Od czego zaczęła się budowa mostu? Początkowe prace to umieszczenie w ziemi zbrojonych pali, na głębokość nawet do 11 metrów. Wzmocniły one grunt i pozwoliły na budowę betonowych fundamentów - platform. Na nich może stanąć teraz kolejny ważny element, czyli wielkie filary.
- Z fundamentów przy Odrze wyprowadzamy teraz pionowe słupy, które będą podporami mostu. Dzisiaj widać zbrojenia tych słupów, mają około 8 metrów wysokości - opisuje Krzysztof Świercz z biura prasowego Wrocławskich Inwestycji.
Następnym etapem jest zabetonowanie tych zbrojeń, jednak stanie się to dopiero, gdy powstaną wszystkie z nich.
Palownica, przygotowująca podstawy pod budowę mostu zakończyła swoją pracę przy ul. Międzyrzeckiej, ale to jeszcze nie koniec jej działań. Czeka ją jeszcze wkręcenie pali po drugiej stronie Odry, w okolicach ul. Biegasa. Następnie przeniesie się nad rzekę Oławę, gdzie będzie tworzyła podwaliny konstrukcji pod drugi most Alei Wielkiej Wyspy, liczący 350 metrów.
- Na oba mosty, ich przęsła, wszelkie zbrojenia i resztę inwestycji zostanie wykorzystanych 3,6 tys. ton stali - podsumowuje Krzysztof Świercz.
Powstająca aleja ma połączyć Wielką Wyspę - czyli rejony osiedli Bartoszowice, Biskupin, Dąbie, Sępolno, Szczytniki, Zacisze i Zalesie - z dzielnicą Krzyki. Budowa mostów będzie trwała zdecydowanie najdłużej ze wszystkich elementów Alei Wielkiej Wyspy i w założeniu zakończy się w 2023 roku. Wtedy też cała inwestycja zostanie oddana do użytku mieszkańcom Wrocławia. Zakontraktowany koszt budowy Alei to 234 mln zł, finansowany jest z budżetu miasta.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?