unii Europejskiej, polskie MŚP ciągle rzadziej wykorzystują narzędzia cyfrowe. Na przykład potencjał mediów społecznościowych (8,1 proc. w Polsce, 14 proc. średnio w UE) czy sprzedaż towarów i usługi w internecie (9,3 proc. w Polsce, 15 proc. średnio w UE).

Facebook jest platformą społecznościową umożliwiającą firmom dotarcie do 1,55 miliarda potencjalnych klientów na całym świecie, a w tym ponad 13 milionów w Polsce. Ponad 50 milionów firm na świecie aktywnie wykorzystuje strony na tym portalu społecznościowym do promowania działalności. Zyskują w ten sposób efektywny kanał komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami, w tym także na urządzeniach mobilnych, z których korzysta większość użytkowników Facebooka.

Jak wyjaśnia Robert Bednarski, dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w Facebooku, bez względu na rozmiar biznesu, portal daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skuteczny sposób.
Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują serwis jako platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono swoich klientów. Dlatego liczba MŚP aktywnie inwestujących na Facebooku zwiększyła się w stosunku do ubiegłego roku o 50 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska