Równocześnie z drogowcami prace będą prowadzić kolejarze. Ich zadaniem będzie poszerzenie wiaduktu tak, by mogły się tam zmieścić dwie dwupasmowe jezdnie, tory tramwajowe i chodniki.
Kontrakt został tak zaplanowany, że wykonawca musi najpierw zaprojektować, a później wybudować jezdnię. Projekt ma obejmować modernizację i przeniesienie sieci wodno-kanalizacyjnej oraz remont starej nitki, jak również dobudowanie całkowicie nowych dwóch pasów i zostawienie rezerwy na tory tramwajowe.
Niestety na razie pewne jest, że do nowych warunków zostanie przebudowana sieć MPWiK i wyremontowana zostanie stara jezdnia. Natomiast na przełomie roku dowiemy się, czy pojawi się również druga część jezdni, bo jest to tak zwane zadanie uzupełniające. Urzędnicy są pewni, że uda się to zrobić. Jako przykład podają przebudowę ul. Bardzkiej. W podstawowym zamówieniu miała być ona tylko przebudowana do Świeradowskiej. A udało się miedzy "dociągnąć" do wysokości wiaduktu kolejowego w kierunku Jagodna po dwa pasy oraz położyć nową nawierzchnie i wybudować chodniki na Morwowej.
Całość prac przy Starogroblowej będzie kosztować miasto prawie 5 mln zł. Z czego prawie trzy miliony będzie kosztować przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej. Prace mają się tu zakończyć w grudniu 2013 roku.
Przez te półtora roku, przebudowa wiaduktu może się dać we znaki zmotoryzowanym. Na razie nieoficjalnie mówi się, że na pewno przez jakiś czas, ruch pod nim odbywać się będzie tylko jednym pasem. O ruchu wahadłowym nie ma mowy. Jednak może być tak, że kierowcy jadący z Popowic w kierunku centrum pojadą objazdem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?