Znajdź odpowiednią lokalizację
Położenie sklepu jest kluczowym czynnikiem przesądzającym o sukcesie naszego biznesu. Pamiętajmy jednak, że nie zawsze ruchliwe centrum miasta będzie idealnym miejscem na prowadzenie biznesu. Czasami warto wybrać dzielnicę, w której nasze usługi okażą się niszowe i potrzebne mieszkańcom. Niewielki sklep z artykułami budowlanymi, narzędziami i częściami na pewno odniesie większy sukces w dzielnicy przemysłowej niż korporacyjno-bankowej. Z kolei punkt sprzedający odżywki dla sportowców i suplementy diety idealnie sprawdzi się w pobliżu siłowni, salonów fitness, a także w dużych galeriach handlowych. Wybierając lokalizację weźmy zatem pod uwagę wiele czynników – najważniejsze, takie jak: obecność konkurencji, potencjalnych klientów czy koszty związane z wynajmem, a także te mniejszej wagi – obecność miejsc parkingowych, wygodny dojazd.
Franczyza – dobry sposób na biznes
Sposobem na wyróżnienie się sklepu na handlowej mapie miasta czy dzielnicy jest podpisanie umowy franczyzowej z większym podmiotem. Dzięki temu nasz punkt może wejść we współpracę z dużą siecią handlową, znaną na rynku i posiadającą rzeszę klientów. Decydując się na taki krok, otrzymujemy od franczyzodawcy możliwość firmowania sklepu jego nazwą, a także niezbędne materiały promocyjne i marketingowe oraz produkty. Wszystko, co musimy zrobić, to wnieść stosowną opłatę, a czasami przejść specjalistyczne szkolenie. Podłączenie się pod sieć z pewnością zwiększa potencjał sprzedażowy i przyciąga potencjalnych klientów, zainteresowanych produktami i usługami znanej marki. Dawniej franczyza była obecna tylko w przypadku sieci handlowych, obecnie rozszerza swój zakres na bankowość i firmy usługowe.
Zadbaj o odpowiednie wyposażenie
Wystrój wnętrza ma ogromne znaczenie i może decydować o sukcesie naszego sklepu. Klienci przywiązują przecież dużą wagę do funkcjonalności i komfortu przestrzeni handlowej, która powinna być dopasowana do ich potrzeb. Najlepiej skorzystać z usług firm, które dostarczają kompleksowe wyposażenie do sklepów – półki, lady, oszklone gabloty, stojaki. Rodzaj wyposażenia zależy oczywiście od profilu naszej działalności – niewielki punkt z artykułami wędkarskimi lub narzędziami potrzebuje specjalistycznych półek z dużą liczbą przegródek, a sklep jubilerski znajdujący się w centrum handlowym – estetycznych szklanych gablot. Inwestycja w profesjonalny sprzęt sprawi, że klienci z łatwością odnajdą się w przestrzeni handlowej i znajdą wszystko, czego potrzebują. (źródło: http://vonart.com.pl/)
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?